Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Op wie zou jij graag willen lijken?

Simpele vraag, als jij mocht kiezen uit alle beroemde vrouwen (of mannen als man) op wie zou jij dan uiterlijk willen lijken, ik zou dan kiezen voor Cameron Diaz, gewoon simpelweg een prachtige vrouw.

er zijn zat vrouwen op wie ik zou willen lijken, maar dan niet zo zeer uiterlijk. Ik zou wel een impactvolle filantroop willen zijn of een wetenschapper die de wereld verandert. Maar als het alleen om het uiterlijk gaat, dan zou ik wel op Gwyneth Paltrow willen lijken.

Vroeger wou ik wanhopig graag op lieflijke romantische sterren lijken van het soort Romy Schneider. Dat was vreemd, want dit was niet het type wat trendy was, maar ouderwets en horend bij de generatie vóór mij of zelfs nog eerder. Later hoorde ik dat Romy enorm de pest had gehad aan haar Sissi rollen en heeft ze andere rollen gespeeld, die ik dan weer waardeloos vond omdat die bij het gewone leven hoorden. En het gewone leven kwam je de hele dag tegen, daarvoor hoefde je niet naar een film te kijken. Maar voor haar was dat kennelijk, als rijk beschermd opgevoed meisje, een nieuwe ervaring die ze wou vertolken.

Maar geen enkele kans dat mijn spiegel ooit zou zeggen dat ik op Sissi leek. Na mijn 18de gaf ik dat op en gebruikte ik ook geen make-up meer.

Verder had ik nooit meer verlangens om op een ander te lijken. Wel zou ik talenten willen overnemen.

Ik weet niet wat een "prachtige vrouw" is, eigenlijk. Ik ken Cameron Diaz haar alleen van wat rollen die ze goed speelt, en vaak zijn actrices aardige mensen in de omgang, maar ik ken haar niet als gehele persoonlijkheid. Volgens mij zijn ze de hele dag bezig met showen, rollen uit hun hoofd leren, duur eten en operaties.

Ik vind Cameron Diaz geen prachtige vrouw. Haar ogen vind ik kil van kleur. Schoonheid zit vaak in details vind ik. Een lach, een blik kan iemand aantrekkelijk maken. Ik geloof niet in een universele uiterlijke schoonheid. Iemand kan volgens de geldende normen prachtig zijn maar mij toch tegenstaan door een bepaalde manier van doen.

Dus ik wil het liefst op mezelf lijken met wat aanpassingen 

op mijzelf toen ik nog gezond was, want ook qua uiterlijk zag ik het toen echt veel beter uit, maar ik ben niet beroemd dus dat telt dan niet

Ik krijg vaak te horen dat ik lijk op Olivia Newton John. Ik vind zelf van niet. Mijn ogen zijn niet blauw maar bruin/groen. Ik kan mooi zingen maar niet zo mooi als zij. 

O, ik zou stiekem best een tijdje lang en blond willen zijn. Uma Thurman-achtig. Denk dat je de wereld dan heel anders ervaart (ik kom zelf net boven de 1.60 uit en ben vrij donker).

Ik lijk een beetje op Astrid Joosten. Maarmet wit haar. Niet erg om op haar te lijken. Stijlvolle dame.

Toen ik tussen de 20 en 25 was werd me regelmatig verteld dat ik op prinses Diana leek.  Daar deed ik ook wel moeite voor met kapsel en kledingstijl.

Ik ben eigenlijk best tevreden over mezelf en zou nu niet op iemand anders willen lijken, maar vroeger wilde ik echt graag op Victoria Principal, Pamela uit Dallas, lijken 🤔😬😂

Ik deel een geboortedatum met Cameron Diaz, dus dat schept een band. Verder heb ik geen idolen waar ik op zou willen lijken. In het verleden heb ik wel eens gegrapt dat ik 10 iq-punten zou opgeven voor het uiterlijk van Doutzen, maar eigenlijk vind ik mijn eigen uiterlijk goed genoeg om mee door te gaan.

MMcGonagall schreef op 09-02-2025 om 13:45:

Ik deel een geboortedatum met Cameron Diaz, dus dat schept een band. Verder heb ik geen idolen waar ik op zou willen lijken. In het verleden heb ik wel eens gegrapt dat ik 10 iq-punten zou opgeven voor het uiterlijk van Doutzen, maar eigenlijk vind ik mijn eigen uiterlijk goed genoeg om mee door te gaan.

Zij heeft er volgens mij wel meer dan 10 voor opgegeven 😝

Audrey Tautou zoals ze in Amelié speelde

die-fabelhafte-welt-der-amelie-992x560.jpg

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Audrey_Tautou

Edit: maar of ik dit nog ècht wil als 58-jarige...

Uiterlijk?
Geen idee eigenlijk.

Wel zou het me wel leuk lijken om een Agatha Christie of Tove Jansson te zijn, hoewel beide dames niet heel gelukkig waren, geloof ik.

Lollypopje schreef op 09-02-2025 om 13:48:

[..]

Zij heeft er volgens mij wel meer dan 10 voor opgegeven 😝

Lollypopje schreef op 09-02-2025 om 08:25:

op mijzelf toen ik nog gezond was, want ook qua uiterlijk zag ik het toen echt veel beter uit, maar ik ben niet beroemd dus dat telt dan niet

-knip- niet nodig

OT: Jennifer Lopez! 

rionyriony schreef op 09-02-2025 om 06:17:

Vroeger wou ik wanhopig graag op lieflijke romantische sterren lijken van het soort Romy Schneider. Dat was vreemd, want dit was niet het type wat trendy was, maar ouderwets en horend bij de generatie vóór mij of zelfs nog eerder. Later hoorde ik dat Romy enorm de pest had gehad aan haar Sissi rollen en heeft ze andere rollen gespeeld, die ik dan weer waardeloos vond omdat die bij het gewone leven hoorden. En het gewone leven kwam je de hele dag tegen, daarvoor hoefde je niet naar een film te kijken. Maar voor haar was dat kennelijk, als rijk beschermd opgevoed meisje, een nieuwe ervaring die ze wou vertolken.

Maar geen enkele kans dat mijn spiegel ooit zou zeggen dat ik op Sissi leek. Na mijn 18de gaf ik dat op en gebruikte ik ook geen make-up meer.

Verder had ik nooit meer verlangens om op een ander te lijken. Wel zou ik talenten willen overnemen.

Ik weet niet wat een "prachtige vrouw" is, eigenlijk. Ik ken Cameron Diaz haar alleen van wat rollen die ze goed speelt, en vaak zijn actrices aardige mensen in de omgang, maar ik ken haar niet als gehele persoonlijkheid. Volgens mij zijn ze de hele dag bezig met showen, rollen uit hun hoofd leren, duur eten en operaties.

"Ik weet niet wat een prachtige vrouw is"? Je kunt toch gewoon zien of iemand een mooi uiterlijk heeft, ondanks dat je haar persoonlijkheid niet kent? 

Waarop baseer je dat actrices aardige mensen zijn in de omgang en hoe hun dagindeling eruit ziet? Echt, je hele post hangt aan elkaar van onzin. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.