Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Het musea topic!

Welk museum heb je bezocht en is een aanrader of naar welke tentoonstelling raad je aan om te gaan?



Mick87 schreef op 26-02-2024 om 16:17:

Ik ga volgende week naar de Frans Hals tentoonstelling in het Rijks.
Meer mensen die gaan of zijn geweest ?

Ik ga morgen toevallig . Zal wel even laten weten hoe het was!

@Dolfje: weekendje bij jou in de buurt is alweer voorbij. We hebben genoten van droog weer en de mooie bosrijke omgeving, geen museum gezien deze keer.

Dolfje

Dolfje

28-03-2024 om 18:33 Topicstarter

Teigera schreef op 28-03-2024 om 13:48:

[..]


@Dolfje: weekendje bij jou in de buurt is alweer voorbij. We hebben genoten van droog weer en de mooie bosrijke omgeving, geen museum gezien deze keer.

Als het maar leuk was!

Dolfje schreef op 28-03-2024 om 18:33:

Als het maar leuk was!

Dat was het zeker!

Vandaag bij Frans Hals geweest, nou ik was niet de enige  , het was goed druk! Gelukkig was er genoeg ruimte om de bijschriften te lezen en eens even van dichtbij een schilderij te kunnen bekijken. Soms even wachten, maar dat is prima. Vond de opstelling leuk, je kon goed vergelijken bv tussen de 'jonge' schilder en de oudere werken. 

Museumkaart vorige week vernieuwd en kom weer even wat museum-enthousiasme delen! 
We zijn maandag naar het Muzeeum in Vlissingen geweest. Maritiem museum, vooral over (de tijd van) Michael de Ruyter. Interessant en ook leuke interactieve dingen voor kinderen. Zoon van 7 vond het ook erg leuk! 

Op weg naar huis vrijdag zijn we naar het Industrieel Museum Zeeland geweest. In Sas van Gent, beetje een uithoek van Zeeuws-Vlaanderen (wat ook al een uithoek van NL is) maar wat gun ik ze hier meer bezoekers! Toen wij aankwamen waren wel de enigen, later nog een oma met kleinkind en een ouder stel. Museum is niet groot, ik dacht echt met uurtje buiten te staan, maar dat werden er 2,5! Gerund door supervriendelijke vrijwilligers. Veel oude (maar ook nieuwere) machines (heel veel herkenning vanuit ons werk) maar ook heel veel doe-dingen voor kinderen (kijken met je handen 😍). Echt een hele leuk vormgegeven kinderroute met opdrachten: van producten zoeken in het magazijn en uitzoeken waar ze werden gemaakt, naar proefjes, naar stroom opwekken met fietsen). Highlight was wel het zelf mogen tekenen met 3d-pen. 
Dus mocht je ooit in die buurt zijn: ga erheen! 

Dolfje

Dolfje

07-08-2024 om 07:59 Topicstarter

Wij zijn afgelopen weekend in het Discovery museum in Kerkrade geweest, net als Nemo veel voor kinderen maar wij vonden het ook leuk.
De dag erna naar de botanische tuin daar geweest, mooi plekje om even te wandelen en koffie te drinken.

Biebmiep schreef op 29-04-2024 om 22:05:

Museumkaart vorige week vernieuwd en kom weer even wat museum-enthousiasme delen!
We zijn maandag naar het Muzeeum in Vlissingen geweest. Maritiem museum, vooral over (de tijd van) Michael de Ruyter. Interessant en ook leuke interactieve dingen voor kinderen. Zoon van 7 vond het ook erg leuk!

Op weg naar huis vrijdag zijn we naar het Industrieel Museum Zeeland geweest. In Sas van Gent, beetje een uithoek van Zeeuws-Vlaanderen (wat ook al een uithoek van NL is) maar wat gun ik ze hier meer bezoekers! Toen wij aankwamen waren wel de enigen, later nog een oma met kleinkind en een ouder stel. Museum is niet groot, ik dacht echt met uurtje buiten te staan, maar dat werden er 2,5! Gerund door supervriendelijke vrijwilligers. Veel oude (maar ook nieuwere) machines (heel veel herkenning vanuit ons werk) maar ook heel veel doe-dingen voor kinderen (kijken met je handen 😍). Echt een hele leuk vormgegeven kinderroute met opdrachten: van producten zoeken in het magazijn en uitzoeken waar ze werden gemaakt, naar proefjes, naar stroom opwekken met fietsen). Highlight was wel het zelf mogen tekenen met 3d-pen.
Dus mocht je ooit in die buurt zijn: ga erheen!

Hey, bedankt voor de tip van het industrieel museum! Woon in Zeeland,  ben er nooit geweest!

Ben je in het vrijheidsmuseum in nieuwdorp geweest ook?

