Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Het Brits koningshuis [titel aangepast op verzoek to]

Leuk al die foto's.

Koning Charles zal tijdens de kroningsceremonie niet de zijden kousen en zijden kniebroek dragen die zijn (mannelijke) voorgangers droegen. Charles zelf zag geen bezwaren, maar zijn adviseurs vonden het te gedateerd ogen.
The Sun heeft een fotomontage gemaakt over hoe Charles er in dat geval zou hebben uitgezien:

tp-graphic-king-charles.jpg?strip=all&w=720

In plaats daarvan zal Charles het tenue van Admiraal van de Vloot dragen:

embargoed-publication-uk-newspapers-24-767273008.jpg?strip=all&w=960

Koning Charles schijnt toch te hebben besloten de titel Hertog van Edinburgh, gedragen door zijn vader prins Philip, aan prins Edward te verlenen, mogelijk volgend jaar maart als Edward 60 wordt.
De titel was door Elizabeth beloofd aan Edward en Sophie als huwelijksgeschenk.
Charles heeft getwijfeld of de titel misschien naar prinses Charlotte zou moeten gaan, maar dit werd door Edward als een klap in het gezicht ervaren, vooral nadat hij Charles met advies had bijgestaan rondom de recente schandalen aangaande hun broer prins Andrew.

Een leuke foto van Sarah:

fergie-bike-z.jpg

SophieHowl schreef op 22-01-2023 om 00:11:

Koning Charles zal tijdens de kroningsceremonie niet de zijden kousen en zijden kniebroek dragen die zijn (mannelijke) voorgangers droegen. Charles zelf zag geen bezwaren, maar zijn adviseurs vonden het te gedateerd ogen.
The Sun heeft een fotomontage gemaakt over hoe Charles er in dat geval zou hebben uitgezien:

tp-graphic-king-charles.jpg?strip=all&w=720

In plaats daarvan zal Charles het tenue van Admiraal van de Vloot dragen:

embargoed-publication-uk-newspapers-24-767273008.jpg?strip=all&w=960

Nou beter, dat oude pakkie ziet er echt niet uit.

Een oubollig imago is natuurlijk het laatste waar Charles op zit te wachten.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

22-01-2023 om 09:26

Ik moet bekennen dat ik dat kostuum eigenlijk wel leuk vind. Als je dan toch een grote antieke poppenkast gaat optuigen (want die hele Britse monarchie hangt van oubollige tradities aan elkaar), dan kun je het maar beter goed doen.

Fleurtje_5

Fleurtje_5

22-01-2023 om 15:30 Topicstarter

Coreopsis schreef op 22-01-2023 om 09:26:

Ik moet bekennen dat ik dat kostuum eigenlijk wel leuk vind. Als je dan toch een grote antieke poppenkast gaat optuigen (want die hele Britse monarchie hangt van oubollige tradities aan elkaar), dan kun je het maar beter goed doen.

Alle landen waar de monarchie is afgeschaft zijn daarna vaak helemaal niet goed terecht gekomen. Kijk maar naar Griekenland, Polen, Rusland, Bulgarije, Egypte, Italië, etc.etc.

Leden van een koningshuis werden verbannen en mochten hun land jarenlang niet betreden. Dat is toch hartstikke absurd. En dan zeg ik het nog netjes.

En aan de filmbeelden van het platina jubileum van de Queen te zien, was dat Britse koningshuis verre verre verre van oubollig. Het was feest voor jong en oud, ongeacht welk geloof of kleur men heeft.

Liever een mooie antieke traditie, een traditie waar het volk jubelt om zijn koning of koningin, dan een land waar het huis van de president massaal word bestormd door boze burgers.

Fleurtje_5 schreef op 22-01-2023 om 15:30:

[..]

En aan de filmbeelden van het platina jubileum van de Queen te zien, was dat Britse koningshuis verre verre verre van oubollig. Het was feest voor jong en oud, ongeacht welk geloof of kleur men heeft.

Helemaal mee eens.Het Jubileum was heel divers en ook Charles wil een feest voor iedereen.

Liever een mooie antieke traditie, een traditie waar het volk jubelt om zijn koning of koningin, dan een land waar het huis van de president massaal word bestormd door boze burgers.

