Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

1971


Dorestad schreef op 18-06-2022 om 17:34:

[..]

Voor de aanmaak van vitamine D is het goed om elke dag onbeschermd buiten te zijn. Hoe lang is o.a. afhankelijk van leeftijd, huidskleur.

Met de temperaturen van gisteren en vandaag verbrand je al heel snel dus het is echt niet verstandig om onbeschermd buiten te zijn. Dat is het sowieso nooit niet! Je kunt niet genoeg smeren en jezelf beschermen. Mijn man is overleden aan huidkanker. Ik vroeg aan de oncoloog of zij wist hoe dit kwam. Ja zei ze , deze soort kanker komt omdat je vroeger vaak verbrand bent geweest en niet ingesmeerd. Dat was in onze tijd ook zo. Dan was je een keer flink verbrand in de zon en dan kon je er de rest van de zomer goed tegen zo dachten ze toen. Vele jaren later is mijn man hier toch aan overleden en mocht hij maar 57 worden. Dus alsjeblieft Dorestad hou even op over je vitamne D

watertoren schreef op 19-06-2022 om 00:11:

Toen ik jong was deed ik ook mijn bovenstukje uit maar eigenlijk omdat vriendinnen dat allemaal deden. Toen was ik 20 en op vakantie met vriendinnen en ik lag te zonnen en ik sliep niet en ik hoorde ineens een klik en toen bleek dat een stel jongens een foto van mij hadden gemaakt van mijn blote tieten. Ik heb daarna nooit meer topless gezond . Dat jonge meiden dat nu al helemaal niet meer doen dat snap ik goed want bijna iedereen heeft een camera op de telefoon en je kan zo maar met je blote tieten op facebook staan. Dat wil je toch niet en kortzichtige vieze mannekes noemen dat verpreutsing.

Exact. Mooi gezegd, Watertoren.

watertoren schreef op 18-06-2022 om 23:52:

[..]

Dat vind ik zo walgelijk he dat mannen naar de sauna gaan enkel en alleen o0m naakte vrouwen te bekijken. Ik heb dat in de tijd dat ik nog op Viva zat al verteld dat er zulk soort mannen zijn maar zij wilden mij toen niet geloven . Maar ik wist dat zeker, ik werk achter de bar en heb het van mannen gehoord onder elkaar dat dat de enige reden was om naar de sauna te gaan, vaak wel met hun vrouw erbij maar gluren kan dan nog.

Ik hoop dat je wel snapt dat het niet heel erg serieus bedoeld was. Persoonlijk ken ik ook geen enkele saunaganger die puur en alleen daarom gaat, het lijkt mij vrij omslachtig eerlijk gezegd. Al zullen ze er vast zijn. 

Wel word je als vrouw (en ook wel als man) volop bekeken in de sauna. Nog even afgezien van bepaalde figuren die je gaan volgen of nog gekker: je handdoek waar je als vrouw op gezeten hebt meenemen… 

Toch vind ik het saunapubliek vooral bestaan uit respectvolle mensen. Degenen die dat niet zijn blijven je echter wel bij.


DS1971 schreef op 19-06-2022 om 00:23:

[..]

Ik hoop dat je wel snapt dat het niet heel erg serieus bedoeld was. Persoonlijk ken ik ook geen enkele saunaganger die puur en alleen daarom gaat, het lijkt mij vrij omslachtig eerlijk gezegd. Al zullen ze er vast zijn.

Wel word je als vrouw (en ook wel als man) volop bekeken in de sauna. Nog even afgezien van bepaalde figuren die je gaan volgen of nog gekker: je handdoek waar je als vrouw op gezeten hebt meenemen…

Toch vind ik het saunapubliek vooral bestaan uit respectvolle mensen. Degenen die dat niet zijn blijven je echter wel bij.


Nee nu bind je in en sorry ik geloof je niet meer

watertoren schreef op 19-06-2022 om 00:19:

[..]

