Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024


Poms schreef op 23-07-2024 om 19:16:

[..]

Lijkt me een mooi lijstje. Is er ooit een president geweest die daar aan heeft voldaan? In welk land dan ook? Of is het meer een ultieme wensenlijst?

Ben overigens met je eens dat Harris niet perse een goeie kandidaat is maar wel de beste op dit moment en degene die de meeste kans maakt gezien de steun die ze ontvangt vanuit verschillende groepen als jongeren, vrouwen (want haar standpunt over vrouwenrechten zijn behoorlijk helder) en Amerikanen van kleur. Ze biedt de meeste hoop om Trump te kunnen verslaan denk ik. En ik meen oprecht dat ze een aantal punten uit jouw lijst zichzelf eigen zou kunnen maken zodra ze wat meer op de voorgrond moet treden


Wat mij betreft is het geen brevet van onvermogen, maar het bewijs dat Amerika eigenlijk geen democratie is.

Ultieme wensenlijst. Maar hoe meer iemand kan aftikken, hoe beter. En ik denk dat het in deze roerige tijd extra belangrijk is dat je vooral op het internationale speelveld krachtig overkomt. 

Ik ben ook wel benieuwd hoe Harris het de komende tijd gaat doen. Ik heb in de afgelopen jaren diverse interviews en speeches van haar gezien, en ik hoop ook oprecht dat ze het de komende tijd beter gaat doen. 

Malibu2 schreef op 23-07-2024 om 22:54:

[..]

Ultieme wensenlijst. Maar hoe meer iemand kan aftikken, hoe beter. En ik denk dat het in deze roerige tijd extra belangrijk is dat je vooral op het internationale speelveld krachtig overkomt.

Ik ben ook wel benieuwd hoe Harris het de komende tijd gaat doen. Ik heb in de afgelopen jaren diverse interviews en speeches van haar gezien, en ik hoop ook oprecht dat ze het de komende tijd beter gaat doen.

Ik vind dat ze het al goed doet, maar ik begrijp dat er iets gevonden moet worden om haar weer aan te smeren. Zag iemand hier ook al iets over giechelen zeggen, terwijl haar lach daar helemaal niet eens op lijkt. 

Ze doet het al veel beter dan Trump in ieder geval.

Dat is natuurlijk ook niet zo moeilijk.


kerstbeer schreef op 23-07-2024 om 21:58:

Er komen steeds gekkere dingen over Vance in het spotlicht.

Als je dus geen kinderen hebt, dan zou je minder recht op stemmen mogen hebben, aldus Trump's running mate;

https://www.buzzfeed.com/morgansloss1/jd-vance-childless-left-voting-power-parents

De Republikeinen zijn Harris al volop aan het aanvallen als "Childless cat lady".
Buiten dat dit natuurlijk beledigend is voor vrouwen die geen kinderen hebben, is het ook nog eens raar aangezien ze stiefmoeder is voor de kinderen van haar man.

https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/kamala-harris-cat-lady-vance-b2584534.html

Maar die Republikeinen, die zijn niet seksistisch hoor. Ze bedoelen het allemaal niet zo.


Hoe beledigend voor mensen die ongewenst kinderloos zijn, maar natuurlijk ook voor iedereen die zelf geen kinderen wil. 

Er zijn wel meer regimes in het verleden geweest die discrimineerden tegen mensen zonder kinderen. Dat waren nooit de leukste regimes. 

Malibu2 schreef op 23-07-2024 om 22:40:

[..]

Ik vind zijn debatteerstijl ook niet fijn, maar het is geen dementeren.

Niet fijn vind ik nog al een understatement. Hij is onbeschoft, beledigt, scheldt en liegt. Gaat wel iets verder dan "niet fijn" .

Harris staat nipt voor op Trump in de peilingen. 

Beterhier schreef op 23-07-2024 om 21:55:

[..]

Net haar speech live gekeken op CNN. Ze kan het zonder twijfel, wat een power!


https://youtu.be/HHKaTy9hD-E?si=hSUc6e_4aupkjsP5

 Deze kreeg ik als suggestie van YT. Trump & co zijn in paniek. De hele campagne hebben ze uitgestippeld om Biden onderuit te halen. Dit moeten ze nu aan gaan passen. 

