Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

LostJellyfish83

LostJellyfish83

10-05-2022 om 12:29

Songfestival 2022

Moxxie schreef op 15-05-2022 om 11:18:

[..]

1000x dit dus.

"Ja maar hullie waren niet de besten!". Mens ga je schamen, who cares.

Maar dan gaat de competitie toch nergens om. Ik vind die oorlog daar echt heel erg hoor maar het was al bekent dat ze zouden winnen. Als ik zelf op zo'n manier iets zou winnen dan zou ik daar geen trots of positief gevoel aan over houden. Dan win je niet omdat je de beste bent.

watertoren schreef op 15-05-2022 om 11:29:

[..]

Maar dan gaat de competitie toch nergens om. Ik vind die oorlog daar echt heel erg hoor maar het was al bekent dat ze zouden winnen. Als ik zelf op zo'n manier iets zou winnen dan zou ik daar geen trots of positief gevoel aan over houden. Dan win je niet omdat je de beste bent.

Dan win je omdat de deelnemende landen hun solidariteit laten blijken. Dat is nog vele malen meer waard dan dat men jouw liedje het leukst vindt.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

15-05-2022 om 11:39

Het is zo vaak zo dat het beste liedje niet wint. Zoals toen met die kip uit Israël en Conchita Wurst enzo. 
Dan wint de beste gimmick, dat is toch nou juist ook de lol van het Songfestival.  Vind ik dan. 

Mug schreef op 15-05-2022 om 00:04:

ik snap nooit iets van de vakjury's

De vakjury zien en beoordelen een heel andere show. Die beoordelen de show van vrijdagavond die niet uitgezonden wordt. Dus als je daar heel goed zingt en het dan zaterdag verprutst of andersom dan krijg je deze verbazende resultaten.

watertoren schreef op 15-05-2022 om 11:29:

[..]

Kom nou zeg😂. 

We hebben het over het songfestival. Het gaat uberhaupt nergens over, het is dom vermaak. Met rare grote jurken, gekke acts en liedjes, en mensen die niet of wel kunnen zingen.

Poezie schreef op 15-05-2022 om 11:35:

[..]

Dan win je omdat de deelnemende landen hun solidariteit laten blijken. Dat is nog vele malen meer waard dan dat men jouw liedje het leukst vindt.

Precies!

Mug schreef op 15-05-2022 om 11:39:

Het is zo vaak zo dat het beste liedje niet wint. Zoals toen met die kip uit Israël en Conchita Wurst enzo.
Dan wint de beste gimmick, dat is toch nou juist ook de lol van het Songfestival. Vind ik dan.

Precies!

Rondstruiner schreef op 15-05-2022 om 00:15:

[..]

Ja, echt vreemd.

Over Duitsland, Dat vonden wij niet vreemd, het was een mwah nummer, dat ook nog eens heel saai gestageged was en ook saai gezongen werd. Dat levert geen punten op want je 'ziet' het niet. Ook tijdens het overzicht springt het er niet uit.

Ik vind dat ESF 2023 in Engeland plaats moet vinden.  Oekraïne zal echt de financiële middelen niet hebben, zelfs niet wanneer morgen de oorlog eindigt. 
En dan een co-presentatie van Engeland/Oekraïne. 

Mug schreef op 15-05-2022 om 11:39:

Dan wint de beste gimmick, dat is toch nou juist ook de lol van het Songfestival. Vind ik dan.

Dat is bij mij de reden dat ik niet kijk. Dat woke gedoe dat een vrouw met baard moet kunnen winnen. Hetzelfde gevoel had ik bij Loiza bij HNTM. Toen ze bekent maakte dat ze als jongen geboren was wist ik al zeker dat ze ging winnen want kijk Nederland eens ruimdenkend zijn. Ze heeft ook gewonnen maar was echt niet de beste. Ik heb daar moeite mee en kan daar slecht tegen.

Ysenda schreef op 15-05-2022 om 11:48:

[..]

Dat vonden wij niet vreemd, het was een mwah nummer, dat ook nog eens heel saai gestageged was en ook saai gezongen werd. Dat levert geen punten op want je 'ziet' het niet. Ook tijdens het overzicht springt het er niet uit.

Dat is een kwestie van smaak natuurlijk.

Ik vond het niet slecht. Ik vond Griekenland bijvoorbeeld dan weer mwa. Kon me niet eens meer herinneren wat het was eerst. Ik vond het zielloos gezongen. En dat krijgt dan 12 punten van de Nederlandse vakjury. Duitsland herinner ik me tenminste nog.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

15-05-2022 om 11:55

watertoren schreef op 15-05-2022 om 11:50:

[..]

Dat is bij mij de reden dat ik niet kijk. Dat woke gedoe dat een vrouw met baard moet kunnen winnen. Hetzelfde gevoel had ik bij Loiza bij HNTM. Toen ze bekent maakte dat ze als jongen geboren was wist ik al zeker dat ze ging winnen want kijk Nederland eens ruimdenkend zijn. Ze heeft ook gewonnen maar was echt niet de beste. Ik heb daar moeite mee en kan daar slecht tegen.

Waarom kom je dan hier meepraten als je nooit naar het Songfestival kijkt? Alleen om het af te kraken, dat is toch ook wel kansloos hoor. 

Rondstruiner schreef op 15-05-2022 om 11:50:

[..]

Dat is een kwestie van smaak natuurlijk.

Ik vond het niet slecht. Ik vond Griekenland bijvoorbeeld dan weer mwa. Kon me niet eens meer herinneren wat het was eerst. Ik vond het zielloos gezongen. En dat krijgt dan 12 punten van de Nederlandse vakjury. Duitsland herinner ik me tenminste nog.

Smaak deels, maar bij ons op de bank zit iemand die stagen als werk heeft en je moet het opzetten voor het publiek dat je voor je krijgt. En dat is Duitsland niet gelukt.

Griekenland heeft heel goed gezongen in de jury show, daar klonk het anders dan gisteravond appte mijn collega die er vrijdag bij was.

Mug schreef op 15-05-2022 om 11:55:

[..]

Waarom kom je dan hier meepraten als je nooit naar het Songfestival kijkt? Alleen om het af te kraken, dat is toch ook wel kansloos hoor.

Ik geloof niet dat ik jou om toestemming hoef te vragen op welk topic ik wel of niet mee schrijf.

Ysenda schreef op 15-05-2022 om 11:57:

[..]

Smaak deels, maar bij ons op de bank zit iemand die stagen als werk heeft en je moet het opzetten voor het publiek dat je voor je krijgt. En dat is Duitsland niet gelukt.

Griekenland heeft heel goed gezongen in de jury show, daar klonk het anders dan gisteravond appte mijn collega die er vrijdag bij was.

Dat zal bij Spanje dan ook wel zo geweest zijn. Poeh, dat werd me toch vals na haar dansje… 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

15-05-2022 om 12:00

watertoren schreef op 15-05-2022 om 11:59:

[..]

Ik geloof niet dat ik jou om toestemming hoef te vragen op welk topic ik wel of niet mee schrijf.

Neu, maar ik mag daar wel wat van vinden dan. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.