Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Welke e-reader heb jij en hoe verkrijg jij je digitale boeken?


ZanyHeron88

ZanyHeron88

06-08-2022 om 21:44

overigens heb je ook geen kabeltje nodig als je boeken bij bol.com koopt. Deze boeken staan direct op je ereader.

PhilDunphy

PhilDunphy

06-08-2022 om 21:51 Topicstarter

Bedankt! Ik weet in elk geval al weer meer 

ik heb een kobo ereader en heb een abonnement op kobo plus. Kost 10 euro per maand maar dat is het mij dubbel en dwars waard. Staan heel veel gratis boeken op, ook vaak nog hele nieuwe boeken.

Ik heb al jaren een Kobo H2O, heel tevreden mee. 

De eerste jaren had ik een Kobo abonnement, dat was prima. Maar je kunt daar je bankrekeningnummer niet wijzigen, dan moet je opzeggen en weer opnieuw aanmelden  , en het aanmelden lukte niet. Toen was ik er klaar mee en sindsdien heb ik een abonnement bij de online bibliotheek, ook nog eens veel goedkoper dan Kobo. Wel minder aanbod, maar voldoende. 

Ik zag wel op tegen dat gedoe met de laptop om de boeken er op te zetten, maar dat valt erg mee. Alleen dat je na drie weken moet verlengen en hem er opnieuw opzetten is een nadeel. Maar ik kan heel vaak gewoon doorlezen na die drie weken, zolang ik niet het boek uit ga.

Ik heb ook een Kobo H2o en een Kobo plus abonnement. Ik download de boeken rechtstreeks vanaf de Kobo plus website op mijn e-reader. Dat is ook het enige abonnement wat ik heb en er is genoeg keuze aan gratis boeken. Ik kies eens in de zoveel tijd een lading boeken uit, en verbreek daarna de verbinding met de wifi weer, dat scheelt batterijen.
Ik heb dat abonnement nu dik een jaar en dat bevalt me erg goed.

Kobo Clara met Kobo Plus en Bookchoice en soms koop ik een eboek. 

ik heb een stokoude Sony e-reader die an sich goed bevalt maar die kan alleen nog opgeladen worden via de laptop en doet het dan maar een paar dagen. Dat is dus onmogelijk voor de vakantie. Nu kijk ik dus naar een andere en een Kobo lijkt het meest passend. Twee vragen:

- kun je een kobo gewoon rechtstreeks met een lader aan het stopcontact hangen? Lijkt mij dat alle ereaders dat kunnen maar ik vraag het maar voor de zekerheid…..
- ik heb nog een massa oude EPUB’s, die kan ik er dus ook gewoon rechtstreeks op zetten?

Ginevra schreef op 07-08-2022 om 00:09:

ik heb een stokoude Sony e-reader die an sich goed bevalt maar die kan alleen nog opgeladen worden via de laptop en doet het dan maar een paar dagen. Dat is dus onmogelijk voor de vakantie. Nu kijk ik dus naar een andere en een Kobo lijkt het meest passend. Twee vragen:

- kun je een kobo gewoon rechtstreeks met een lader aan het stopcontact hangen? Lijkt mij dat alle ereaders dat kunnen maar ik vraag het maar voor de zekerheid…..
- ik heb nog een massa oude EPUB’s, die kan ik er dus ook gewoon rechtstreeks op zetten?

ja je kunt die met een lader aan het stopcontact hangen. Ik zet alles via de pc en  Adobe Digital op de reader dus vraag 2 geen idee

Eerst had ik een sony ereader met een kabeltje en biebboeken. Wat vaak wel een geklungel en niet altijd recente boeken wat ik wel wil.
Ik heb een Kobo H2O sinds een jaar of 6. Samen met een KOBO abb via Bol. Ik zet ook boeken op mijn verlanglijstje en pak ze erna er weer vanaf als ze gratis zijn. Soms is het even zoeken in de genres wat ik wil lezen maar lees en luisterboeken genoeg in recente uitgaves. 
ik geef mijn moeder er ook boeken van op haar ereader. Dat is dan wel even opletten want soms gaat ze in mijn boek een aantal bladzijdes verder voor ze erachter komtcdat ze dit boek helemaal niet kent…( je ziet t laatst gelezen boek als eerste in je lijst,dan krijg ik een melding dat ik op een ander apparaat verder ben gaan lezen en of ik op mijn oude pagina verder wil gaan of op de nieuwe. Dan kies ik oude pagina en lees weer lekker verder) 
Wat ik vooral fijn vind ,is dat ik onderweg ook gewoon boeken kan ophalen van de site. Zorg wel dat ze echt gedownload zijn voor je bij WIFI vertrekt want anders kun je ze alsnog niet lezen.