Met de temperaturen van gisteren en vandaag verbrand je al heel snel dus het is echt niet verstandig om onbeschermd buiten te zijn. Dat is het sowieso nooit niet! Je kunt niet genoeg smeren en jezelf beschermen. Mijn man is overleden aan huidkanker. Ik vroeg aan de oncoloog of zij wist hoe dit kwam. Ja zei ze , deze soort kanker komt omdat je vroeger vaak verbrand bent geweest en niet ingesmeerd. Dat was in onze tijd ook zo. Dan was je een keer flink verbrand in de zon en dan kon je er de rest van de zomer goed tegen zo dachten ze toen. Vele jaren later is mijn man hier toch aan overleden en mocht hij maar 57 worden. Dus alsjeblieft Dorestad hou even op over je vitamne D

Afschuwelijk wat jij en je man hebben meegemaakt. Het is echter het advies van KWF wat je daar las. Ook bij thuisarts.nl.

Elke dag een kwartier tot een half uur voor de lichte huid. 


watertoren schreef op 19-06-2022 om 00:37:

[..]

Nee nu bind je in en sorry ik geloof je niet meer

Als je goed had gelezen, dan had je gezien in mijn eerste reactie dat ik die blote borsten helemaal niet mis. 

Maar geloof vooral wat jij wil geloven. Je was al overtuigd van je eigen gelijk tijdens een eerdere discussie vertelde je zelf, dus daar heb ik sowieso niets mee te maken.

BTK

BTK

19-06-2022 om 04:14

watertoren schreef op 19-06-2022 om 00:19:

[..]

Met de temperaturen van gisteren en vandaag verbrand je al heel snel dus het is echt niet verstandig om onbeschermd buiten te zijn. Dat is het sowieso nooit niet! Je kunt niet genoeg smeren en jezelf beschermen. Mijn man is overleden aan huidkanker. Ik vroeg aan de oncoloog of zij wist hoe dit kwam. Ja zei ze , deze soort kanker komt omdat je vroeger vaak verbrand bent geweest en niet ingesmeerd. Dat was in onze tijd ook zo. Dan was je een keer flink verbrand in de zon en dan kon je er de rest van de zomer goed tegen zo dachten ze toen. Vele jaren later is mijn man hier toch aan overleden en mocht hij maar 57 worden. Dus alsjeblieft Dorestad hou even op over je vitamne D

Jup, hier een ouder met huidkanker (tot nu toe beheersbaar cq goedaardig) ook door verbranden in de jaren 50 en 60, want ja toen was het nut van zonnebrand niet zo bekend nog. Ik heb hetzelfde huidtype maar let sinds mijn pubertijd echt wel op en al helemaal sinds de diagnose van mijn ouder.

Helena71 schreef op 18-06-2022 om 15:55:

[..]

Het is nog steeds gezond - mits op een goede manier - alleen wil bijna niemand daar meer aan. Gelukkig een steeds groter wordende groep wel. Met verantwoord zonnen zijn de voordelen vele malen kleiner dan de gevaren. Jammer dat veel mensen zich daar niet in verdiepen en eigenlijk niet verder komen dan wat hen verteld wordt.

Wat dit aangaat, mag ik een dergelijke foto graag zien.

Heb je een typefout gemaakt en bedoel je dat de voordelen groter zijn als de nadelen? 

Ik denk dat met zonnen bedoeld wordt dat mensen gewoon in de zon gaan liggen, al dan niet op het strand, met als doel bruin worden. Ik denk dat daarvan wel bekend is dat dat niet gezond is.  Veel buiten zijn, waarbij je ook in de zon komt lijkt mij wel voordelen opleveren, onder anders ivm vitamine d

Dorestad schreef op 19-06-2022 om 00:43:

[..]

Afschuwelijk wat jij en je man hebben meegemaakt. Het is echter het advies van KWF wat je daar las. Ook bij thuisarts.nl.

Elke dag een kwartier tot een half uur voor de lichte huid.


Ik vind dat niet terug op de site van het kwf of thuisarts. Ik lees daar alleen maar smeren, smeren, smeren met minimaal factor 30.

Toch iets gevonden: https://www.kwf.nl/kanker-voorkomen/zon-uv-straling-en-huidkanker/zon-en-vitamine-d

Er staat dat kinderen niet onbeschermd in de zon mogen een volwassenen dagelijks kort met handen en gezicht onbeschermd. Daarna toch blijven smeren. Ik denk dat je al vlug aan dat kwartiertje onbeschermd op een dag zit hoor

duizel schreef op 19-06-2022 om 05:35:

[..]

Ik vind dat niet terug op de site van het kwf of thuisarts. Ik lees daar alleen maar smeren, smeren, smeren met minimaal factor 30.

