Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

1971


Maar wat was er dan in 1971 Willem?  We moeten nu maar raden waar je het over wil hebben. Ik vind dat een beetje flauw en kinderachtig  Ben een vent en zeg waar je het over wil hebben  dan kunnen wij reageren. 

willem1959

willem1959

16-06-2022 om 23:19 Topicstarter

watertoren schreef op 16-06-2022 om 22:38:

Maar wat was er dan in 1971 Willem? We moeten nu maar raden waar je het over wil hebben. Ik vind dat een beetje flauw en kinderachtig Ben een vent en zeg waar je het over wil hebben dan kunnen wij reageren.

Gewoon een vraag.

"Wat valt jullie op ten opzichte van 2022".

Dat stond er onder, maar het kan je natuurlijk zijn ontgaan.

Ik was er nog niet in 1971.

Maar wat valt jou dan op aan die foto, Willem?

Waar is de SFEER. Een hoopje mensen bij 2 vierkante zwembadjes met flatgebouwen op de achtergrond. Dat kunnen ze nu toch echt stukken beter.

Ik zwem vanaf begin mei zeker drie keer per week in een buitenbad met een abonnementje voor de vooroorlogse prijs van krap 40 euro voor een heel seizoen. Dan word je gewoon zo bruin als op die foto, ook al smeer ik me nog zo braaf in met factor 40. 

Ik ben van 1965. Het was altijd zo dat de generatie na jou het beter had. Ik had een veel leukere en luxere jeugd dan mijn ouders hebben gehad. Maar mijn zoon heeft dan weer een leukere en luxere jeugd gehad dan ik. Ik denk dat het nu stopt met het beter hebben dan je ouders.

Wat me ook opvalt is de betonnen troosteloosheid , zowel van het zwembad als van de flats op de achtergrond . ( Bijlmer ? ) .

Er zijn wel meer dingen minder troosteloos dan rond  1970 het geval was.

gt4o64ex89v81.png

Ja, men kan miepen over vervuiling en het milieu wat ze willen maar de steden zijn echt wel mooier geworden ten opzichte van vroeger hoor. Ik ben van de jaren 90 en in die tijd was alles in onbestemde pastelkleurtjes. Dan hebben ze nu toch echt wel meer smaak. 😆

Nou Willem ik ben wel benieuwd wat jou opvalt aan het plaatje ten opzichte van 2022. En had je verwacht dat wij als forummers hetzelfde zouden zien als jou.

Ik vind Willem altijd zo recht voor z'n raap, maar hij heeft dus ook een mysterieuze kant 😉.

Nee

Nee

17-06-2022 om 18:18

Moxxie schreef op 17-06-2022 om 16:16:

Ik vind Willem altijd zo recht voor z'n raap, maar hij heeft dus ook een mysterieuze kant 😉.

Misschien staat hij zelf op de foto

Rockstar schreef op 17-06-2022 om 00:07:

Waar is de SFEER. Een hoopje mensen bij 2 vierkante zwembadjes met flatgebouwen op de achtergrond. Dat kunnen ze nu toch echt stukken beter.

Aan de andere kant: we waren er toen gewoon tevreden mee. Je bracht als kind veel dagen van je zomervakantie door in zo'n stadszwembad en je had een fantastische tijd. Tegenwoordig moet het minstens een tropisch zwemparadijs zijn, liefst op een resort in een warm land, want anders is het niet "leuk". Veel mensen zouden nu de neus ophalen voor zo'n zwembad van destijds, maar waarom? Omdat we eigenlijk een beetje verwend zijn?

Auwereel schreef op 17-06-2022 om 10:26:

Er zijn wel meer dingen minder troosteloos dan rond 1970 het geval was.

gt4o64ex89v81.png

Beide foto's vind ik troosteloos.  Links een zwartwit foto op een regenachtige dag, de straat is nat, veel blik maar nog wel een boom. Rechts in kleur maar de boom is weg. En de mensenmassa vind ik niet aantrekkelijk 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.