Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Kopen zonder kijken

Nu B&B Vol liefde afgelopen is, is het tijd voor de volgende guilty pleasure “Kopen zonder kijken”. Aanstaande maandag start een nieuw seizoen 4, wie gaat er ook kijken?

nou idd, wat een starters bedrag  . En die woonkamer was idd vreselijk smal

GroenTuintje schreef op 04-10-2021 om 23:12:

nou idd, wat een starters bedrag . En die woonkamer was idd vreselijk smal

Ja vond ik ook. Die keuken stond niet in verhouding met de rest qua grootte. En wat een gruuuuuuwelijke bank weer.

Maar voor de rest prima huis!

Ik vond de indeling beneden ook niet mooi en gezellig en het blijkt ook deze keer weer dat Roos een totaal andere smaak heeft dan ik. De kleur van de muren vond ik niet mooi en die lelijke lampen en groene stoelen. 
Ik zat samen met mijn zoon te kijken en hij heeft ook pas een huis gekocht. Hij is zo blij met dit huis. Het is een stuk groter en een diepe tuin van 23 meter en voor veel minder geld. Het is wel een kluswoning maar dan kun je echt alles gelijk naar je zin maken. 

De badkamer vond ik wel mooi.

Regendrup. schreef op 04-10-2021 om 22:58:

Ik ben net pas begonnen met kijken.

Een "starters"budget van 4 ton en Bob die zegt "dit budget is natuurlijk echt een uitdaging".

Nou, idd… en dan zo’n flinke verbouwing eruit gooien. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

05-10-2021 om 09:00

De smalle woonkamer kun je weinig mee. Ik had in mijn vorige huis een woonkamer van 3.20 breed.  Daar kun je echt weinig mee mbt zithoek.

SuzyQFive schreef op 05-10-2021 om 08:59:

[..]

Nou, idd… en dan zo’n flinke verbouwing eruit gooien.

Ja.. en slaat trouwens ook nergens op dat ze 400.000 budget hebben wanneer ze uiteindelijk een huis van 345 kopen. Want deze mensen verkochten zelf geen huis, hadden dus geen overwaarde. Lijkt me sterk dat zij 55 duizend euro hadden "liggen" voor deze, in mijn ogen, overbodige klus. Het huis was namelijk prima in orde. Voor die 55 duizend hadden ze prima zelf een nieuwe keuken kunnen plaatsen... als ze dat geld al op de bank hadden staan. 

Anders had ik liever een wat oudere keuken en badkamer, die prima functioneerden denk ik, dan een hypotheek van 4ton. Of begrijp ik hier nu iets verkeerd? Ze "hebben" geen 4ton, dat is denk ik wat ze als maximale hypotheek kunnen krijgen. Dus als je dan een huis koopt van 345 "heb" je niet toch die 4ton. 

Regendrup. schreef op 05-10-2021 om 09:02:

[..]

Ja.. en slaat trouwens ook nergens op dat ze 400.000 budget hebben wanneer ze uiteindelijk een huis van 345 kopen. Want deze mensen verkochten zelf geen huis, hadden dus geen overwaarde. Lijkt me sterk dat zij 55 duizend euro hadden "liggen" voor deze, in mijn ogen, overbodige klus. Het huis was namelijk prima in orde. Voor die 55 duizend hadden ze prima zelf een nieuwe keuken kunnen plaatsen... als ze dat geld al op de bank hadden staan.

Anders had ik liever een wat oudere keuken en badkamer, die prima functioneerden denk ik, dan een hypotheek van 4ton. Of begrijp ik hier nu iets verkeerd? Ze "hebben" geen 4ton, dat is denk ik wat ze als maximale hypotheek kunnen krijgen. Dus als je dan een huis koopt van 345 "heb" je niet toch die 4ton.

Ik neem aan dat ze dan 55.000 euro spaargeld hadden liggen? Vroeger kon je ook een hypotheek krijgen voor een waardeverhogende verbouwing.

Iedere keer dat het hele budget op gaat denk ik: wacht maar als je straks een gebrek of onderhoudsklus aan je huis ontdekt. Lekkage, dakreparatie, verwarming die niet goed werkt, ik noem maar wat dingen... Dan kun je opeens geen kant op want al je geld is op.

Dandy schreef op 05-10-2021 om 09:43:

[..]

Ik neem aan dat ze dan 55.000 euro spaargeld hadden liggen? Vroeger kon je ook een hypotheek krijgen voor een waardeverhogende verbouwing.

Iedere keer dat het hele budget op gaat denk ik: wacht maar als je straks een gebrek of onderhoudsklus aan je huis ontdekt. Lekkage, dakreparatie, verwarming die niet goed werkt, ik noem maar wat dingen... Dan kun je opeens geen kant op want al je geld is op.

Lijkt me sterk.. denk eerder dat ouders een rol spelen hierin. 

En dat laatste klopt.. ik hou mijn hart ook vast voor mensen die echt al hun geld in hun huis stoppen. Zeker in zo'n oud huis. 

Ik vond het trouwens geen leuk huis. Inderdaad een pijpenlaatje als woonkamer, daar is weinig gezelligs van te maken. Misschien als je je eethoek in dat smalle gedeelte plaatst, dan zou je de zithoek in de uitbouw kunnen inrichten. Dat keukeneiland vond ik totaal niet passen bij de ruimte en sfeer van het huis (sowieso een afschuwelijke trend imo). En die lampen inderdaad... Kitsch.
Bij de badkamer vraag ik me af of dat dubbele betegelen later geen problemen geeft. Stel dat er vocht tussen komt of zo, gaat dat dan niet loslaten als een malle?

Misschien ben ik dan heel naïef maar ik verwachtte eigenlijk iedere keer dat dat geld náást hun spaargeld te besteden was. Dat ze echt niet zo 'dom' waren om al hun geld uit te geven en aan de top van hun hypotheek te zitten 

HAHA!wait..what schreef op 05-10-2021 om 09:47:

Misschien ben ik dan heel naïef maar ik verwachtte eigenlijk iedere keer dat dat geld náást hun spaargeld te besteden was. Dat ze echt niet zo 'dom' waren om al hun geld uit te geven en aan de top van hun hypotheek te zitten

Ik denk het niet hoor.. denk echt dat veel mensen tegenwoordig zo wanhopig zijn om een huis te kopen dat ze daadwerkelijk bijna alles in het huis stoppen. 

HAHA!wait..what schreef op 05-10-2021 om 09:47:

Zo zou ik het ook doen, maar ik ken mensen die echt al hun spaarcenten erin steken en echt maximaal gaan lenen.

Wij hebben een paar jaar geleden een huis gekocht op basis van 1 inkomen, zodat we niet allebei fulltime hoeven te blijven werken om er te blijven wonen. Dat kon toen nog. De constructie van allebei MOETEN werken om je hypotheek te kunnen betalen vind ik ook niet verstandig.

aan dat huis van die ouders (van die meisje) te zien, hadden die het breed zat. Dus die zullen ook wel hebben bijgedragen aan die 55k

Dandy schreef op 05-10-2021 om 09:52:

[..]

Zo zou ik het ook doen, maar ik ken mensen die echt al hun spaarcenten erin steken en echt maximaal gaan lenen.

Wij hebben een paar jaar geleden een huis gekocht op basis van 1 inkomen, zodat we niet allebei fulltime hoeven te blijven werken om er te blijven wonen. Dat kon toen nog. De constructie van allebei MOETEN werken om je hypotheek te kunnen betalen vind ik ook niet verstandig.

Tegenwoordig kan je op 1 salaris niet voldoende hypotheek krijgen om een huis te kunnen kopen... 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.