Media en cultuur
Dutchgirly
04-01-2022 om 18:02
MAFS Nederland
Wie kijkt mee? Dit seizoen eindelijk verlost van die ellenlange afleveringen over vrijgezellenfeesten, jurken passen, etc.
Er is gestemd! Geen spoilers heeft gewonnen met 1 stem verschil. Dus geen spoilers.
Deelnemers:
Astrid (57) & Sander (61)
Rowan (27) & Astleigh (33)
Maurice (46) & Arjan (50)
Caroline (26) & Joep (26)
Sonny (28) & Dylan (27)
Antoine (45) & Kim (36)
Jan (56) & Brigitte (51)
Peiling
Videoland spoilers (1 aflevering vooruit) Ja of Nee?
SophisticatedCaribou75
11-03-2022 om 07:52
Dandy schreef op 10-03-2022 om 23:11:
Zou het kunnen dat hij uit een erg conservatief en streng gelovig milieu komt? Vanuit die context kan ik wel begrijpen dat het hem erg bezighoudt. Lijkt me niet makkelijk als je familie je veroordeelt omdat je homo bent bijvoorbeeld.
Kan allemaal, maar is nog steeds geen reden om 'voor de grap' mee te doen aan MAFS, daar je bruidegom in letterlijk een oogwenk af te schrijven en daarna flink lang op zijn hart te trappen en met een lullig briefje in Porto af te schepen, omdat je paniekaanvallen hebt. Dat je ouders je hebben beschadigd is geen reden om zelf ook als een olifant door de porseleinkast te lopen.
Miss-Pippi
11-03-2022 om 08:30
Dandy schreef op 10-03-2022 om 23:11:
Zou het kunnen dat hij uit een erg conservatief en streng gelovig milieu komt? Vanuit die context kan ik wel begrijpen dat het hem erg bezighoudt. Lijkt me niet makkelijk als je familie je veroordeelt omdat je homo bent bijvoorbeeld.
Ik heb zelf eerder het idee dat hij ‘anders’ is. Sociaal ook ander gedrag vertoont. Iets richting een diagnose autisme of zo.
Beterlaat2021!
11-03-2022 om 08:36
Hij had zich beter bij een ouderwets bemiddelingsbureau in kunnen laten schrijven, die bestaan toch nog wel?
MRI
11-03-2022 om 11:33
Ja niet fraai van Arjan, maar de programmaleiding en psychologen hadden veel eerder kunnen ingrijpen en begeleiden. Gewoon bij de eerste paniekaanval al. Dit is misschien
een raar mannetje maar ook iemand met een bepaalde problematiek. Ik vind het hun taak om mensen tegen zichzelf te beschermen en niet koste wat kost het programma te willen maken en als het dan mislukt hem met vijf keer dezelfde bewoordingen te gaan dissen.
Brabeau
11-03-2022 om 12:20
MRI schreef op 11-03-2022 om 11:33:
Ja niet fraai van Arjan, maar de programmaleiding en psychologen hadden veel eerder kunnen ingrijpen en begeleiden. Gewoon bij de eerste paniekaanval al. Dit is misschien
een raar mannetje maar ook iemand met een bepaalde problematiek. Ik vind het hun taak om mensen tegen zichzelf te beschermen en niet koste wat kost het programma te willen maken en als het dan mislukt hem met vijf keer dezelfde bewoordingen te gaan dissen.
Mee eens!
Due-scimmie
11-03-2022 om 12:36
Helemaal mee eens!
Due-scimmie
11-03-2022 om 12:38
Beterlaat2021! schreef op 10-03-2022 om 17:09:
Ja, zelfs een stel wat we nog hélemaal niet gezien hebben... Da's knap zeg...
In de allereerste aflevering hebben we die wel gezien toen ze in 2 setting gingen eten. Aangezien de rest al gematched is blijven deze over.
Dandy
11-03-2022 om 14:35
niet_rechts schreef op 11-03-2022 om 07:52:
[..]
Kan allemaal, maar is nog steeds geen reden om 'voor de grap' mee te doen aan MAFS, daar je bruidegom in letterlijk een oogwenk af te schrijven en daarna flink lang op zijn hart te trappen en met een lullig briefje in Porto af te schepen, omdat je paniekaanvallen hebt. Dat je ouders je hebben beschadigd is geen reden om zelf ook als een olifant door de porseleinkast te lopen.
Ik doelde eigenlijk op die tekst op zijn website (die nu kennelijk veranderd is). Verder kan ik ook wel begrijpen dat je niet verder wil gaan met iemand die je totaal niet ziet zitten. Soms weet je al dat het nooit iets kan worden vanaf de eerste minuut, gewoon omdat je diegene heel erg onaantrekkelijk vindt. Ik ken genoeg mannen met wie ik nog niet voor een miljoen het bed zou willen delen, ook al zijn het vaak heel normaal ogende mannen (of in de ogen van anderen zelfs aantrekkelijke mannen). Ik denk niet dat Arjan erop rekende te worden gekoppeld aan een man die voor hem in deze categorie zou vallen. En in principe zou dit toch bij iedere kandidaat die meedoet aan MAFS kunnen gebeuren?