Ik heb een Kobo e-reader en nu een jaar een abonnement van de online bibliotheek. Dat loopt af en ga ik niet verlengen. Als ik boeken zoek, staan ze er vaker niet dan wel op. Daarnaast merk ik dat ik meestal toch op de iPad of telefoon lees, omdat ik geen zin heb de boeken vanaf de laptop op de e-reader te moeten zetten met een kabeltje. Het voordeel is dat het wel een goedkoop abonnement is. Ik ga nu een jaar Bookchoice proberen, we hebben nog airmiles die we daarvoor kunnen gebruiken. Ik vind een Kobo abonnement voor nu nog te duur, wellicht dat ik over een tijdje alsnog overstag ga.

Ik heb daar het geduld niet meer voor. Ik heb weleens lijsten vol boeken door zitten nemen maar kon niets aanlokkelijks vinden om te lezen. De meeste kans maken nog boeken over een specifiek onderwerp waar ik meer van wil weten, maar die koop ik dan gewoon van papier.

Als ik elektronisch wil lezen dan zou ik eerst mijn laptop prefereren (die hoef je niet overeind te houden met je hand en heeft de goede achtergrondverlichting en lettertypegrootte), daarna komt een hele poos niks en dan mijn iPad.

rionyriony schreef op 07-08-2022 om 08:37:

Ik heb daar het geduld niet meer voor. Ik heb weleens lijsten vol boeken door zitten nemen maar kon niets aanlokkelijks vinden om te lezen. De meeste kans maken nog boeken over een specifiek onderwerp waar ik meer van wil weten, maar die koop ik dan gewoon van papier.

Als ik elektronisch wil lezen dan zou ik eerst mijn laptop prefereren (die hoef je niet overeind te houden met je hand en heeft de goede achtergrondverlichting en lettertypegrootte), daarna komt een hele poos niks en dan mijn iPad.

Een ereader leest echt veel rustiger dan een laptop of iPad. Bij een laptop of iPod straalt elke pixel blauw licht uit, dus ook de letters, bij een ereader zit het gele rustige licht achter de tekst. 

mut

mut

07-08-2022 om 08:59

het voordeel van een e-reader is dat je ook in volle zon kunt lezen, makkelijk mee te nemen is, liggend in bed te lezen is. Dat kan ik met mijn mobiel of laptop niet. Het fijne van de nieuwe apparaten tegenover mijn oude sony id dat er meer mogelijkheden voor lettergrootte en dat er achtergrond verlichting inzit (indien nodig). 

SuzyQFive schreef op 07-08-2022 om 08:58:

[..]

Een ereader leest echt veel rustiger dan een laptop of iPad. Bij een laptop of iPod straalt elke pixel blauw licht uit, dus ook de letters, bij een ereader zit het gele rustige licht achter de tekst.

Daar heb ik eigenlijk geen last van.  De laptop die ik nu heb is mat (non-glare). Het lijkt dus papier. Ik krijg geen vermoeide ogen van de laptop die ik nu heb. iPads zijn eigenlijk altijd glanzend. Ook Surface is glanzend.

Ginevra schreef op 07-08-2022 om 00:09:

ik heb een stokoude Sony e-reader die an sich goed bevalt maar die kan alleen nog opgeladen worden via de laptop en doet het dan maar een paar dagen. Dat is dus onmogelijk voor de vakantie. Nu kijk ik dus naar een andere en een Kobo lijkt het meest passend. Twee vragen:

- kun je een kobo gewoon rechtstreeks met een lader aan het stopcontact hangen? Lijkt mij dat alle ereaders dat kunnen maar ik vraag het maar voor de zekerheid…..
- ik heb nog een massa oude EPUB’s, die kan ik er dus ook gewoon rechtstreeks op zetten?

Je kunt de USB-kabel van de e-reader in een stekker doen die in het stopcontact kan. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.