Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

1971


Dutchgirly schreef op 19-06-2022 om 13:43:

[..]


Daar hoef je echt niet in een bikini voor rond te lopen hoor. Dat kan ook gewoon met winterjas aan. Je hoeft maar net de verkeerde (vaak groep) man(nen) tegen te komen. Echt verschrikkelijk.

Dus als er al vrouwen zijn die graag topless op het strand liggen. Dan is de lol daar inderdaad snel vanaf lijkt me. Maar ik denk dat de meeste vrouwen die behoefte helemaal niet hebben. Mijn lichaam is van mij, daar hoeven wildvreemden niet naar te gaan zitten kijken. Vroeger deed men dat volgens mij om egaal bruin te worden? Ik kan me eigenlijk geen andere reden bedenken. Nu weten de meesten wel dat dit slecht is voor je. En anders gaan ze gewoon naar de zonnestudio of spray tannen.

Egaal bruin worden was een reden, maar ook omdat we opeens bedachten dat wij ook lekker comfortabel en vrij in ons blote bovenlijf wilden liggen, zonder dat (soms natte) bikinitopje. En als er mensen waren die het te bloot vonden dan was dat jammer, die konden zelf hun topje aanhouden maar hadden niets van een ander te vinden. In die zin was het wel een verworvenheid, want topless zonnen werd normaal terwijl je je borsten daarvoor altijd 'moest' bedekken. 

Smeren deden we uit zo'n oranje pot Lancaster, met een donkerbruine pasta zonder beschermingsfactor die ook van die ellendige vlekken maakte in je bikini, dus hup, de helft uittrekken scheelde alweer 😂. En ja, in die tijd had je ook wel glurende viespeukies hoor, die zijn van alle tijden, daar ontkom je toch niet aan. Als er geen blote borsten zijn gluren ze wel naar decolletés in topjes, mooie billen in broekjes en lange blote benen.

willem1959

willem1959

19-06-2022 om 14:48 Topicstarter

Rondstruiner schreef op 19-06-2022 om 14:38:

[..]


Blijkbaar voel jij wrok naar forummers die jij ervan verdenkt jou een ban aan te willen smeren, maar wil je dat niet zomaar willekeurige mensen aanrekenen en het te pas en te onpas roepen? Ik ben niet zo van het melden, maar geloof meer in zelfregulatie.

Daarbij geloof ik ook helemaal niet dat jij hulp nodig hebt om een ban te krijgen.

Ho ho, ik verdenk geen specifieke forummers. Dat heb ik nooit beweerd. Ook ik ben van zelf oplossen middels een discussie of negeren. Daarom zal ik nooit iemand melden.

Moxxie schreef op 19-06-2022 om 14:40:

[..]

 In die zin was het wel een verworvenheid, want topless zonnen werd normaal terwijl je je borsten daarvoor altijd 'moest' bedekken.

Dus daarvoor was het echt verboden? Dan snap ik wel het gevoel van verworven vrijheid. 

willem1959 schreef op 19-06-2022 om 14:26:

[..]

Oh want jij gluurt nooit naar mannen?

Als je een jonge vrouw bent gluur je niet naar oude vieze mannetjes. (Als je een oude(re) vrouw bent trouwens ook niet.

Ik ben een oudere vrouw, en gluur niet naar jonge mannen. Ik kan een jonge man wel mooi vinden maar ik val er niet op, op die manier.

willem1959

willem1959

19-06-2022 om 15:55 Topicstarter

Poezie schreef op 19-06-2022 om 15:49:

[..]

Als je een jonge vrouw bent gluur je niet naar oude vieze mannetjes. (Als je een oude(re) vrouw bent trouwens ook niet.

Ik ben een oudere vrouw, en gluur niet naar jonge mannen. Ik kan een jonge man wel mooi vinden maar ik val er niet op, op die manier.

Ho ho, even in de context plaatsen. Ik denk dat ik weet naar welke opmerking van mij jij refereert. Ik was toen tiener en keek naar meisjes en jonge vrouwen.

Jij ziet mij nu als zestiger die gluurde naar topless meisjes. Maar zo was de geschetste situatie natuurlijk niet.

Zo komen misverstanden ter wereld.

willem1959 schreef op 19-06-2022 om 15:55:

[..]

Ho ho, even in de context plaatsen. Ik denk dat ik weet naar welke opmerking van mij jij refereert. Ik was toen tiener en keek naar meisjes en jonge vrouwen.

Jij ziet mij nu als zestiger die gluurde naar topless meisjes. Maar zo was de geschetste situatie natuurlijk niet.

Zo komen misverstanden ter wereld.

