Media en cultuur
Plane
22-07-2021 om 18:36
Tv series e.d. van vroegah
welke tv series, films, programma's van vroeger zijn je nou echt bijgebleven?
Mijn tv carrière begon met de Avro Kinderbios op woensdagmiddag op een toen nog zwartwit tv, die mijn vader van mijn oma, zijn moeder dus, had gekregen, toen zij het nieuwste wereldwonder, namelijk een kleurentv, zich had aangeschaft.
Verder natuurlijk de Berenboot en ohh heerlijk, Paulus de Boskabouter. Ik kan nog steeds letterlijk Eucalipta nog "Paulussie, Paulussie" horen roepen.
En laat ik de Fabeltjeskrant niet vergeten, Bor de Wolf en de gezusters Hamster, jaaaa
Later keek ik ontzettend graag De Vijf, waarin Georgina en haar vrienden/vriendinnen de meest spannende avonturen beleefden.
Bassie en Adriaan vond ik eigenlijk heel stom, maar mijn zus keek dat wel graag. Net als Ome Willem (ik hield wel van de Geitenbreiers), Ren je Rot en Klassenwerk. Ik hield er niet van, maar heb wel een beetje meegekeken.
Ook keek ik een Scandinavische serie, geen idee meer hoe die ging, maar de begintune was iets van 'Awaya, awaya, een haan die legt geen Eia' of ik moet het volledig verkeerd hebben verstaan op doe leeftijd.
The secret valley vond ik ook prachtig, al die paarden erin, zo mooi!
Dat brengt me op de geweldige serie in zwartwit van mister Ed het sprekende paard.
Met mijn vader samen keek ik graag naar The Fantasy Island, leuk hoe die dwerg mijn naam riep
En verder natuurlijk Magnum, Maimi Vice..
Later, toen mijn belangstelling voor TV tanende was, omdat ik het veeeeel te druk had om te kijken, maar voor ik de deur uit ging om met mijn buurmeisje te gaan hangen, zwemmen, paardrijden, bomen te beklimmen, pikte ik vaak nog wel een halve aflevering van de Snorkels mee, of van de Smurfen. Vooral de aflevering van de zwarte smurfen waarin ze elkaar in hun staartje beten is me bijgebleven.
Nou ja en wat ben ik nou nog vergeten.. och ja: Dallas! Dynastie! Wie van de Drie! De Weekendquiz van Willem Ruis, de Honeymoonquiz met Ron Brandsteder en de Soundmixshow met Henny Huisman.
Vul gerust aan, en mijmer met me mee, maar help me ook even uit de brand: hoe heette die tvshow ook alweer waarbij je de Mispoes kon treffen? Dat je dan ineens 10000000 pingpongballen had gewonnen in plaats van die mooie nieuwe Daf ofzo? Met Gaston die de prijzen aankondigde?
LydiaDietz
22-07-2021 om 19:37
redbulletje schreef op 22-07-2021 om 19:30:
Ohja Baywatch en dat met die auto die Kit heet. En medisch centrum West idd
Knightrider!
redbulletje
22-07-2021 om 19:41
LydiaDietz schreef op 22-07-2021 om 19:37:
[..]
Knightrider!
Ja die! En The A-team natuurlijk!
En de eerste soap die ik langdurig (als in meer dan 10 jaar) heb gevolgd was ATWT
Pimpelmees67
22-07-2021 om 19:49
Q&Q.
Tita tovenaar (met de Grobbebollen)
Het kleine huis op de prairie
Sil de Strandjutter
De Fabriek
Medisch Centrum West
Spijkerhoek
Vrienden voor het leven
North and South
Dallas
Dynasty
Falcon Crest
Friends
WandaVision
22-07-2021 om 19:50
De oude star trek met Kirk en Spock. En ik was fan van Knight Rider en Baywatch en A Team en The Thunderbirds!
LydiaDietz
22-07-2021 om 19:54
redbulletje schreef op 22-07-2021 om 19:41:
[..]
Ja die! En The A-team natuurlijk!
En de eerste soap die ik langdurig (als in meer dan 10 jaar) heb gevolgd was ATWT
Dat brengt mij bij MacGyver. De man die van een paperclip een fiets wist te maken.
WandaVision
22-07-2021 om 19:56
ATWT keek mijn moeder altijd dus ik ook als ik uit school kwam. En dan met mijn ogen dicht onder de koffietafel liggen als er 'seksscenes' waren hahahaha.
SilverQuelea47
22-07-2021 om 19:57
The Tribe, The O.C., Baantjer, A touch of Frost, Midsomer Murders, House, Charmed, tig herhalingen van Knight Rider en the A-team, en veel kostuumdrama's van de BBC op dvd. De dvd van Pride & Prejudice met Colin Firth heb ik kapot weten te kijken.
ATWT, Bold and the Beautiful (Met Rits en Broek ) en Santa Barbara kreeg ik mee van oma. SamSam en GTST heb ik ook nog een tijd gevolgd.
SilverQuelea47
22-07-2021 om 20:01
Rose85 schreef op 22-07-2021 om 19:59:
Charmed
Ja, al vond ik alleen de eerste drie seizoenen echt leuk en tot en met seizoen 5 denk ik wel ok. Daarna werd ik die tijdreizende koters en één of andere school zat.
LydiaDietz
22-07-2021 om 20:03
Lollypopje schreef op 22-07-2021 om 20:01:
[..]
En Buffy en Angel
Oh ja! Die heb ik nog op DVD-box. Allebei ♡.
redbulletje
22-07-2021 om 20:04
Rose85 schreef op 22-07-2021 om 19:59:
Charmed
Die wordt nu herhaald, ook leuk om weer terug te zien idd.
Zou graag de originele BH90210 nog een keer willen zien.
En Sisters! (George Clooney als brandweerman of politie?)
En Early Edition (met die kat en de krant)
De originele Nikita!
Sliders
Meiden van De Wit
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.