Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

MAFS 2024

Gisteren is MAFS weer begonnen. Wie kijkt er Ook? Praat er hier over mee.


Ik denk dat Anneke een beetje in het "meisjesschap" is blijven hangen met haar foute mannen enzo. Ze geeft bij de intake aan dat ze geen foute man meer wil maar eigenlijk wil ze nog steeds een foutert. Niks mis mee maar doe dan niet mee of geef de niet foutert een kans.

watertoren

watertoren

10-02-2024 om 19:36 Topicstarter

Anneke vind zichzelf helemaal geweldig en mooi. Ze heeft het over foute mannen maar wat is een foute man? Ik denk dan zelf aan een goed uitziende knappe man met geld die aan elke vinger een hoop vrouwen kan krijgen. Foute types zijn geen mannen die op type Anneke vallen. Dus mijn conclusie is dat Anneke vaak afgewezen is door mannen en terecht en zij zet dat neer als foute mannen.

MRI

MRI

10-02-2024 om 20:22

Ik vind Anneke en die man eigenlijk van hetzelfde niveau vwb uiterlijk: allebei ouder maar wel redelijk goed geconserveerd. Maar hij is een stukkie ouder dus eigenlijk ziet hij er voor zijn leeftijd beter uit. Nou kan het natuurlijk dat zij geen klik voelt, maar zeg dat dan. Ik vind het een vreemde vrouw. Ik zou zelf enorm afknappen op haar wenkbrauwen. Het is toch niet zo moeilijk om die goed te tekenen?

watertoren

watertoren

11-02-2024 om 06:01 Topicstarter

Die wenkbrauwen van Anneke zien er inderdaad niet uit. Ik moest wel lachen dat Dirk begon over hangtieten.

GEoiXguWkAA9fz9?format=jpg&name=900x900



blob?bcid=qFlFjP-QMqkGG0BDuqCKV0tZWjTo.....64

Die wenkbrauwen en hang rug, achh Dirk die helemaal is afgebrand en dan toch zegt..


‘Hoe mooi is het als je liefdevol naar iemand kunt kijken, ondanks de klutsknieën en hamertenen of de hangende borsten bij een vrouw’

MRI

MRI

11-02-2024 om 10:03

Ik vond dat juist een beetje flauw terug kaatsen van Dirk. Hij had beter de eer aan zichzelf kunnen houden. Maar goed, wel heel begrijpelijk. Ik vond het echt zielig hoe Anneke tegen hem deed.

watertoren

watertoren

14-02-2024 om 15:24 Topicstarter

Ik heb net de aflevering van gisteren terug gekeken. Die Sarrath is wel een heel erg emotionele man. Het lijkt wel of hij zwak begaafd is. Zo snel verliefd zijn en niet kunnen accepteren dat Malou niet verliefd is op hem en dat ook niet gaat worden. Dat heeft ze hem letterlijk gezegd en toch blijft hij hoop houden. Als ze na 3 uur praten hem dat nog eens duidelijk probeert te maken dan vergelijkt hij de afwijzing met het overlijden van zijn vader. Dat is toch een schandalige vergelijking als je iemand nog geen week kent. Dan zit er echt iets niet goed in je hoofd. Hij kan er waarschijnlijk niks aan doen maar de programmamakers hadden hem niet mee moeten laten doen en hem beschermen.

Ik zei het op een ander forum ook al. Het lijkt wel of Sarath er gewoon nooit rekening mee heeft gehouden dat het ook mis kon lopen. Ik heb echt het idee dat hij uit ging van een leuke vrouw, waarmee hij getrouwd zou blijven. Het is nooit in hem opgekomen dat die vrouw hem niet zou zien zitten lijkt wel. Die vergelijking met het overlijden van zijn vader vind ik ook bizar! Je kent elkaar net een paar dagen. Maar goed, er ging na 2 dagen ook al een stukje dood van binnen. Nogal overdreven en heel benauwend lijkt me voor Malou. Ik snap haar wel ergens. 3 Uur praten en het komt volgens mij niet echt binnen bij Sarath.

Ik vind Malou ook geen lieverdje hoor.   Mijn hemel, wat een haai.

Waren er andere jaren ook zoveel probleemhuwelijken? 