Toch iets gevonden: https://www.kwf.nl/kanker-voorkomen/zon-uv-straling-en-huidkanker/zon-en-vitamine-d

Er staat dat kinderen niet onbeschermd in de zon mogen een volwassenen dagelijks kort met handen en gezicht onbeschermd. Daarna toch blijven smeren. Ik denk dat je al vlug aan dat kwartiertje onbeschermd op een dag zit hoor

Ik denk dat dat nog best tegenvalt. Dagelijks 15-30 minuten met een lichte huid staat er. Dan is die 15 minuten dagelijks echt het minimale en veel mensen komen niet zo regelmatig veel buiten in de zon hoor. 

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

19-06-2022 om 09:17

duizel schreef op 19-06-2022 om 05:28:

[..]

Heb je een typefout gemaakt en bedoel je dat de voordelen groter zijn als de nadelen?

Ik denk dat met zonnen bedoeld wordt dat mensen gewoon in de zon gaan liggen, al dan niet op het strand, met als doel bruin worden. Ik denk dat daarvan wel bekend is dat dat niet gezond is. Veel buiten zijn, waarbij je ook in de zon komt lijkt mij wel voordelen opleveren, onder anders ivm vitamine d

Inderdaad een typefout. Ik ga het aanpassen. 

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

19-06-2022 om 09:19

Helena71 schreef op 18-06-2022 om 15:55:

[..]

Het is nog steeds gezond - mits op een goede manier - alleen wil bijna niemand daar meer aan. Gelukkig een steeds groter wordende groep wel. Met verantwoord zonnen zijn de voordelen vele malen kleiner dan de gevaren. Jammer dat veel mensen zich daar niet in verdiepen en eigenlijk niet verder komen dan wat hen verteld wordt.

Wat dit aangaat, mag ik een dergelijke foto graag zien.

Edit: met verantwoord zonnen zijn de voordelen vele malen groter dan de gevaren. 

DS1971 schreef op 18-06-2022 om 22:50:

[..]

Bedoel je het VF? Eerlijk gezegd ga ik ervan uit dat ik daar binnenkort definitief vanaf getrapt ga worden, aangezien mij letterlijk te verstaan is gegeven dat het posten van feiten aangaande bepaalde onderwerpen voor mij niet meer is toegestaan.

Walgelijke censuur daar!

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

19-06-2022 om 09:47

Mevrouw75 schreef op 19-06-2022 om 08:00:

[..]

Ik denk dat dat nog best tegenvalt. Dagelijks 15-30 minuten met een lichte huid staat er. Dan is die 15 minuten dagelijks echt het minimale en veel mensen komen niet zo regelmatig veel buiten in de zon hoor.

Ik denk dat het probleem vooral zit in dat veel mensen bijna 50 weken per jaar weinig buiten komen en vervolgens 3 weken de hele dag, inclusief de middaguren, in badkleding vol in de zon gaan zitten.

'S Ochtends een half uurtje onbeschermd in de zon kan voor de meesten weinig kwaad. Maar daarna of bedekken of flink smeren.

 

willem1959

willem1959

19-06-2022 om 09:55 Topicstarter

watertoren schreef op 19-06-2022 om 00:11:

Toen ik jong was deed ik ook mijn bovenstukje uit maar eigenlijk omdat vriendinnen dat allemaal deden. Toen was ik 20 en op vakantie met vriendinnen en ik lag te zonnen en ik sliep niet en ik hoorde ineens een klik en toen bleek dat een stel jongens een foto van mij hadden gemaakt van mijn blote tieten. Ik heb daarna nooit meer topless gezond . Dat jonge meiden dat nu al helemaal niet meer doen dat snap ik goed want bijna iedereen heeft een camera op de telefoon en je kan zo maar met je blote tieten op facebook staan. Dat wil je toch niet en kortzichtige vieze mannekes noemen dat verpreutsing.

Jammer, je hebt ongelijk.

Ik kan je de werkelijke reden wel vertellen maar dan wordt mij hier weer een ban aangenaaid.

Ander puntje. In de jaren 80 had je reclames van Fa met daarin topless vrouwen. In de krant, tijdschriften en op tv. Allemaal verdwenen. Want we zijn preutser.

Blote kunst wordt weggezet of verboden. Want preutser. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Heeft niets met mobieltjes te maken maar alles met de huidige omstandigheden. Je bent al snel een hoer.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.