Media en cultuur
Fleurtje_5
30-08-2021 om 22:39
Het Brits koningshuis [titel aangepast op verzoek to]
Naast topics als “Wat vind jij een knappe bekende man?” en “Wat vind jij een lekker wijf?” of “Voor welke personages heb je een zwak?”, wil ik ook een topic openen. Nee geen topic over Harry en Meghan. Maar een topic over een sterke Queen van 95 jaar, die zich toch maar staande weet te houden, ondanks dat haar steun en toeverlaat dit jaar overleed, en ondanks dat ze telkens weer geconfronteerd word met een of ander schandaal, waar haar zoon Andrew bij betrokken is of bij moet getuigen, en dan het verdrietig Megxit en het Oprah interview. Dan de tekenfilmserie met oerdomme grappen, die gemaakt is met haar 8 jarige achterkleinzoon George ongevraagd als hoofdpersoon. En de Netflix-serie The Crown die nu haar overleden echtgenoot als stiekeme vreemdgaander gaat neerzetten.
Ik wil met dit topic vooral ook de leuke of aparte dingen van de queen (en haar naaste omgeving) benoemen.
Ik hou van haar kleurige pakjes en hoedjes. En jij?
SophieHowl
09-01-2023 om 13:26
Fleurtje_5 schreef op 09-01-2023 om 13:17:
[..]
Heel lief.
Ik moest denken aan dat jongetje wat zo glunderde omdat hij Kate verraste met een bosje bloemen. Kan het plaatje niet vinden helaas.
Had je al gelezen dat het jongetje, Theo Crompton, uitgenodigd was in Westminster Abbey bij de Together at Christmas Carol Service waarvan Catherine gastvrouwe was?
Fleurtje_5
09-01-2023 om 13:31
SophieHowl schreef op 09-01-2023 om 13:26:
[..]
Had je al gelezen dat het jongetje, Theo Crompton, uitgenodigd was in Westminster Abbey bij de Together at Christmas Carol Service waarvan Catherine gastvrouwe was?
Ach wat 'aller aller leuks'. Kijk wat het manneke straalt. En wat lief dat Catherine hem persoonlijk 'ontvangt'. Zó mooi dit.
Fleurtje_5
10-01-2023 om 07:24
Leuke oude foto
Royal Family at Balmoral.
Photo Bettmann Archive/Getty
Fleurtje_5
12-01-2023 om 11:05
Koning Constantijn II van Griekenland is eergisteren overleden op 82 jarige leeftijd.
Constantijn II en zijn vrouw Anne-Marie bezochten in 2012 de bruiloft van prins Guillaume en prinses Stephanie van Luxemburg.
Foto Sean Gallup/Getty Images
Links achter op de foto staat Pavlos/Paul,de oudste zoon van koning Constantijn, met rechts van hem zijn echtgenote en links van hem zijn moeder. Sept. 2022
Fleurtje_5
15-01-2023 om 16:11
Vandaag is prinses Michael van Kent jarig. Ze is 78 jaar geleden in Karlsbad geboren als
barones Marie Christine von Reibnitz.
Haar echtgenoot is sinds juni 2022 met pensioen.
Prins Michael van Kent heeft zich terug getrokken uit het openbare leven.
Zij zelf had zelden (tot nooit) koninklijke verplichtingen.
Prinses en prins Michael van Kent
Foto: Image: GETTY
Fleurtje_5
16-01-2023 om 19:42
Foto ANP
Prinses Anne ging vandaag naar de plechtige uitvaart van koning Constantijn van Griekenland.
Koningin Sofia van Spanje is de zus van koning Constantijn II
Oud-koningin Sophia en oud-koning Juan Carlos van Spanje. FOTO Photo News
Het Deense koningshuis. Koningin Margrete is de zus van de echtgenote van koning Constantijn II.
Kroonprins Frederik, prins Joachim en koningin Margarethe van Denemarken. FOTO Photo News
Foto Patrick van Katwijk Getty Images
Ons koningspaar.
Koning Filip en koningin Mathilde. FOTO ANP / EPA
Koning Carl XVI en koningin Silvia van Zweden. FOTO ANP / EPA
Koningin Letizia en koning Felipe van Spanje. FOTO Photo News
SophieHowl
16-01-2023 om 19:55
Lady Gabriella Windsor, dochter van prins Michael van Kent, was gevraagd om in plaats van prins William te gaan. Beiden hadden koning Constantijn als peetvader.
Op de foto naast haar echtgenoot, Thomas Kingston.