Maar je vindt het wel ontzéttend jammer dat er nu amper topless wordt gezond.

willem1959

willem1959

19-06-2022 om 16:06 Topicstarter

Cookielover schreef op 19-06-2022 om 16:04:

[..]

Maar je vindt het wel ontzéttend jammer dat er nu amper topless wordt gezond.

Ja, omdat de maatschappij ernstig vertrut is. En dat doet mij pijn.

Dutchgirly schreef op 19-06-2022 om 15:48:

[..]

Dus daarvoor was het echt verboden? Dan snap ik wel het gevoel van verworven vrijheid.

Op sommige plaatsen was het verboden, en in Zuid-Europa zag je dat nog vaker dan hier. Maar buiten de vraag of het verboden was of niet, voor die tijd hield je gewoon je topje aan omdat je anders geslutshamed werd. Totdat er een kentering kwam en iedereen het gewoon deed.

Ik merk dat ik echt heel anders tegen bloot aankijk dan de generatie onder mij. In de blote borsten van de Fa doucheschuim reclame zie ik ook echt niets seksueels, dat is voor mij functioneel bloot. Een te diep decolleté, een te korte rok met stiletto's of zelfs een bepaalde blik van een vrouw is mijn ogen veel provocerender dan een vrouw zonder bovenstukje.

Maar waar zijn al die blote borsten dan op die foto? 

Meesje schreef op 19-06-2022 om 20:19:

Maar waar zijn al die blote borsten dan op die foto?

Nee Mees, in '71 ging je toch je bikinitopje niet uittrekken? 😂 Dat kon echt niet!

Moxxie schreef op 19-06-2022 om 20:22:

[..]

Nee Mees, in '71 ging je toch je bikinitopje niet uittrekken? 😂 Dat kon echt niet!

In dat jaar was ik 2 dus denk dat ik toen überhaupt nog geen bikinitopje had 😂

Doemijdieglazenbol schreef op 19-06-2022 om 12:21:

[..]


opvattingen, cultuur etc ontwikkelen niet in een rechte lijn hè? Dat dwarrelt en golft en maakt cirkels en doet maar wat.

En ik kan me sowieso niet helemaal vinden in het “statement”; kijk mijn borsten zijn voor iedereen te aanschouwen. Ik geloof toch echt dat daar voor veel vrouwen iets anders achter schuil ging dan het exhibitionisme dat jij hier lijkt te omschrijven.

Gelukkig is er nu internet. Eindeloos veel blote borsten.

Door internet laat je juist alles bedekt, voor je t weet staan je borsten op het net voor iedereen te zien.

Thursday schreef op 19-06-2022 om 12:37:

[..]


Ja, maar waarom schuif je dit allemaal op het conto van verpreutsing? In de jaren 80 werd je volgens mijn moeder ook al van verpreutsing beticht als je niet topless ging. Er was toen, voor zover ik begrepen heb, een ongezonde groepsdruk op vrouwen om dat te doen.

Gelul, je wilde gewoon geen witte borsten overhouden na een dagje zonnen, stond zo lelijk.

willem1959 schreef op 19-06-2022 om 13:25:

[..]

Het heeft hoegenaamd niets met camera's te maken. Want anders zou je nu ook mensen zien die foto's maken van vrouwen in bikini.

Nee, het heeft te maken dat mannen vrouwen (zelfs in bikini) uitmaken voor hoer. En hun melden dat ze ze wel zouden willen neuken. Het is het in Nederland ontstane klimaat.

Durf jij nog in je bikini over het strand te lopen? is een heden ten dage terechte vraag.

Durf jij nog in bikini over het strand te lopen? | Praat Mee | Telegraaf.nl

Scheveningse vrouwen demonstreren tegen intimidatie: 'Dochters durven niet over straat' | RTL Nieuws


En nu begint de Gemeente Den Haag zelfs de campagne #gedraag je.

Campagne #gedraagje gaat van start op Scheveningen: sissen, naroepen en aanraken moet stoppen | Den Haag | AD.nl

Dit is ook 1 van de redenen dat vrouwen zich onveilig voelen om uberhaupt te zonnen of naar zwembaden te gaan.

kenfan schreef op 19-06-2022 om 14:25:

Ik lag als tiener topless aan het strand omdat ik die koordjes van bovenstukjes niet prettig vond zitten. Als ik dan nu zo'n ranzige opmerking over gluren lees van vieze Willem wou ik dat ik het aangehouden had. Had mijn moeder toch gelijk dat ik naïef was.

Elke man gluurt maar vrouwen ook. Er is een verschil in gluren en lastig gevallen worden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.