Ik kijk al vanaf het eerste seizoen, maar wat een stelletje mis-matchen bij elkaar. Die experts kunnen hun praktijk wel opdoeken, daar wil geen hond meer naar toe!

Misschien een leuk idee voor een nieuw programma :
De grote Marriage Mismatch Show! 

IMG_84511-1030x687.jpg

Yumi schreef op 14-02-2024 om 23:02:

Waren er andere jaren ook zoveel probleemhuwelijken?

Ik kijk al vanaf het eerste seizoen, maar wat een stelletje mis-matchen bij elkaar. Die experts kunnen hun praktijk wel opdoeken, daar wil geen hond meer naar toe!

Martijn en Nicole vorig jaar. Daisy en Mick. Suzan die het samenwonen met Bert al niet meer wilde. Arjan die paniekaanvallen kreeg en niet meer verder ging met Maurice. Etc. Etc. Ja ieder jaar wel kommer en kwel.

Mick87 schreef op 15-02-2024 om 09:52:

[..]

Martijn en Nicole vorig jaar. Daisy en Mick. Suzan die het samenwonen met Bert al niet meer wilde. Arjan die paniekaanvallen kreeg en niet meer verder ging met Maurice. Etc. Etc. Ja ieder jaar wel kommer en kwel.

Henkie en Wenkie 

MRI

MRI

15-02-2024 om 11:26

Ik vind die deskundigen sowieso een aanfluiting. Patrick is gedragsbioloog maar gaat met een invoelende blik open deuren zitten intrappen terwijl hij helemaal geen therapeut is. En die seksuologe maakt er in mijn ogen helemaal een potje van: bij Anneke en Dirk wilden ze al niet verder, nee ze moeten toch meer hun best doen van haar en als het dan alsnog niet gaat ligt het aan hen, nooit aan de deskundigen. Kom op zeg

edit: oh er schijnt trouwens een stuk in de Volkskrant te staan waarin twee wetenschappers het wetenschappelijk en ethisch gehalte van de deskundigen hekelen. Een citaat:  

"Deze singles worden tot die wanhoopsdaad aangemoedigd omdat zij zogenaamd ‘wetenschappelijk verantwoord’ aan elkaar zijn gekoppeld. Nu zou je het feit dat de vier ‘experts’ (psycholoog/relatiecoach Anne Campagne, seksuoloog/psycholoog Eveline Stallaart, gedragsbioloog Patrick van Veen en matchmaker Radboud Visser) überhaupt een voorspelling doen met een beetje goede wil nog quasi-wetenschappelijk kunnen noemen. Ronduit kwalijk aan het format van Married At First Sight is dat de vier helemaal geen wetenschappers zijn: ze zijn niet gepromoveerd noch als onderzoeker in dienst van een universiteit.

Kandidaten kiezen er natuurlijk zelf voor mee te doen aan een programma dat, in veler ogen, het huwelijk vulgariseert. Maar dat deze deskundologen zogenaamd in naam der wetenschap deelnemers hun droomprins of -prinses beloven, is ronduit misleidend en verwerpelijk. Er bestaat geen enkel wetenschappelijk onderzoek dat aantoont dat mensen, als ze die elkaar op het eerste gezicht voor de wet eeuwige trouw beloven, een serieuze kans maken op een geslaagd huwelijk. Dat die evidentie ontbreekt is ook niet verwonderlijk, want de kans dat zo’n experiment als onderzoeksvoorstel langs een ethische toetsingscommissie zou passeren – gebruikelijk in de wetenschap – is nul komma nul. Sterker, integere wetenschappers zullen zo’n uithuwelijksexperiment niet eens bedenken of eraan willen meewerken. ": 




bron https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/opinie-married-at-first-sight-is-een-grensoverschrijdend-experiment~b9a9a54b/?r (geen betaalmuur)

Nou ja, ik neem me voor maar niet meer te kijken want inderdaad, het is natuurlijk raar dat je binnen een week of zo al moet bepalen of iemand je droompartner is. Het is natuurlijk volkomen onnatuurlijk om meteen 24/7 op elkaars lip te zitten

Het is leuk om een paar afleveringen terug te pakken en te kijken waarom  'de deskundigen ' de matches zo perfect vonden   !

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.