Media en cultuur

Daglichtlamp
23-03-2025 om 08:06
Lubach, ga je kijken?
Lubach begint morgen weer. Ik ga zeker kijken, hopelijk weet hij nog iets grappigs te maken van de politieke chaos om ons heen.
https://www.ad.nl/show/achter-de-schermen-bij-nieuwe-show-arjen-lubach-bijna-militaristisch-strak-regime~a7398605/
Peiling
Ga je kijjken naar Lubach?

Bakblik
25-03-2025 om 15:53
Volgens mij zat er gewoon live publiek in de studio toen de uitzending begon. Ik had geen last van "een lachband". Gisteren de eerste helft gekeken tot de reclame en net de tweede helft.
Vond het erg scherp, misschien zelfs iets te. Eerst nog maar wat afleveringen kijken voordat ik een oordeel vel.

Herfstappeltaart
25-03-2025 om 15:55
Bakblik schreef op 25-03-2025 om 15:53:
Volgens mij zat er gewoon live publiek in de studio toen de uitzending begon. Ik had geen last van "een lachband". Gisteren de eerste helft gekeken tot de reclame en net de tweede helft.
Vond het erg scherp, misschien zelfs iets te. Eerst nog maar wat afleveringen kijken voordat ik een oordeel vel.
Echt niet? Het viel mij echt op. Bij elk minuscuul grapje een keihard, heel kort en snel afgebroken lachsalvo.

Herfstappeltaart
25-03-2025 om 15:57
Schemerlampje schreef op 25-03-2025 om 15:32:
[..]
Ik heb het nu nog niet gezien, maar heeft hij die lachband niet sinds de Coronatijd toen er geen publiek bij mocht? Volgens mijn hij daarna die lachband blijven gebruiken. Hij had toen zo’n kastje bij zich staan met dat soort geluiden.
Dat kastje (als je dat tenminste bedoelt) heeft hij nog steeds maar dat is meer voor de grap. Er komen toetergeluiden uit e.d. en hij bedient dat zelf. Er zat publiek in de zaal maar de lachband kwam er bovenuit.

Nikki1973
25-03-2025 om 16:10
Herfstappeltaart schreef op 25-03-2025 om 15:55:
[..]
Echt niet? Het viel mij echt op. Bij elk minuscuul grapje een keihard, heel kort en snel afgebroken lachsalvo.
Ik heb er niet zo op gelet eigenlijk, dus t is me niet zo opgevallen.
Vond vooral dat het niet veel anders was dan bij de publieke omroep, behalve het decor iets anders en reclameblok.
Heel gek, maar ik was in de veronderstelling dat het live zou zijn, weet ook niet waarom ik dat dacht. Misschien omdat de nadere talkshows als Renze en Beau wel live zijn.

amarna
25-03-2025 om 16:11
Ik moet toegeven dat ik me niet gestoord heb aan het lachen op de achtergrond.
Vond het een goede aflevering, al vond ik het stuk over onze "Dick" op het randje.
Voor de liefhebbers: 5 april start het nieuwe seizoen van Even Tot Hier!

Herfstappeltaart
25-03-2025 om 16:18
amarna schreef op 25-03-2025 om 16:11:
Ik moet toegeven dat ik me niet gestoord heb aan het lachen op de achtergrond.
Vond het een goede aflevering, al vond ik het stuk over onze "Dick" op het randje.
Voor de liefhebbers: 5 april start het nieuwe seizoen van Even Tot Hier!

Herfstappeltaart
25-03-2025 om 16:55
Ik las net op Nu.nl bij de recensies over het programma van Lubach dat op social media blijkbaar ook rondgaat dat de lachband irritant was. Dan lag het toch niet aan mij hahaha. Programma zelf heeft goede recensies.

Poezenmeisje
25-03-2025 om 19:08
De lachband is mij niet opgevallen, maar de onderwerpen vond ik ook niet super.
Mijn telefoon was spannender.
Gelukkig had ik het opgenomen, het reclameblok was belachelijk lang.

stokstaart
25-03-2025 om 19:57
ik heb m net terug zitten kijken en ik heb net iets te hard gelachen. Zeker om dat stuk waar Dick schoof in zat 😂😂 ik vond het lekker scherp. Ik blijf zeker kijken maar wel terug kijken.

Diezijnvanmij
26-03-2025 om 09:23
Ik heb ook smakelijk gelachen om het filmpje van Dick, creatief gevonden weer. Was inderdaad op het randje, maar niet er overheen. De aandacht voor het gevangeniswezen vond ik goed en terecht. Daar had nog wat meer nadruk op veiligheid voor gevangene en medewerker mogen liggen.
Zijn schreeuwerige manier van presenteren vond ik de 1e aflevering wat té, maar misschien zwakt dat nog wat af als hij weer ff bezig is.

Herfstappeltaart
26-03-2025 om 13:08
Ik heb tussen de middag de aflevering van gisteravond gekeken en vond 'm weer ouderwets goed. Vooral dat item over de drie P's

Strijkstok
26-03-2025 om 13:22
Diezijnvanmij schreef op 26-03-2025 om 09:23:
Ik heb ook smakelijk gelachen om het filmpje van Dick, creatief gevonden weer. Was inderdaad op het randje, maar niet er overheen. De aandacht voor het gevangeniswezen vond ik goed en terecht. Daar had nog wat meer nadruk op veiligheid voor gevangene en medewerker mogen liggen.
Zijn schreeuwerige manier van presenteren vond ik de 1e aflevering wat té, maar misschien zwakt dat nog wat af als hij weer ff bezig is.
Dat is het!
Ik keek de eerste aflevering een stukje om het nog eens een kans te geven, maar ik kan helemaal niet tegen die manier van presenteren, ik word er letterlijk doodmoe van. Schreeuwerig is inderdaad de goede omschrijving.

Courage
28-03-2025 om 00:50
Ik heb teruggekeken (gratis via Videoland) en ik vond het leuke TV. Niet aldoor hilarisch ofzo, maar wel goed. Item over de wolf heel verhelderend.

DeOnbekende
28-03-2025 om 03:27
felija schreef op 24-03-2025 om 20:35:
[..]
Wat maakt dat je een verschrikkelijke hekel aan hem hebt?
Dat lees en hoor je tegenwoordig wel vaker: een hele erge hekel hebben aan een publiek figuur die je verder totaal niet kent. Best knap.
Dat is een vrij normale uitspraak en betekent niet dat die persoon denkt te kennen, maar dat je een hekel hebt aan diens stem / manier van spreken / vervelende manier van mensen te kakken zetten / etc.
Toevallig vind ik bovenstaande allemaal van Lubach, en daarom vind ik hem als tv-persoonlijkheid een ongelooflijk over het paard getilde kwal.

Herfstappeltaart
28-03-2025 om 08:05
DeOnbekende schreef op 28-03-2025 om 03:27:
[..]
Dat is een vrij normale uitspraak en betekent niet dat die persoon denkt te kennen, maar dat je een hekel hebt aan diens stem / manier van spreken / vervelende manier van mensen te kakken zetten / etc.
Toevallig vind ik bovenstaande allemaal van Lubach, en daarom vind ik hem als tv-persoonlijkheid een ongelooflijk over het paard getilde kwal.
Maar je bovenste alinea was voldoende geweest natuurlijk. Wat voegt zo'n lelijke sneer nou toe?