Media en cultuur
IrritatingRam15
15-05-2022 om 02:51
Maar goed, mijn favo's deden het allemaal vrij goed, Uk 2e, Estland veel hoger dan ik verwacht had
Moladavïe die van plek 38 toen alles begon naar hier ging (stupid juries!), grootste stijger van allemaal denk ik?
IrritatingRam15
15-05-2022 om 03:01
Ik ben wel blij dat Zweden en Spanje (hoe goed het ook in elkaar zat, maar sex sells vind ik te makkelijk) niet wonnen.
IrritatingRam15
15-05-2022 om 03:16
En dan laten we de productie doen door het Belgische WIDM team. En dan de humor van de UK erbij (want die werden 2e).
Dat wordt een top editie
IrritatingRam15
15-05-2022 om 03:27
En daar komt bij, dat ik vind dat we eigenlijk een herkansing mogen doen zonder die stomme corona regels.
En anders doe het in the UK, geen idee of die daar zin in hebben nu ze bijna wonnen, maar toch niet.
CavernousSanddollar80
15-05-2022 om 05:37
Vroeger - lees: 30 jaar geleden - keek ik altijd het songfestival. Tegenwoordig nooit meer.
En toen ik daarnet het nieuws over de winnaar las, wist ik gelijk weer waarom.
Wat een sneuigheid.
redbulletje
15-05-2022 om 08:42
lrishCassidy schreef op 15-05-2022 om 02:49:
Volgende keer (mocht iets als dit zich voordoen) beide landen niet mee laten doen. Dit jaar had zowel Rusland als Ukraïne niet mee moeten doen.
Ze maken er iets politieks van terwijl dat juist de bedoeling niet was.
Stefania stond in mijn top 5, maar ik vind het een onterechte winnaar.
Had ik bij Jamala ook trouwens, die stond in mijn top 20 toen.
Shum had moeten winnen vorige keer, toen was het terecht.
Helemaal eens!
Ook dat 't nummer van vorig jaar wél winnaarsmateriaal was, maar nu is 't valse herrie en slaat dit hele circus nergens op. Dus ik zou er ook voor zijn oorlogslanden uit te sluiten van deelname.
Ik heb niet gekeken gelukkig maar het Oekraïnse liedje op YouTube opgezocht.
Pooh-Bear
15-05-2022 om 09:06
https://www.ad.nl/show/oekraiense-president-wil-songfestival-in-marioepol-organiseren~aae94380/
dat gaat niet gebeuren natuurlijk. Maar het zou natuurlijk fantastisch zijn als dat kon.
Rondstruiner
15-05-2022 om 09:13
Pooh-Bear schreef op 15-05-2022 om 09:06:
https://www.ad.nl/show/oekraiense-president-wil-songfestival-in-marioepol-organiseren~aae94380/
dat gaat niet gebeuren natuurlijk. Maar het zou natuurlijk fantastisch zijn als dat kon.
Mooi! Blijven hopen en geloven houdt mensen op de been denk ik.
MidasWolf
15-05-2022 om 10:26
Blunder van mij, ik wou nog niet horen wat de stand was. Ik was een klein detail vergeten ik wordt altijd wakker met de wekker op radiostand vanmorgen 900 uur dus hoorde toen toch wie de winnaar was.
Opzich ook niet heel verassend dit.
Leuk dat United Kingdom zoveel punten heeft gekregen, Duitsland is voor mij dan weer een tegenvaller met het puntenaantal.
Ik zie de kop van de speld al voor mij Duitsland en Frankrijk willen Europese unie opheffen wegens falend beleid.
watertoren
15-05-2022 om 10:40
Ik ben gek op muziek maar ik kijk niet naar het songfestival omdat ik vind dat het beste nummer moet winnen. Oekraine zou nooit gewonnen hebben met zo'n slecht nummer als er daar geen oorlog was geweest. Moet je dan trots zijn op de overwinning? In mijn ogen nee. Bij het songfestival gaat het niet om het beste nummer die wint.
Rondstruiner
15-05-2022 om 10:52
Wat treurig dat er mensen zijn die een onzinnig Europees liedjesfestijn dat puur ter vermaak dient belangrijker vinden dan de inwoners van een Europees land dat is binnengevallen door een oorlogszuchtige gevaarlijke psychopaat een hart onder de riem steken.
Moxxie
15-05-2022 om 11:18
Rondstruiner schreef op 15-05-2022 om 10:52:
Wat treurig dat er mensen zijn die een onzinnig Europees liedjesfestijn dat puur ter vermaak dient belangrijker vinden dan de inwoners van een Europees land dat is binnengevallen door een oorlogszuchtige gevaarlijke psychopaat een hart onder de riem steken.
1000x dit dus.
"Ja maar hullie waren niet de besten!". Mens ga je schamen, who cares.
SophieHowl
15-05-2022 om 11:28
Spanje heeft in ieder geval het Eurovision Thong Contest gewonnen
Aldus de Britse pers die lyrisch is over Sam Ryder na tientallen jaren van slechte resultaten.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.