Ze wilde Biden ook "aanpakken" op het feit dat hij de oudste presidentskandidaat is ooit. Maar nu heeft Trump die "eer" te pakken.


https://www.youtube.com/watch?v=n-o7w3HBUWI&ab_channel=CNN

https://www.ad.nl/buitenland/live-verkiezingen-vs-trump-dient-klacht-in-tegen-harris-vanwege-overnemen-geld-voor-campagne-biden~a0a3f92a/

Ik snap wel dat ze nu van alles aangrijpen om Harris te dwarsbomen. Hier hadden ze natuurlijk geen rekening mee gehouden. Trump dacht dat het een gewonnen race zou zijn.

Zilver_gray schreef op 24-07-2024 om 10:41:

https://www.ad.nl/buitenland/live-verkiezingen-vs-trump-dient-klacht-in-tegen-harris-vanwege-overnemen-geld-voor-campagne-biden~a0a3f92a/

Ik snap wel dat ze nu van alles aangrijpen om Harris te dwarsbomen. Hier hadden ze natuurlijk geen rekening mee gehouden. Trump dacht dat het een gewonnen race zou zijn.

dat riep hij na de bekendmaking dat Harris de nieuwe kandidaat zou worden ook, maar hij wordt nu toch wat bang. 

Waarom zou zij het geld, wat door de democraten is binnengehaald, niet mogen gebruiken? Ze halen niet uit zijn campagnekas


Toen Harris district attorney was in San Francisco, zette zij het "Back on Track" programma op.

Dit programma gaf mensen die veroordeeld waren voor 1 niet-gewelddadig misdrijf de kans om terug te keren naar de maatschappij.
Ze moesten dan wel aan allerlei eisen voldoen, zoals een diploma halen,
community service doen, langdurig een baan hebben en drugs tests laten
doen.

Als ze dat haalden, dan werd hun strafblad vernietigd.
Van degenen die slaagden, was de kans op terugval veel lager dan bij
anderen. Tevens spaarde het programma veel geld uit per persoon.


 Het is ook daarna geintroduceerd in andere steden.

er zijn nu ook weer allemaal kerels die schrijven dat Harris zich omhoog gen**kt heeft, omdat ze ooit een relatie had met een machtige politicus (die toen nog voor de wet getrouwd was overigens)


bijzondere is dan dat diezelfde geen probleem hebben met de 3 huwelijken van Trump waarbij hij bij alledrie veelvuldig vreemd ging

Chantal2022 schreef op 24-07-2024 om 19:03:

er zijn nu ook weer allemaal kerels die schrijven dat Harris zich omhoog gen**kt heeft, omdat ze ooit een relatie had met een machtige politicus (die toen nog voor de wet getrouwd was overigens)


bijzondere is dan dat diezelfde geen probleem hebben met de 3 huwelijken van Trump waarbij hij bij alledrie veelvuldig vreemd ging

Helemaal mee eens. 

Heb al veel walgelijke dingen voorbij zien komen op social media van Republikeinse mannen. En dan zijn er nog mensen die willen doen alsof de Republikeinen vrouw-vriendelijk zijn. Dit is hoe ze echt over ons denken en ik maak me geen illusies over dat het zogenaamd wel mee valt🤮

En wat betreft dat laatste: dat is dan de partij van "Family Values". 

Ik heb hier al vaker geschreven over de rol van de media in dit hele gebeuren. Ik lees berichten van over het hele spectrum, van MSNBC en Vox aan de ene kant tot Fox aan de andere kant. 

En ik zag dat bepaalde media de rol van Harris in de immigratiecrisis aan het ontkennen of minimaliseren waren. 

Hier een thread op X die laat zien hoe media doen aan gaslighting, het tegendeel beweren van eerder door hen gedane uitspraken:

The latest is an effort to memoryhole Harris’s role leading Biden’s disastrous immigration policy as “border czar.”

https://x.com/DrewHolden360/status/1816247920477270428?t=gT46cLQoru0LZebGc5_mdg&s=19

Ik heb ook gekeken online om te zien wat er door Republikeinen over Harris gezegd wordt en ik hoefde niet ver te zoeken om bakken aan seksistisch vuil te vinden die over haar heen gestort worden 

Ze laten nu zien wie ze werkelijk zijn. Ik zal verder niet herhalen wat er gezegd en ge-memed word, maar het blijft niet bij haar enkel een b*tch of een wh*re noemen. 

