Nieuws en actueel
Miraval
31-08-2021 om 08:13
2 zussen uit huis gezet door woningstichting
Vol verbazing las ik het verhaal van 2 zussen die uit hun (ouderlijke) woning gezet dreigen te worden na het overlijden van hun moeder in december.
Kennelijk is dat het beleid van woningstichtingen in Nederland. Overlijden de ouders dan hebben de (volwassen) kinderen die nog in het huis wonen geen recht op overname van het huurcontract en komen ze dus op straat te staan. In dit geval gaat het om 2 nog schoolgaande zussen die samen zeggen wel de huurkosten te kunnen betalen.
Waar moeten zij heen? Er is geen urgentie voor hen en met de krapte op de woningmarkt duurt het misschien 10 jaar eer ze in aanmerking kunnen komen voor een sociale huurwoning. Studentenwoningen zijn ook haast niet verkrijgbaar. Ik vind het beleid stuitend hierin. Kan dit niet gewoon anders gergeled worden?
_melon
02-09-2021 om 19:13
Julali schreef op 02-09-2021 om 19:11:
[..]
Ik heb al meerdere opties genoemd: kraken en anti - kraak, samen met een paar vrienden iets regelen, zodat je allemaal iets kunt betalen ipv in je eentje alles.
Op de wachtlijst in een dorp waar de wachtlijst heel kort is (ja die plekken bestaan), je zoekgebied uitbreiden misschien is het niet realistisch om midden in Amsterdam te willen wonen.
Je netwerk inschakelen.
Je gaat als volwassenen (met kinderen) toch niet serieus kraken, anti-kraak wonen of samen met een paar vrienden iets regelen?
In wat voor lalaland leef jij toch?
DownrightSpoonbill69
02-09-2021 om 19:14
[..]
Ik heb al meerdere opties genoemd: kraken en anti - kraak, samen met een paar vrienden iets regelen, zodat je allemaal iets kunt betalen ipv in je eentje alles.
Op de wachtlijst in een dorp waar de wachtlijst heel kort is (ja die plekken bestaan), je zoekgebied uitbreiden misschien is het niet realistisch om midden in Amsterdam te willen wonen.
Je netwerk Kraken? Nee lekker iemands bezit toe eigenen....gaat het lekker met je?
Miraval
02-09-2021 om 19:14
Het punt is gewoon dat er veel te weinig sociale huurwoningen zijn. Dat woningstichtingen rijk worden van huurinkomsten en minimale renovaties en de conclusie door sommigen hier is dat ze niet moeten zeiken want dan moeten ze maar kopen. Echt...
De woningstichtingen houden dit zelf in de hand. Er zijn erbij die gewoon koopwoningen financieren via een projectontwikkelaar om er nog rijker van te worden en niks doen aan het creëren van meer duurzame woningen voor degenen die dat nodig hebben. En de politiek die kijkt ernaar en doet precies 3x niks.
Ja... huisjesmelkers mogen nu in bepaalde gemeenten geen huizen meer kopen om particulier te verhuren. Nou wow... wat een enorme stap vooruit zeg.
DownrightSpoonbill69
02-09-2021 om 19:15
Liara schreef op 02-09-2021 om 19:11:
[..]
Zij zit nu mee te lezen en zich slap te lachen, omdat het topic helemaal ontspoort is ondertussen, denk ik. 😂
Ja dat denk ik ook. En toegegeven ze is er goed in
DownrightSpoonbill69
02-09-2021 om 19:17
Samen met vrienden? Waar?? Noem een voorbeeld waar in Nederland? En dan nog wat....sommige hebben een baan en die kunnen moeilijk 2 uur verderop wat gaan kraken 🙃
Liara
02-09-2021 om 19:17
Nose schreef op 02-09-2021 om 19:15:
[..]
Ja dat denk ik ook. En toegegeven ze is er goed in
Ik heb het door ja. Lol.
Miraval
02-09-2021 om 19:19
[..]
Je netwerk inschakelen.
Kraken???? Echt???? Dat is wel zo mega asociaal.... bah de gedachte alleen al! Dat zou echt bij de wet verboden moeten worden en met kop en kont eruit smijten. Bizar dat ze nog denken ergens recht op te hebben ook!
Aahhhh lekker helemaal aan de andere kant van Nederland gaan wonen want daar is wel plek? Heel je sociale netwerk opgeven als je bijvoorbeeld gaat scheiden met je kinderen. Nee goed plan hoor? Of als je als kinderen zijnde dus op straat komt te staan omdat je ouders overleden zijn! Echt... mega plan! Daar worden ze allemaal vast gelukkiger van.
