Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

MindlessCamel53

MindlessCamel53

09-11-2021 om 21:56

Tiny house battle

Vanaf maandag 8 november elke week bij RTL 4: Tiny House Battle. Hét nieuwe woonprogramma van RTL, gepresenteerd door John Williams. Twee bouwteams gaan de strijd met elkaar aan om de ideale tiny house te bouwen voor een koper.

Wie heeft dit ook gekeken? En wat vond je ervan? 

Ja, vond ik ook wat vreemd. Die arme kinderen..... Word je al meegesleept naar de nieuwe vriendin van je vader die ook nog eens zwanger is, moet je ook nog zonder enige ruimte voor jezelf in zo'n tiny house.... Ik snap niet dat die vader dit zijn kinderen aan doet. 

Ze lieten dit keer geen nabeschouwing zien. Wellicht is de tiny voor dubbel geld van eigenaar verwisseld en hebben ze in een gangbaar huis kunnen investeren. 

ik vond het heel flauw dat ze eerst heel graag off grid wilde. Maar nu koos voor meer luxe en comfort.

En wat redbulletje zegt dat zou zomaar eens kunnen gebeuren

redbulletje schreef op 20-12-2021 om 21:47:

Weer volstrekt onrealistisch: een zwangere vrouw die met haar baby en lat-relatie én zijn 2 kinderen in een tiny wil.

Is er weer een nieuwe aflevering?

Gisteren op tv. 
Bij alle voorgaande afleveringen zag je ook hoe het ervoor stond een paar maanden na de opnames. Waar ze hun tiny gingen stallen en hoe ze er in woonden. Bij deze totaal niks. 

Bij die off the grid man 
Dat jij veganistisch wil leven, zonder koelkast is nog tot daar aan toe maar een kind heeft gewoon proteïnen nodig en om die goed te houden heb je een k koelkast nodig.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

21-12-2021 om 18:29

Hoeveel afleveringen zijn er geweest waar de kandidaat uiteindelijk werkelijk in het huisje woonde. Volgens mij 0.

niet_rechts schreef op 21-12-2021 om 18:29:

Hoeveel afleveringen zijn er geweest waar de kandidaat uiteindelijk werkelijk in het huisje woonde. Volgens mij 0.

Ik kan me er eentje sowieso herinneren maar volgens mij wel meer hoor

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

21-12-2021 om 19:56

Brabeau schreef op 21-12-2021 om 19:48:

[..]

Ik kan me er eentje sowieso herinneren maar volgens mij wel meer hoor

Er was een jongen in een achtertuin, maar de brug was niet af. Een meisje die probeerde grond te kopen. Een stel dat geen grond kon vinden. En een gezin op een camping (waar je sowieso niet permanent kunt wonen).

niet_rechts schreef op 21-12-2021 om 19:56:

[..]

Er was een jongen in een achtertuin, maar de brug was niet af. Een meisje die probeerde grond te kopen. Een stel dat geen grond kon vinden. En een gezin op een camping (waar je sowieso niet permanent kunt wonen).

Ik vond het sowieso opvallend dat eigenlijk niemand wist, dat een plek vinden het grootste probleem is aan een tiny house. 

Ik vraag me serieus af wie zich er écht in heeft verdiept, verder dan "een leuk gezellig klein huisje in de natuur"  Snapt dan niemand dat er in een stuk bos of weiland geen riolering of electriciteit is, en dat er dan dus een aansluiting moet komen? een dat een lege plek niet meteen betekend dit is een woonbestemming?

Alleen die gast die op het boerenerf van z'n ouders blijft geef ik een kans en wellicht die jonge Aziatische vrouw die al een koopperceel op 't oog had. De rest zie ik niet veel verder komen dan als vakantiechaletje. Of om het voor een mooie prijs weer te verpatsen.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

21-12-2021 om 22:29

Tatemae schreef op 21-12-2021 om 22:22:

[..]

Ik vond het sowieso opvallend dat eigenlijk niemand wist, dat een plek vinden het grootste probleem is aan een tiny house.

Ik vraag me serieus af wie zich er écht in heeft verdiept, verder dan "een leuk gezellig klein huisje in de natuur" Snapt dan niemand dat er in een stuk bos of weiland geen riolering of electriciteit is, en dat er dan dus een aansluiting moet komen? een dat een lege plek niet meteen betekend dit is een woonbestemming?

Herkenbaar! Of, zoals deze week: mevrouw wil off-the-grid,  dus bespreekt ze een huisje zonder koelkast (want dat verbruikt wel 80 kWh per jaar) en kiest vervolgens een huisje met bubbelbad (want dat verbruikt maar 8 kWh per bad). En dan zou ze nu "heerlijk wonen in haar kleine huisje". Ik geloof het niet, eerlijk gezegd.

niet_rechts schreef op 21-12-2021 om 22:29:

[..]

Herkenbaar! Of, zoals deze week: mevrouw wil off-the-grid, dus bespreekt ze een huisje zonder koelkast (want dat verbruikt wel 80 kWh per jaar) en kiest vervolgens een huisje met bubbelbad (want dat verbruikt maar 8 kWh per bad). En dan zou ze nu "heerlijk wonen in haar kleine huisje". Ik geloof het niet, eerlijk gezegd.

En volgens mij zat er ook een inductiekookplaat in ipv gas, hoe willen ze dat van energie voorzien in het overgrote deel van het jaar dat de zon niet of nauwelijks schijnt? Gas kun je tenminste nog in flessen kopen. En waar willen ze het water voor dat bad vandaan halen en verwarmen? Misschien een slimme investering: kopen voor 25.000 en verkopen voor 35.000? 

redbulletje schreef op 21-12-2021 om 22:30:

[..]

En volgens mij zat er ook een inductiekookplaat in ipv gas, hoe willen ze dat van energie voorzien in het overgrote deel van het jaar dat de zon niet of nauwelijks schijnt? Gas kun je tenminste nog in flessen kopen. En waar willen ze het water voor dat bad vandaan halen en verwarmen? Misschien een slimme investering: kopen voor 25.000 en verkopen voor 35.000?

Inductie is toch uiteindelijk gas geworden

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

21-12-2021 om 22:44

Dat zal wel moeten. Een inductiekookplaat heeft nogal wat nodig aan (kracht)stroom.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.