En dan dat zalvende gelul van zogenaamd gematigde Republikeinen of mensen die "beiden niks vinden" (maar het wel steeds opnemen voor Trump toevallig) over dat ze het zo niet bedoelen of het zijn er maar een paar. 

De Republikeinen haten vrouwen tot op het bot. Nog erger wanneer het vrouwen zijn die niet huisvrouw zijn en ambitie hebben.

Voor huisvrouwen hebben ze ook weinig respect, want Vance vindt bijvoorbeeld dat vrouwen die geslagen worden maar in een huwelijk moeten blijven. 

Ze worden steeds erger. 

VanLotje schreef op 25-07-2024 om 08:05:

Ik heb ook gekeken online om te zien wat er door Republikeinen over Harris gezegd wordt en ik hoefde niet ver te zoeken om bakken aan selsistisch vuil te vinden die over haar heen gestort worden

Ze laten nu zien wie ze werkelijk zijn. Ik zal verder niet herhalen wat er gezegd en ge-memed word, maar het blijft niet bij haar enkel een b*tch of een wh*re noemen.

En dan dat zalvende gelul van zogenaamd gematigde Republikeinen of mensen die "beiden niks vinden" (maar het wel steeds opnemen voor Trump toevallig) over dat ze het zo niet bedoelen of het zijn er maar een paar.

De Republikeinen haten vrouwen tot op het bot. Nog erger wanneer het vrouwen zijn die niet huisvrouw zijn en ambitie hebben.

Voor huisvrouwen hebben ze ook weinig respect, want Vance vindt bijvoorbeeld dat vrouwen die geslagen worden maar in een huwelijk moeten blijven.

Ze worden steeds erger.

Ik weet dat je een gruwelijke hekel hebt aan republikeinen, maar wat vind je van de berichtgeving over Harris en immigratie? 

Ik heb gelinkt naar een X-thread met printscreens van huidige berichtgeving versus de berichtgeving van diezelfde media een paar jaar geleden. 

Eén voorbeeld uit de thread... 

Axios schreef gisteren bijvoorbeeld op X: 

"The Trump campaign and Republicans have tagged Harris repeatedly with the "border czar" title - which she never actually had." 

terwijl ze zelf op 14 april 2021 schreven:

Vice President Harris said Wednesday she plans to visit Mexico and Guatemala "as soon as possible" in a diplomatic effort to address surging migration at the U.S.-Mexico border, Reuters reports.

Why it matters: The number of unaccompanied minors crossing the border has reached crisis levels. Harris, appointed by Biden as border czar, said she would be looking at the "root causes" that drive migration.


Loog Axios in 2021? 

Of liegt Axios nu? 

Waarom zouden ze hierover liegen in 2021? 

En waarom zouden ze hierover liegen in 2024, kort nadat Harris naar voren is geschoven als presidentskandidaat? 

Waarom zou Axios de republikeinen beschuldigen van iets wat ze zelf ook deden? En Axios beschuldigt de Republikeinen van een leugen, maar zijn zelf degene die, notabene in diezelfde zin, liegen. 

Zie je het niet of ben je zo verblind door je woede en afkeer jegens de Republikeinen dat je het niet wíl zien? Dan heb je namelijk een ander probleem. 


https://x.com/axios/status/1816078350659494130?t=znm_mek46vP-BpTFmiVf-A&s=19

https://www.axios.com/2021/04/14/harris-immigration-visit-mexico-guatemala

maar waarom ben jij zo positief over de Republikeinen? zie jij dan zelf niet dat zij voortdurend liegen, bedriegen, onwaarheden de wereld in helpen? Seksistisch zijn, haar al compleet afbranden, en dat met Trump als presidentkandidaat, die eigenlijk gewoon achter de tralies zou moeten zitten?  

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.