Media en cultuur
letterkoekje
28-03-2022 om 14:38
Kandidaten voor discussies over De (Belgische) Mol?
Indien niet, dan wauwel ik wel tegen mezelf, maar dan niet op het forum.
Indien ja, geef jouw bevindingen, verdacht bevonden acties van één of meerdere kandidaten, jouw conclusies of verkeerd geïnterpreteerde (mollen)streken hier weer. Kortom, verruim mijn blik zodat we misschien samen tot de juiste conclusie kunnen komen en de mol kunnen vangen vooraleer hij (verplicht) met zijn kopje boven de grond komt.
Ik vind de twee voorbije afleveringen alweer sprankelend en vernieuwend. Zoals de terugkeer van de (vorig jaar in de eerste 10 minuten van de eerste aflevering van het 9de seizoen) afgevallen Jens. En ook de - eerste maal in history - invulronde per koppel van de mol-vragen, dat was weer een invalshoek die mij wel kon bekoren.
letterkoekje
25-04-2022 om 17:01
Clothilde schreef op 25-04-2022 om 16:42:
[..]
Bij dat draaien aan het rad vond ik dat je zo goed zag dat hij aan het liegen was.
Gok jij op Yens als mol?
Ik denk dat we in een fase van het spel zitten dat alle kandidaten 'goed' kunnen liegen. Wie nu doorzichtig liegt, die verkleint zijn kansen. Je moet mensen onzeker maken van 'hun' mol door zelf ook wat oneerlijk uit de hoek te komen. Door jezelf te duidelijk te profileren als 'gewone' kandidaat, wordt de kans op succes voor de andere kandidaten een aantal % groter. Dus, staat je maar één ding te doen: onzekerheid zaaien.
Eigenlijk gok ik op niemand, 't is te zeggen, de overblijvers kunnen voor mij allemaal de mol zijn. En dat ligt ook een beetje aan mezelf. Ik zit niet elke actie te analyseren op 'molgedrag'. Waarmee ik niet wil zeggen dat anderen dat niet mogen. Maar ik heb meer plezier om het programma in zijn totaliteit te bekijken en te lachen als het grappig is. Teveel indrukken die ik tegelijk moet verwerken om bij dé mol te komen, dat lukt voor mij niet en eigenlijk kijk ik op die manier dat bij het einde van de finale ik uitkijk naar het ogenblik dat de echte mol zich bekendmaakt.
Voor mij staat Manu op de 4de plaats, Sven op 3 en Uma en Yens, geef ik de meeste kans om mol te zijn. Niet door speurneus-gedrag (dat heb ik hierboven al uitgelegd) maar louter op buikgevoel en hier en daar iets raar vinden.
Ik ben wel razend benieuwd naar de finale want daar kunnen mensen dus voor boeken. Om bij de finale aanwezig te zijn. Schijnbaar 25 euro per plaats. En gisteren was er een spotje om mensen warm te maken voor die finale en daarin werd gezegd: je kan zelf ook een rol spelen in de finale. Benieuwd wat ze nu nog uit hun hoed gaan toveren.
Taartjes
25-04-2022 om 17:29
Wel jammer zeg, zo'n fanatiek iemand die dan door pech naar huis moet! Wat een seizoen zeg.
MonkeyTown
25-04-2022 om 23:00
ik vond die cave jump er ook erg gevaarlijk uitzien. Alsof je zo tegen de rotsen kunt slaan als je teveel uitzwaait. Anke sprong heel eng naar voren. De opdracht an sich vond ik leuk, vorig seizoen in NL de saaiere versie hiervan voorbijzien komen (was dat met spiegels of iets). Anke was een van mijn mollen. Sven ook maar die deed het te goed bij de bananen opdracht. Uma was inderdaad verdacht toen, maar toch geloof ik haar oprechtheid. Dus Yens? Die trekt rare gezichten, maar dat doet hij vanaf t begin al.
Tona
26-04-2022 om 19:45
Anke
Ik hoop dat het inmiddels beter met haar (en haar elleboog) gaat.
Het is echt een pech-editie zo. Wat ik dan wel weer knap vind van de makers is dat het desondanks spannend blijft om te kijken. Die eerste opdracht! Op het marktplein / in de bomkamer, hoe kunnen ze dat toch zo verzinnen. En dat Gilles dan zijn praatje herhaald voor niemand in het bijzonder omdat de kandidaten al verder aan het speuren zijn.
Tona
26-04-2022 om 19:48
Zouden jullie dat doen: een tatoeage plaasten met zijn allen?
In het moment zelf zou ik denk ik wel meegaan. Maar of ik daar, eenmaal uit de roes, later content mee zou zijn? Ik denk van niet.
redbulletje
26-04-2022 om 19:54
Tona schreef op 26-04-2022 om 19:48:
In het moment zelf zou ik denk ik wel meegaan. Maar of ik daar, eenmaal uit de roes, later content mee zou zijn? Ik denk van niet.
