Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Songfestival nummer klinkt niet lekker . Waar ligt het aan ?


Hebben jullie de inzending van Duitsland ook al gehoord? Ik zat me slap te lachen: een mengelmoes van 80's metal, schlager en New Wave noemde iemand het 🤣

Lord of the Lost- blood&glitter 

ZwarteKat schreef op 16-04-2023 om 20:17:

Hebben jullie de inzending van Duitsland ook al gehoord? Ik zat me slap te lachen: een mengelmoes van 80's metal, schlager en New Wave noemde iemand het 🤣

Lord of the Lost- blood&glitter

Kan niet slechter zijn dan Nederland .maar je hebt dan in ieder geval wat te lachen .

Ik heb het net nog even terug geluisterd. Ik moest zo lachen. Ze maken zichzelf volkomen belachelijk om zo overdreven te doen en met de hand op je hart zo vals te zingen. Ik ben geen uitblinker in de meeste dingen maar zingen kan ik wel. Ik doe dat wel eens voor de grap op feestjes echt vals zingen. Zij kunnen het beter.

watertoren schreef op 16-04-2023 om 21:56:

Ik heb het net nog even terug geluisterd. Ik moest zo lachen. Ze maken zichzelf volkomen belachelijk om zo overdreven te doen en met de hand op je hart zo vals te zingen. Ik ben geen uitblinker in de meeste dingen maar zingen kan ik wel. Ik doe dat wel eens voor de grap op feestjes echt vals zingen. Zij kunnen het beter.

Hard wel. Die mensen zijn misschien gewoon niet goed begeleid. Het is vals ja, maar het zijn wel jonge mensen die goed gecoacht hadden moeten worden en nu heel Nederland (en straks Europa) over zich heen krijgen. Ik vind het rot voor ze. 

Net het filmpje van gisteren aan 't kijken.

Naast geen sfeer, geen act en rotsaai vind ik ook gewoon de klank erbarmelijk.
Ik wil nog niet alles puur op de zang steken.

Het is zo slecht gezongen, maar ergens vind ik het ook zielig.
Hun act voelt ook heel ongemakkelijk. Ik denk dat ze onzeker zijn. Wat nu alleen maar erger wordt door alles wat ze over zich heen krijgen. 
De druk om te presteren wordt hierdoor nog groter, Ik ben dus bang dat het niks meer gaat worden. 

Je zou bijna denken dat ze het expres doen, om straks "in het echie" uiteindelijk op ludieke wijze extra te kunnen shinen. 

Dion Cooper is wel degelijk gewend aan een grotere setting, heeft het voorprogramma gedragen van de tour van Duncan Laurence. Ik heb hem daar gezien en gehoord en hij was daar, vond ik, vocaal zelfs beter dan Duncan zelf. De duetten die hij daar deed waren met een andere meid, Maxine. Het liedje 'fire' van hun samen was echt fenomenaal goed.

Met Mia is er 0 chemie. 

Fire

ZwarteKat schreef op 16-04-2023 om 12:12:

[..]

Misschien kunnen ze zingen in de studio, met allerlei hulpmiddelen? Ik weet het ook niet.

Ik heb de filmpjes van beide optredens gekeken en het doet gewoon pijn aan je oren zo vals. En de eerste keer konden ze de techniek de schuld nog geven, maar nu niet meer.

Maar die mensen die selecteren weten toch dat het voor een live ding is, dan zoek je toch iemand die live kan zingen? 

Mevrouw75 schreef op 17-04-2023 om 08:38:

[..]

Maar die mensen die selecteren weten toch dat het voor een live ding is, dan zoek je toch iemand die live kan zingen?

Kennelijk niet. Wat ik ervan lees ontbreekt het ze vooral aan ervaring. Ze zijn normaal gesproken al geen duo en ze hebben nog nooit op grotere podia gestaan. Dit is dus twee onervaren mensen voor de leeuwen gooien, dat kun je die selectiecommissie best kwalijk nemen. 

Desideria schreef op 16-04-2023 om 23:54:


Hoop dat de link het doet, maar dit nummer bedoel ik.


https://www.google.com/search?q=dion+cooper+liedjes&client=ms-android-samsung-ss&biw=360&bih=643&tbm=vid&sxsrf=APwXEdcn9auopq1WezmLvYA-I2GZbat_hg%3A1681681847043&ei=t208ZNuiAruU9u8Pq7-EgA0&oq=dion+cooper+liedjes&gs_lcp=ChBtb2JpbGUtZ3dzLXZpZGVvEAMyBggAEBYQHjIICAAQigUQhgMyCAgAEIoFEIYDMggIABCKBRCGAzIICAAQigUQhgMyBQghEKABMgUIIRCgAToECCMQJzoFCAAQogQ6BwgjELACECc6CAghEKABEMMEOggIABCABBDLAToFCAAQgARQzwpYjSZg3CdoAHAAeACAAXiIAbUQkgEEMTQuOJgBAKABAaoBEG1vYmlsZS1nd3MtdmlkZW_AAQE&sclient=mobile-gws-video#fpstate=ive&vld=cid:fbd085ff,vid:5QpKesncVdI

De link doet het niet helemaal, maar ik heb nu wel een lied gevonden waar hij live zingt, maar dan in een studio-achtige setting. Daar doet hij het wel goed.
Heb je ook een link naar waar hij live zingt voor een groter publiek?
Want wat ik tot nu toe lees is een gebrek aan ervaring (van beiden).

Het is overigens totaal mijn smaak niet, teveel 13 in dozijn, maar dat zegt nog even niks over of iemand kan zingen of niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.