Nog enkele foto’s van royals die de begrafenis bijwoonden:
https://www.hellomagazine.com/royalty/20230116161855/royals-attend-king-constantine-of-greece-funeral-athens/
SophieHowl
16-01-2023 om 20:00
Opvallend genoeg zag ik voormalig koning Juan-Carlos mét zijn echtgenote koningin Sofia arriveren.
Ze zijn niet gescheiden, maar het blijft een vreemde situatie om ze zo samen te zien aankomen. Eigenlijk niet meer van deze tijd, maar dat moeten ze natuurlijk zelf weten.
Fleurtje_5
17-01-2023 om 07:00
SophieHowl schreef op 16-01-2023 om 19:55:
Lady Gabriella Windsor, dochter van prins Michael van Kent, was gevraagd om in plaats van prins William te gaan. Beiden hadden koning Constantijn als peetvader.
Op de foto naast haar echtgenoot, Thomas Kingston.Nog enkele foto’s van royals die de begrafenis bijwoonden:
https://www.hellomagazine.com/royalty/20230116161855/royals-attend-king-constantine-of-greece-funeral-athens/
Wat fijn dat Gabriella er was. Maar als zij ook een petekind is van koning Constantijn dan was ze er zowieso naar toegegaan ongeacht wat prins William zou doen.
Ik kan bijna niet geloven dat dit op de foto Gabriella en Thomas
Kingston zijn.
Dan is Thomas veel veranderd. En Gabriella ook. Ik dacht eerst dat het Olympia was, de kleindochter van koning Constantijn.
Of Gabriella met een begeleider?
Zo zagen Gabriella en Thomas eruit op hun trouwdag in mei 2019:
Gabriella en Thomas. Foto Getty Images
Foto’s PA Images, The Royal Family
Fleurtje_5
17-01-2023 om 07:16
Kan toch Gabriella zijn geweest. Deze foto is van sept. 2022: Lady Gabriella went to Her Majesty’s funeral with her husband (Picture: WireImage)
Fleurtje_5
17-01-2023 om 10:17
SophieHowl schreef op 16-01-2023 om 20:00:
Opvallend genoeg zag ik voormalig koning Juan-Carlos mét zijn echtgenote koningin Sofia arriveren.
Ze zijn niet gescheiden, maar het blijft een vreemde situatie om ze zo samen te zien aankomen. Eigenlijk niet meer van deze tijd, maar dat moeten ze natuurlijk zelf weten.
Dat is zeker vreemd. Ze liepen beleefd naast elkaar, dus niet arm in arm, en niet hand in hand. Zijn 'vrouw' is de zus van koning Constantijn. Toch netjes (of noem het schone schijn) dat hij dan samen met haar naar de uitvaart gaat.
SophieHowl
17-01-2023 om 12:07
Haha die foto’s van Gabriella met haar man. Thomas werd wel steeds kaler en boller en kleiner-dus wie weet klopt de foto die ik poste toch?!
Uiteraard is het logisch dat Juan Carlos aanwezig is bij de begrafenis van zijn zwager, ze kenden elkaar al zo lang. Maar wel schone schijn om samen te gaan, of ze huldigen de opvatting dat wat God heeft samengevoegd, de mens niet mag scheiden.
Fleurtje_5
17-01-2023 om 13:03
SophieHowl schreef op 17-01-2023 om 12:07:
Haha die foto’s van Gabriella met haar man. Thomas werd wel steeds kaler en boller en kleiner-dus wie weet klopt de foto die ik poste toch?!
Uiteraard is het logisch dat Juan Carlos aanwezig is bij de begrafenis van zijn zwager, ze kenden elkaar al zo lang. Maar wel schone schijn om samen te gaan, of ze huldigen de opvatting dat wat God heeft samengevoegd, de mens niet mag scheiden.
Nee dat geloof ik niet, dan was Juan Carlos niet zoveel vreemd gegaan lijkt mij. Ik denk dat ze het fatsoen hebben om samen te gaan naar het afscheid van koning Constantijn. Dat siert hen wel.
ps. op de foto van september jl had Thomas nog een flinke bos haren. Ik weet dat er tondeuses bestaan, maar ik vind het ook een heel ander type man die daar staat. Eigenlijk vind ik de uitstraling van die kale man prettiger. Op zoek naar een recente foto van Thomas kwam ik geen kale Thomas tegen. Dus wie zal het zeggen? Ik zie het niet. Wel kwam ik foto's tegen van Thomas in 2013 (of 2011) die een 'short relationship' had met Pippa.