Nee zeker niet en al helemaal niet zo'n banaan. En ook niet op een zichtbare plaats. Dan zou ik nog eerder 't logo van de mol gedaan hebben, heel klein en op een onzichtbare plaats.
BrightEchidna89
26-04-2022 om 19:55
Tona schreef op 26-04-2022 om 19:48:
Ik denk dat dit programma een unieke belevenis is, en deze laten vastleggen in een gezamenlijke tatoeage zou wel iets voor mij zijn.
redbulletje
26-04-2022 om 19:59
Valdemar schreef op 26-04-2022 om 19:55:
[..]
Ik denk dat dit programma een unieke belevenis is, en deze laten vastleggen in een gezamenlijke tatoeage zou wel iets voor mij zijn
Maar zou je dan die banaan gedaan hebben of het vingerafdruklogo?
Spoken
26-04-2022 om 20:24
Ik zou ook wel mee kunnen doen met een tattoo, maar zou dan toch wel iets beter mn best doen de rest te overtuigen om iets neutralers dan een banaan te nemen.
Hele leuke opdracht op het plein! Had het idee dat Yens beetje als mol gemonteerd werd (of het is echt zo maar dat denk ik dan meestal niet als het zo naar voren komt). Eerst in die auto vond ik het opvallend hoe Yens zich heel erg niet aanbood om bij het tweetal te zitten. Het werd door de rest wel beetje geopperd (over dat tegen een stootje kunnen, of hoe Giles het ook had genoemd). En daarna nam hij de telefoon een keer op en leek het alsof hij expres er doorheen praatte terwijl de andere kant de hints probeerde door te geven. Maarja ik denk dat ze hem iets minder zo in beeld hadden gebracht als hij echt mol is.
Sven zorgde ervoor dat ze de opdracht elke keer konden uitrekenen (paar keer verkeerd, maar niet door zijn berekening). Als hij mol zou zijn zou hij dat heel makkelijk minder snel kunnen doen zonder dat het opviel.
letterkoekje
26-04-2022 om 22:44
Ik zou daar ook wel in meegaan om een tattoo te laten zetten. (Heb geen enkele tatoeage). Zoals Redbulletje zegt, eerder het logo van 'De Mol' maar het had iets met die bananenplantage te maken. Dus was de tattoo van een banaantje wel 'logisch' natuurlijk.
Wat Anke betreft, die revalideert nog elke dag. Zoals ik al eerder uitlegde is er een kleine talk-show net voor en net na het programma. Daar komt dan telkens de afvaller wat meebabbelen. Anke heeft een gecompliceerde dubbele elleboogbreuk, is geloof ik sinds november al 2x geopereerd en het zal de vraag zijn of het nog ooit helemaal goed komt met haar arm. Tot op vandaag heeft ze nog elke dag pijn.
Tona
28-04-2022 om 18:53
letterkoekje schreef op 26-04-2022 om 22:44:
Ik zou daar ook wel in meegaan om een tattoo te laten zetten. (Heb geen enkele tatoeage). Zoals Redbulletje zegt, eerder het logo van 'De Mol' maar het had iets met die bananenplantage te maken. Dus was de tattoo van een banaantje wel 'logisch' natuurlijk.
Wat Anke betreft, die revalideert nog elke dag. Zoals ik al eerder uitlegde is er een kleine talk-show net voor en net na het programma. Daar komt dan telkens de afvaller wat meebabbelen. Anke heeft een gecompliceerde dubbele elleboogbreuk, is geloof ik sinds november al 2x geopereerd en het zal de vraag zijn of het nog ooit helemaal goed komt met haar arm. Tot op vandaag heeft ze nog elke dag pijn.
wat erg. Dank je voor het bijpraten, letterkoekje.
En ja, wellicht was een banaan logischer dan een mollogo. Al vind ik dat laatste eigenlijk ook wel een goede keuze. (Maar gelukkig heb ik die keuze niet hoeven maken.)
redbulletje
28-04-2022 om 19:41
Wat heftig voor Anke, dit is een souvenir wat je niet aan je unieke moldeelname wil overhouden.
Vf_Watervrouw
30-04-2022 om 17:25
Uit nieuwsgierigheid even gezocht wat het ook alweer was: in de NLse versie heeft een kandidaat een keer een rugwervel verbrijzeld (circa 10 jaar terug) Dat is goed geopereerd enz.
Hoop dat het voor Anke ook goed komt (en zo snel mogelijk).
NLse versie heeft nog steeds spectaculaire opdrachten.
BrightEchidna89
02-05-2022 om 07:30
Leuke tweede opdracht die toch voor enkele emotionele momenten zorgde.
Finale is bekend, benieuwd.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.