We zijn net als Biebmiep (alleen 1 dag eerder) ook naar het MuZEEum geweest in Vlissingen met puberdochter. We vonden het alledrie heel leuk en informatief. Je kunt op het panoramadek mooi uitkijken over de stad. En nog hoger zit je in het torentje. Er zijn genoeg doe-dingen voor kinderen. Veel eerlijke info ook over Michiel de Ruyter, hij wordt niet alleen maar op een voetstuk geplaatst, er zijn ook kanttekeningen bij zijn zeeheldenrol. Leuk museum!

Ik was vanochtend naar het Design Museum in Den Bosch, daar is nu een grappige tentoonstelling met als titel: 'De Grote Vakantietentoonstelling'. 
Allemaal dingen die met vakantie te maken hebben: van een Kipcaravan, tot ANWB-paddestoelen en oude ansichtkaartjes. Erg vermakelijk! 

Dolfje

Dolfje

09-08-2024 om 12:47 Topicstarter

Schommelstoel schreef op 09-08-2024 om 12:45:

Ik was vanochtend naar het Design Museum in Den Bosch, daar is nu een grappige tentoonstelling met als titel: 'De Grote Vakantietentoonstelling'.
Allemaal dingen die met vakantie te maken hebben: van een Kipcaravan, tot ANWB-paddestoelen en oude ansichtkaartjes. Erg vermakelijk!

Oh dat vind ik ook wel leuk. Kijken of man zondag zin heeft om daar heen te rijden.

Sinds vorige week hebben we allemaal een Museumkaart. Vorige week zijn we bij het Nemo science museum geweest en daar wil kleuter graag nog een keer heen. Misschien willen opa en oma er nog wel een keer met haar heen. Die wonen er niet ze ver vandaan. 

Vandaag eerst naar de Speelklok in Utrecht geweest en daarna nog naar het Nijntje Museum. Kleuter vind ze allemaal erg leuk. Alleen even rustig wachten tot wij iets gelezen hebben is er voor kleuter niet zo bij natuurlijk. Alleen bij het Speelklok museum was ik nog niet geweest en ik vond het erg leuk. De rondleiding waarbij ze allemaal verschillende muziekdozen en orgels laten horen was top. De speurtocht waarbij je de aapjes moest zoeken was ook grappig. Zeker een aanrader wat mij betreft. 

Toen we daar naar buiten liepen heb ik snel twee kaartjes gereserveerd voor het Nijntje Museum. Man wilde toch nog even bij wat winkels kijken. We moesten wel 1,5 uur overbruggen, maar ze wilde er zo graag nog eens heen. Vorige keer waren we bij de tijdelijke lokatie. Het was helemaal uitverkocht en erg druk. Niet de meest handige dag in het weekend en de vakantie natuurlijk. Ze vond het ook deze keer erg leuk, maar was een beetje over haar toeren toen we naar buiten liepen. Man zat al een tijdje buiten op ons te wachten en heeft bijna alleen maar huilende kinderen naar buiten zien komen. Hij had er geen spijt van dat hij niet binnen was geweest. Maar goed we hebben Nijntje weer afgevinkt.

Volgende week staat er nog een kasteel in de buurt op het programma. Daarna moeten we nog kijken welke musea we verder heen gaan, maar tijd zat natuurlijk.

Heerlijk Tara! Er is nog zóveel te ontdekken met die museumkaart! 

We gingen ook niet weg deze vakantie, dus een prima tijd om ze aan te schaffen. We hebben ook beide een weekend vrij abonnement genomen van de NS met 50% korting. Een keer met de trein naar Amsterdam geweest en al twee keer maar Utrecht, dus ook dat hebben we er al ruim uit. Verder lekker rustig aan en een prima vakantie zo. 

Kasteel Ammersoyen was erg leuk. Ik had bij betaald voor de kinder rondleiding en dat was een groot succes. De kinderen mochten zich eerst verkleden als jonkvrouw of ridder. Ze vertelde ook erg leuk en betrok de kinderen er echt bij. Er was ook nog een speurtocht met een klein cadeautje aan het einde. 

We zijn naar het Anne Frank Huis geweest. Heel indrukwekkend. Je kreeg een (gratis) audiotour. Wij hadden de kinderversie (10+) genomen, die was heel duidelijk en niet kinderachtig. We zijn zo’n 75 minuten binnen geweest. Iedereen was rustig en stil, ondanks dat het best druk was. Je kon alles goed bekijken. 

Dolfje

Dolfje

18-08-2024 om 18:40 Topicstarter

Wij waren bij Aviodrome. Veel groter en best interessant.
Verder waren we in het Waterloopbos, geen echt museum maar wel interessant. En gratis. Leuke wandeling.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.