Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

2 zussen uit huis gezet door woningstichting

DifferentSwan96

DifferentSwan96

31-08-2021 om 19:27

Poezie schreef op 31-08-2021 om 19:26:

[..]

En ineens is hij dakloos

Zeker niet. 

Yasmjjn schreef op 31-08-2021 om 19:27:

[..]

Zeker niet.

Dus hij heeft wel eigen woonruimte?

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

31-08-2021 om 19:36

Jeetje er zijn echt een aantal posts die totaal langs het gevoel van die meiden gaat. Ze zijn hun moeder verloren! En ik weet dat als je jong je ouders verliest of 1 ouder de wereld opeens heel koud en kil kan voelen om je heen. Een moeder is de persoon op aarde die altijd van je houd, wat je als kind ook doet. Dat deze meiden zo jong hun moeder kwijt zijn en midden in de rouw ook nog hun vertrouwde huis kwijt raken is voor hun alsof de bodem onder hun voeten weggeslagen word. Regels zijn regels maar geef ze even de tijd qua woonruimte. Die ene huurwoning meteen weer verhuren is maar 1 druppel op een gloeiende plaat. 

Nose schreef op 31-08-2021 om 19:36:

Jeetje er zijn echt een aantal posts die totaal langs het gevoel van die meiden gaat. 

Niemand gaat daar aan voorbij!

Het (wan)beleid wordt besproken. Niet meer en niet minder.

Nose schreef op 31-08-2021 om 19:36:

Regels zijn regels maar geef ze even de tijd qua woonruimte. 

Er is ze woonruimte aangeboden maar die hebben ze afgewezen.

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

31-08-2021 om 19:47

Granny71 schreef op 31-08-2021 om 19:44:

[..]

Ik hoor net van mijn man dat ze op tv vertelden dat die aangeboden woonruimte in een achterbuurt is. Als dat klopt snap ik wel iets beter dat ze dat afwijzen. 

Maar ja, dit is een hoop gespeculeer en daar zal ik maar mee ophouden. Want het echte verhaal kan weleens heel anders zijn.

Ysenda schreef op 31-08-2021 om 10:45:

[..]

Dan verplicht je ze wel om ook in jouw regio een baan te vinden en hun leven op te bouwen. Ik zou dan ook toch maar eens kijken of de inschrijving van je kinderen nog wel nuttig is.

Ik verplicht niemand iets, ik bied ze de mogelijkheid. En drie van mijn kinderen hebben dankzij de gespaarde jaren, een woning kunnen krijgen toen ze dat wilden.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

31-08-2021 om 19:49

Nera schreef op 31-08-2021 om 19:47:

[..]

Als dat waar is dan kan ik dat begrijpen. 

Mija schreef op 31-08-2021 om 10:07:

[..]

In mijn woonplaats wordt verdeeld door loting. Net als in de woonplaats van de twee zusjes. Dan heb je niks aan een inschrijving als je niet op zoek bent en inschrijfduur betekent niks.

Dat kan natuurlijk altijd maar er zijn zat gemeenten waarbij het om de wachtjaren gaat. In dat geval is het gewoon handig om ingeschreven te staan.

Granny71 schreef op 31-08-2021 om 19:44:

[..]

Je snapt toch wel dat ze gehecht zijn aan hun ouderlijk huis? Ze kunnen de persoon die op een huis wacht dus dat alternatief aanbieden wat ze nu aan die meiden wilden geven. 

Nera schreef op 31-08-2021 om 19:47:

[..]

Ik hoor net van mijn man dat ze op tv vertelden dat die aangeboden woonruimte in een achterbuurt is. Als dat klopt snap ik wel iets beter dat ze dat afwijzen.

Dan nog is de woningbouw vereniging niet de grote boze wolf.

Ik zat met 2 jonge kinderen ook in een achterstandswijk na mijn scheiding.

Soms heb je geen keus.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

31-08-2021 om 19:53

redbulletje schreef op 31-08-2021 om 19:51:

[..]

Je snapt toch wel dat ze gehecht zijn aan hun ouderlijk huis? Ze kunnen de persoon die op een huis wacht dus dat alternatief aanbieden wat ze nu aan die meiden wilden geven.

Dat bedoelde ik dus. Gehecht 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

31-08-2021 om 19:54

Maar ze mogen voorlopig blijven. Laten we hopen dat ze in alle rust het verlies een plekje kunnen geven en dat alles qua woning goed komt voor de zussen. 

[..]

Ergens aan gehecht zijn maakt niet dat je er ook automatisch recht op hebt. 

Twee jonge meiden hoeven niet in een eengezinswoning te blijven wonen waar een gezin in  hoort. 

Die kunnen prima in een 3 kamer appartement waar je dan weer geen gezin in kan stoppen.

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

31-08-2021 om 19:57

[..]

Nee, want waarschijnlijk is dat alternatief nou juist iets voor 1 of 2 personen, terwijl ze dan het huis aan een gezin met kinderen geven. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.