Netwerk inschakelen? Welk netwerk dan precies? Want ik ken niemand die mij zomaar aan een betaalbare huurwoning kan helpen hoor. Maar misschien heb ik dan dus het verkeerde netwerk?
Echt.... met wat voor gedachtes leef jij eigenlijk? Moet vast fijn zijn, die bubbel van je.
Granny71
02-09-2021 om 19:22
[..]
Ik heb al meerdere opties genoemd: kraken is verboden en anti - kraak kan alleen als een antikraker jou aanmeld en je moet eruit als ze dat willen. Vaak binnen de maand en ze zijn niet verplicht je een nieuwe antikraak woning aan te bieden dus sta je op straat. Met kinderen mag je niet antikraak, samen met een paar vrienden iets regelen, zodat je allemaal iets kunt betalen ipv in je eentje alles. Moet je die vrienden wel hebben
Op de wachtlijst in een dorp waar de wachtlijst heel kort is (ja die plekken bestaan), je zoekgebied uitbreiden misschien is het niet realistisch om midden in Amsterdam te willen wonen. In een klein dorp gaan wonen kan vaak niet omdat die woningen bewaard worden voor de jeugd uit dat dorp. En in Groningen op het platteland gaan wonen als je in Amsterdam werkt is ook niet handig.
Je netwerk inschakelen nogmaals, dan moet je die wel hebben
Vivaldi
02-09-2021 om 19:25
[..]
Je netwerk inschakelen.
Really? Je bent volwassen, wilt een gezin stichten, en dan moet maar gaan kraken? Of gezellie tussen je vrienden gaan liggen? Tuurlijk.
Overigens woon ik in een gebied zonder wachtlijsten, maar dan woon ik volgens jouw regels weer te groot. Dus da mag ook al nie.
Julali
02-09-2021 om 19:28
_melon schreef op 02-09-2021 om 19:13:
[..]
Je gaat als volwassenen (met kinderen) toch niet serieus kraken, anti-kraak wonen of samen met een paar vrienden iets regelen?
In wat voor lalaland leef jij toch?
Ik ken genoeg mensen die dat doen en op die manier een prima plek hebben gecreëerd voor zichzelf en hun kinderen. Misschien iets meer out of the box leren denken?
Julali
02-09-2021 om 19:30
Miraval schreef op 02-09-2021 om 19:19:
[..]
Kraken???? Echt???? Dat is wel zo mega asociaal.... bah de gedachte alleen al! Dat zou echt bij de wet verboden moeten worden en met kop en kont eruit smijten. Bizar dat ze nog denken ergens recht op te hebben ook!
Aahhhh lekker helemaal aan de andere kant van Nederland gaan wonen want daar is wel plek? Heel je sociale netwerk opgeven als je bijvoorbeeld gaat scheiden met je kinderen. Nee goed plan hoor? Of als je als kinderen zijnde dus op straat komt te staan omdat je ouders overleden zijn! Echt... mega plan! Daar worden ze allemaal vast gelukkiger van.
Netwerk inschakelen? Welk netwerk dan precies? Want ik ken niemand die mij zomaar aan een betaalbare huurwoning kan helpen hoor. Maar misschien heb ik dan dus het verkeerde netwerk?
Echt.... met wat voor gedachtes leef jij eigenlijk? Moet vast fijn zijn, die bubbel van je.
Ik dacht dat we het (ook) hadden over die 20 jarige vrachtwagenchauffeur en verpleegkundige? Waarom gaat het nu ineens alleen nog over mensen met kinderen, of een acute kinderwens?
Vivaldi
02-09-2021 om 19:31
Netwerk inschakelen: ik bel Bernhard straks effe.
Eerst even eten op mijn veel te grote woonoppervlak.
_melon
02-09-2021 om 19:31
Julali schreef op 02-09-2021 om 19:28:
[..]
Ik ken genoeg mensen die dat doen en op die manier een prima plek hebben gecreëerd voor zichzelf en hun kinderen. Misschien iets meer out of the box leren denken?
Uiteraard ken jij weer genoeg gezinnen die dat zo doen.
_melon
02-09-2021 om 19:32
Vivaldi schreef op 02-09-2021 om 19:31:
Netwerk inschakelen: ik bel Bernhard straks effe.
Eerst even eten op mijn veel te grote woonoppervlak.
Die heeft het druk met Zandvoort deze week.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.