Het enige wat Arjan wat mij betreft te verwijten valt is dat hij geen excuses heeft aangeboden voor het feit dat hij Maurice hiermee gekwetst heeft. Het is jammer dat hij zo weinig oog heeft voor de gevoelens van een ander.
Dandy
11-03-2022 om 14:51
Nou inderdaad, dit is een falen van het programma en de selectieprocedure. Was het niet bij Arjan gebeurd, dan wel een keer bij een andere deelnemer.
Ik vind het jammer dat Arjan eruit is. Hij was de enige die voor nog wat drama zorgde. Tot nu toe is het allemaal nogal saai.
Miss-Pippi
11-03-2022 om 17:22
Dandy schreef op 11-03-2022 om 14:35:
[..]
Ik doelde eigenlijk op die tekst op zijn website (die nu kennelijk veranderd is). Verder kan ik ook wel begrijpen dat je niet verder wil gaan met iemand die je totaal niet ziet zitten. Soms weet je al dat het nooit iets kan worden vanaf de eerste minuut, gewoon omdat je diegene heel erg onaantrekkelijk vindt. Ik ken genoeg mannen met wie ik nog niet voor een miljoen het bed zou willen delen, ook al zijn het vaak heel normaal ogende mannen (of in de ogen van anderen zelfs aantrekkelijke mannen). Ik denk niet dat Arjan erop rekende te worden gekoppeld aan een man die voor hem in deze categorie zou vallen. En in principe zou dit toch bij iedere kandidaat die meedoet aan MAFS kunnen gebeuren?
Ik ben het hier niet mee eens. Natuurlijk; ik zou dit zelf ook niet kunnen en dit hebben meer mensen. Maar je weet dit echt wel van jezelf en dan doe je dus niet mee aan zo’n soort programma. Ik geloof echt niet dat al die andere kandidaten elkaar vanaf de eerste seconde super aantrekkelijk vonden op basis, vanaf de eerste indruk. Dat je aan zo’n programma meedoet betekent juist dat je bereid bent daar doorheen te kijken en het een oprechte kans geeft, ook als je je op het eerste gezicht niet fysiek voelt aangetrokken tot iemand.
Arjan heeft dit niet gedaan en amper een gesprek gevoerd met Maurice. En dat hij hem daar op die huwelijksreis liet zitten en met een domme brief op de proppen kwam. Nee. Walgelijk allemaal wat mij betreft.
Brabeau
11-03-2022 om 19:42
Dandy schreef op 11-03-2022 om 14:35:
[..]
Het enige wat Arjan wat mij betreft te verwijten valt is dat hij geen excuses heeft aangeboden voor het feit dat hij Maurice hiermee gekwetst heeft. Het is jammer dat hij zo weinig oog heeft voor de gevoelens van een ander.
Je haalt de woorden uit m'n mond.
Iedereen heeft personen waar je van te voren weet, dit gaat 'm niet worden. Ik kan niet geloven dat er mensen zijn die dit niet hebben. En ja, ik snap dat als je dit bij 1% van de mensen hebt, je het risico neemt en toch mee doet aan dit programma.
Er hebben in het verleden al kandidaten meegedaan die later hebben gezegd "ik voelde al dat het niks ging worden en wilde het liefst nog "nee" zeggen". Alleen kregen zij geen paniekaanvallen. Je kan dan ook zeggen dat zij hypocriet waren en de ander valse hoop hebben gegeven?
-Nienke-
11-03-2022 om 21:19
Ik heb de stukjes met Arjan gewoon doorgespoeld, ik kan het niet meer aanhoren. Arme Maurice.
Door naar de rest! Ik vind Dylan en Sonny zó leuk samen, ik hoop echt dat dat iets wordt!
Rowan en Astleigh weet ik nog niet of dat op langere termijn gaat werken; datzelfde geldt voor Joep en Caroline.
Ik zou het Sander en Astrid enorm gunnen als het op de langere termijn gaat werken, wat een leuke mensen! (Al zou ik bij vlagen gek worden van Sander )
watertoren
13-03-2022 om 07:51
Ik denk dat Sander wel af gaat haken als Astrid vaker van die feestjes gaat geven in het weekend. Hij had ook gezegd dat dit niet zijn ding is. Een liefdesrelatie zie ik niet tussen hen maar ik denk wel dat ze altijd bevriend zullen blijven.
Beterlaat2021!
13-03-2022 om 08:28
Eigenlijk had Arjan beter aan 'First Dates' mee kunnen doen, als hij dan toch persé op de TV wil...
Dierenvriend97
14-03-2022 om 12:49
watertoren schreef op 13-03-2022 om 07:51:
Ik denk dat Sander wel af gaat haken als Astrid vaker van die feestjes gaat geven in het weekend. Hij had ook gezegd dat dit niet zijn ding is. Een liefdesrelatie zie ik niet tussen hen maar ik denk wel dat ze altijd bevriend zullen blijven.
Ik vond het ook een beetje vreemd dat ze zoiets organiseert op de eerste avond die ze samen zijn in haar huis.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.