Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Songfestival

Ik zag nog geen topic

Wie kijkt mee?

ik kijk niet, vind er niks meer aan. Laatste keren ook niet gezien

Ik ben wel aan het kijken. 

Ik kijk met collega's en dat is gezellig, maar kwaliteit is niet altijd even hoog...

Ik vond België wel leuk 

Ik begrijp gewoon niet waarom Zweden heeft gewonnen. Mijn songfestival collega ga ik het vragen. Maar het was wat mij betreft een slap aftreksel van euphoria. Ik vond echt zeker 5 landen interessanter.

Doemijdieglazenbol schreef op 14-05-2023 om 02:08:

Ik begrijp gewoon niet waarom Zweden heeft gewonnen. Mijn songfestival collega ga ik het vragen. Maar het was wat mij betreft een slap aftreksel van euphoria. Ik vond echt zeker 5 landen interessanter.

Eens. 

Ook eens.

yep, wij ook.

tja het was te verwachten.  Voor de jury’s technisch knap gezongen en publieks stemmen door dat het al heel goed gepromoot was. Ontzettend veel streams had

op publieks stemmen was finland de winnaar geweest. Was ook niet mijn topfavoriet

ik heb iig voor belgie gestemd 🥳 vond die heel goed

SuzyQFive

SuzyQFive

14-05-2023 om 09:27 Topicstarter

Wij waren met meerdere mensen aan het kijken, dus posten op het forum was niet zo handig gisteren. 
Denk dat Zweden aan een knap staaltje marketing heeft gedaan. Zorgen dat het nr in de meeste landen op de radio veelvuldig voorbij komt, op YT hoog laten plaatsen en bij google. Berichten als Loreen favoriet de wereld in slingeren enz. Het nummer wordt dan al heel vaak gehoord. 
De nummers van de vier landen die altijd in de finale staan hoor je amper en veel mensen ook pas tijdens de finale, Sam Ryder vorig jaar was ook al vaker gedropt in de media. Ik vond bijv Frankrijk ook erg sterk, die eindigde echt te laag. 

SuzyQFive schreef op 14-05-2023 om 09:27:

Wij waren met meerdere mensen aan het kijken, dus posten op het forum was niet zo handig gisteren.
Denk dat Zweden aan een knap staaltje marketing heeft gedaan. Zorgen dat het nr in de meeste landen op de radio veelvuldig voorbij komt, op YT hoog laten plaatsen en bij google. Berichten als Loreen favoriet de wereld in slingeren enz. Het nummer wordt dan al heel vaak gehoord.
De nummers van de vier landen die altijd in de finale staan hoor je amper en veel mensen ook pas tijdens de finale, Sam Ryder vorig jaar was ook al vaker gedropt in de media. Ik vond bijv Frankrijk ook erg sterk, die eindigde echt te laag.

Precies onze conclusie. De big five moeten gewoon ook hun hele optreden in de halve finale laten zien. Dat ze dan wel zeker zijn van hun finale plaats soit maar het maakt wel dat alle liedjes evenveel EBU tijd gehad hebben.

Wij vonden trouwens dat Israël gediskwalificeerd had moeten worden. Ze zong maar 2 minuten en ging toen dansen zonder verder te zingen. Dansen is van grote invloed op je zangkunsten. Daarom zijn die laatste noten vaak lastig want het publiek verwacht een klapper terwijl de artiest al buiten adem is. Eigenlijk liet ze zien dat ze niet 3 minuten kan zingen.

SuzyQFive schreef op 14-05-2023 om 09:27:

Loreen stond al nummer 1 bij de bookmakers toen nog niet eens zeker was dat ze voor Zweden uit zou komen en er alleen wat beelden van een repetitie waren. Alleen haar naam was genoeg  

Ik vind haar wel de terechte winnaar, leuk liedje is het. Frankrijk vond ik heel saai. 

_Audrey schreef op 14-05-2023 om 10:20:

[..]

Loreen stond al nummer 1 bij de bookmakers toen nog niet eens zeker was dat ze voor Zweden uit zou komen en er alleen wat beelden van een repetitie waren. Alleen haar naam was genoeg

Ik vind haar wel de terechte winnaar, leuk liedje is het. Frankrijk vond ik heel saai.

Wij vonden het een clone van Euphoria en niet echt iets nieuws.

wie hadden jullie als winnaar willen zien? 

_Audrey schreef op 14-05-2023 om 10:31:

wie hadden jullie als winnaar willen zien?

Oostenrijk of Finland

Ysenda schreef op 14-05-2023 om 10:35:

[..]

Oostenrijk of Finland

Ah ja, dat had ook gekund. Estland vond ik ook goed. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.