Media en cultuur
Dolfje
10-07-2021 om 16:19
Het musea topic!
Welk museum heb je bezocht en is een aanrader of naar welke tentoonstelling raad je aan om te gaan?
Mick87
20-08-2023 om 11:00
Pas in het openlucht museum in Arnhem geweest. Dat vond ik ook onverwachts leuk.
Dolfje
20-08-2023 om 11:05
Mick87 schreef op 20-08-2023 om 11:00:
Pas in het openlucht museum in Arnhem geweest. Dat vond ik ook onverwachts leuk.
Die is zeker leuk. In Enkhuizen zit ook een openlucht museum die vond ik ook heel leuk.
Dolfje
20-08-2023 om 11:08
Laatste museum waar ik geweest ben is Batavialand. Het museum bestaat uit 3 gedeeltes. Museum, werf en een replica van een schip. De werf en replica vond ik het leukst.
Vf_Watervrouw
20-08-2023 om 15:17
Dolfje schreef op 20-08-2023 om 11:08:
Laatste museum waar ik geweest ben is Batavialand. Het museum bestaat uit 3 gedeeltes. Museum, werf en een replica van een schip. De werf en replica vond ik het leukst.
Beetje statisch museumdeel als ik me goed herinner. Werf is veel interactiever (in vakantietijd meehelpen bij een ambacht) Bij de replica kun je vrijwilligers treffen met veel weten te vertellen over de geschiedenis en leefomstandigheden
Dolfje
26-08-2023 om 21:52
Vf_Watervrouw schreef op 20-08-2023 om 15:17:
[..]
Beetje statisch museumdeel als ik me goed herinner. Werf is veel interactiever (in vakantietijd meehelpen bij een ambacht) Bij de replica kun je vrijwilligers treffen met veel weten te vertellen over de geschiedenis en leefomstandigheden
Ja precies dat.
Earlgreythee
11-10-2023 om 19:08
Even dit topic omhoog halen 😁
Volgende week heb ik twee dagen helemaal voor mezelf alleen 🤩 Ik wil dan graag naar een museum toe. Zijn er op dit moment nog interessante tentoonstellingen of vaste collecties die ik echt moet zien? (Ik kan natuurlijk ook bij de site van de museumkaart kijken, maar misschien hebben jullie aanraders!)
Overigens ga ik volgende week ook nog met man en kind een dag naar het vernieuwde Nijntjemuseum in Utrecht. Ik ben benieuwd!
Schommelstoel
11-10-2023 om 19:51
Earlgreythee schreef op 11-10-2023 om 19:08:
Even dit topic omhoog halen 😁
Volgende week heb ik twee dagen helemaal voor mezelf alleen 🤩 Ik wil dan graag naar een museum toe. Zijn er op dit moment nog interessante tentoonstellingen of vaste collecties die ik echt moet zien? (Ik kan natuurlijk ook bij de site van de museumkaart kijken, maar misschien hebben jullie aanraders!)
Ai Weiwei in de Kunsthal in Rotterdam! Dat is wel een must see vind ik.
En daar in de buurt: in Stedelijk Museum Schiedam is nu een expositie van Yayoi Kusama haar werk.
Mick87
12-10-2023 om 22:23
ik heb kaartjes voor Boijmans van Beuningen expo in Rijksmuseum. Expositie met wat grote namen
impala
13-10-2023 om 15:24
Schommelstoel schreef op 11-10-2023 om 19:51:
[..]
Ai Weiwei in de Kunsthal in Rotterdam! Dat is wel een must see vind ik.
Dat geldt ook voor Nan Goldin in het Stedelijk. Ik ben er nog niet geweest, maar dat gaat zeker gebeuren.
Uit de Volkskrant:
TENTOONSTELLINGNAN GOLDIN
Fotograaf Nan Goldin biedt met haar diashows in het Stedelijk Museum een onvergetelijke ervaring ★★★★★
Geen foto’s aan de wand in het Stedelijk Museum in Amsterdam, alleen zes duistere ruimten met diashows van de Amerikaanse fotograaf Nan Goldin. Haar rauwe, persoonlijke werk gecombineerd met een soundtrack van geweldige popmuziek grijpt de toeschouwer bij de keel.
impala
21-10-2023 om 21:58
impala schreef op 13-10-2023 om 15:24:
[..]
Dat geldt ook voor Nan Goldin in het Stedelijk. Ik ben er nog niet geweest, maar dat gaat zeker gebeuren.
Uit de Volkskrant:
TENTOONSTELLINGNAN GOLDIN Fotograaf Nan Goldin biedt met haar diashows in het Stedelijk Museum een onvergetelijke ervaring ★★★★★Geen foto’s aan de wand in het Stedelijk Museum in Amsterdam, alleen zes duistere ruimten met diashows van de Amerikaanse fotograaf Nan Goldin. Haar rauwe, persoonlijke werk gecombineerd met een soundtrack van geweldige popmuziek grijpt de toeschouwer bij de keel.
Geweest. Ik vond het fascinerend, maar het zal niet ieders cup of tea zijn. Veel seks en drugs en psychisch leed. Heel rauw. Als je alles wil zien ben je zo minstens drie uur zoet. Ik was er vroeg, maar toen ik wegging stond er een hele lange rij, ondanks dat je een tijdslot moest reserveren. Mensen konden konden er dus niet in op de tijd die ze gereserveerd hadden. Dit was op een vrijdag en tijdens ADE, wat vast ook voor extra drukte zorgde. Maar ik zou dus voorlopig nog niet 's middags in een weekend gaan.
Teigera
22-10-2023 om 09:57
Oh jammer dat het zo druk was impala. De tentoonstelling trekt mij ook wel.
Vrijdag naar het Comic Art museum geweest in Noordwijk, superklein maar geinig om eens doorheen te wandelen. Gisteren zijn we naar Geofort Herwijnen geweest, daar hebben we een fijne middag doorgebracht. Van alles te doen, zowel voor jongere kinderen als oudere kinderen, en ook de begeleidende volwassenen hebben zich goed vermaakt. Aardige mensen, alles is mooi schoon, voor herhaling vatbaar.
Joszy
22-10-2023 om 11:43
Is iemand al bij de tentoonstelling over het jaar 1000 geweest in het rijksmuseum der oudheden? Lijkt me heel interessant, ook een leuke podcast van.