Dat laatste is zeker waar; een koningshuis kan een factor van stabiliteit vormen, zeker in deze roerige tijden waarin politici het soms flink af laten weten. Zie de VS; een ex-president en nu ook de huidige president gecompromitteerd.

Politici hebben het nu ook moeilijker omdat er sprake is van grote polarisatie, terwijl een vorst altijd zal proberen te verbinden, en nu dus ook geen last heeft van een politieke kleur/politieke uitspraken.

Fleurtje_5 schreef op 22-01-2023 om 15:30:

[..]

Alle landen waar de monarchie is afgeschaft zijn daarna vaak helemaal niet goed terecht gekomen. Kijk maar naar Griekenland, Polen, Rusland, Bulgarije, Egypte, Italië, etc.etc.

Tja je hebt ook Duitsland, Frankrijk, Portugal, Oostenrijk, Finland, Ierland.

Daglichtlamp schreef op 22-01-2023 om 20:04:

[..]

Tja je hebt ook Duitsland, Frankrijk, Portugal, Oostenrijk, Finland, Ierland.

Ik weet niet of dit nu een antwoord is waarmee je het tegendeel wilt bewijzen. In Duitsland een instabiele Weimarrepubliek en vervolgens kwam Hitler aan de macht. In Frankrijk is er een verschrikkelijke Terreur geweest na de monarchie, daarna Napoleon die desastreuze oorlogen voerde, in Portugal was er een militaire coup en dictatuur. Het Habsburgse rijk viel uiteen en er is tot de dag van vandaag onrust op de Balkan. De Anschluss van Oostenrijk bij nazi-Duitsland was ook ook niet echt een voorbeeld van een politiek zelfstandig opererend land.
Stabiliteit trad pas na decennia in.

Sarah Ferguson heeft gesproken op de begrafenis van Lisa Marie Presley.
Het blijkt dat ze al sinds 2009 bevriend waren en elkaar “sissy” noemden.
Lisa Marie heeft na het overlijden van Michael Jackson een tijdje doorgebracht in de villa van Sarah in Marbella.
Sarah citeerde de woorden van schoonmoeder koningin Elizabeth; “Grieve is the price we pay for love”.

sarah-ferguson-funeral-t.jpg?tx=w_680

https://www.hellomagazine.com/celebrities/20230122162446/sarah-ferguson-lisa-marie-presley-speech/

Ik volg de Instagram-account van Charles Spencer, Diana’s broer.
Hij plaatste onlangs een foto van zojn grootvader, en de gelijkenis net prins William is duidelijk.

Ik krijg de foto hier niet geplaatst omdat het via Instagram is, maar via onderstaande link te zien:

https://www.hellomagazine.com/royalty/20230121162346/charles-spencer-reveals-prince-william-family-likeness/

Fleurtje_5

Fleurtje_5

23-01-2023 om 11:51 Topicstarter

SophieHowl schreef op 22-01-2023 om 23:28:

Ik volg de Instagram-account van Charles Spencer, Diana’s broer.
Hij plaatste onlangs een foto van zojn grootvader, en de gelijkenis net prins William is duidelijk.

Ik krijg de foto hier niet geplaatst omdat het via Instagram is, maar via onderstaande link te zien:

https://www.hellomagazine.com/royalty/20230121162346/charles-spencer-reveals-prince-william-family-likeness/

FmYI9y2XEBg-NEt?format=jpg&name=small

Charles Spencer:Love the family photographs I find here at Althorp. My grandfather (left), my great-aunt Lavinia (middle) and my great-uncle Cecil, about to set off for a fancy dress party in c.1902.

Inderdaad is de gelijkenis met William groot. Maar ik vond William altijd al op zijn moeder Diana lijken.

Fleurtje_5

Fleurtje_5

23-01-2023 om 11:54 Topicstarter

catherine-duchess-of-cambridge-and-prince-william-duke-of-news-photo-1658413909.jpg?crop=0.799xw:0.702xh;0.107xw,0.0680xh&resize=480:*

Dit is een schattige foto van William en Kate.
Londen 2012,
Foto: Pascal Le SegretainGetty Image

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.