Media en cultuur
Friezinnetje
26-01-2024 om 11:09
Heel Holland Bakt 2024
Herfstappeltaart
04-11-2024 om 13:20
Ik heb gekeken hoor. Eerlijk gezegd vond ik de pizza meer in een kook- dan in een bakprogramma thuis horen. Het wordt ook wel steeds extremer hè, met al die bijzondere pizza's. Het vergelijken wordt ook ingewikkeld zo. Het zou mij beter lijken om iedereen precies dezelfde pizza te laten bakken en dan beoordelen welke het beste is gelukt. Dit is een beetje appels met peren.
Bakblik
04-11-2024 om 13:36
Herfstappeltaart schreef op 04-11-2024 om 13:20:
Ik heb gekeken hoor. Eerlijk gezegd vond ik de pizza meer in een kook- dan in een bakprogramma thuis horen. Het wordt ook wel steeds extremer hè, met al die bijzondere pizza's. Het vergelijken wordt ook ingewikkeld zo. Het zou mij beter lijken om iedereen precies dezelfde pizza te laten bakken en dan beoordelen welke het beste is gelukt. Dit is een beetje appels met peren.
Die pizza was de signatuuropdracht iedereen mocht er zijn eigen draai aan geven.
Als iemand mijn moeder mij en mijn zussen een appeltaart laat bakken van een pak dr.oetker dan staan er 4 appeltaarten maar ieder met een eigen twist.
Mijn moeder doet paneermeel op de bodem om het vocht van de appels te absorberen. Ze smeert hem af met abrikozenjam.
Mijn zus doet er geen rozijnen in, omdat ze dat niet zo lekker vindt. Zij gebruikt meerdere soorten appels. Ze smeert ook af met abrikozenjam.
Ik verdeel 2 eetlepels custard over de bodem voor het vocht, dan heb je het idee dat er pudding in zit. En ik smeer af met rozenbotteljam.
Mijn jongste zus doet er krenten en rozijnen in en smeert niet af. Zij gebruikt veel kaneel.
Dus pizza en zelf beleg verzinnen vind ik voor de signatuuropdracht niet vreemd. Uil vind wel dat het een Italiaanse touch zou moeten hebben. Die met kip en barbecuesaus vond ik geen pizza. Dat was flatbread met kip.
Herfstappeltaart
04-11-2024 om 13:43
Bakblik schreef op 04-11-2024 om 13:36:
[..]
Die pizza was de signatuuropdracht iedereen mocht er zijn eigen draai aan geven.
Als iemand mijn moeder mij en mijn zussen een appeltaart laat bakken van een pak dr.oetker dan staan er 4 appeltaarten maar ieder met een eigen twist.
Mijn moeder doet paneermeel op de bodem om het vocht van de appels te absorberen. Ze smeert hem af met abrikozenjam.
Mijn zus doet er geen rozijnen in, omdat ze dat niet zo lekker vindt. Zij gebruikt meerdere soorten appels. Ze smeert ook af met abrikozenjam.
Ik verdeel 2 eetlepels custard over de bodem voor het vocht, dan heb je het idee dat er pudding in zit. En ik smeer af met rozenbotteljam.
Mijn jongste zus doet er krenten en rozijnen in en smeert niet af. Zij gebruikt veel kaneel.
Dus pizza en zelf beleg verzinnen vind ik voor de signatuuropdracht niet vreemd. Uil vind wel dat het een Italiaanse touch zou moeten hebben. Die met kip en barbecuesaus vond ik geen pizza. Dat was flatbread met kip.
Ik begrijp dat het de signatuuropdracht was, maar ik vind het tè uiteenlopend om nog te kunnen vergelijken. Jouw voorbeeld zijn in elk geval allemaal appeltaarten (met een verschillende twist), maar de pizza's leken wat mij betreft niet op pizza's. Toch zeker die met kip niet inderdaad.
Ik heb bij dit programma (terwijl ik het echt nog steeds leuk vind om te kijken) het idee dat alles al geweest is en het steeds "gekker" wordt.
Citroengraag
04-11-2024 om 13:43
Wat is het niveauverschil ook groot dit jaar, Kim, Mats en Elise aan de bovenkant... Maar wie er weg moest was ook lastig. Mijn dochter en ik hadden al bedacht: doe Kathleen en die andere gast(naam kwijt) allebei weg, kun je komende keren een keer een joker geven als iedereen het goed heeft gedaan. Maar dat kan natuurlijk niet met zo'n lief programma.
Meesje
04-11-2024 om 14:16
Herfstappeltaart schreef op 04-11-2024 om 13:43:
[..]
Ik begrijp dat het de signatuuropdracht was, maar ik vind het tè uiteenlopend om nog te kunnen vergelijken. Jouw voorbeeld zijn in elk geval allemaal appeltaarten (met een verschillende twist), maar de pizza's leken wat mij betreft niet op pizza's. Toch zeker die met kip niet inderdaad.
Ik heb bij dit programma (terwijl ik het echt nog steeds leuk vind om te kijken) het idee dat alles al geweest is en het steeds "gekker" wordt.
Vond ik ook hoor. Die met butter-chicken vond ik overigens nog minder een pizza dan die met kip en bbq-saus. Dat was gewoon een stuk (naan)brood met butterchicken er overheen gesmeerd. Alsof er nog een 4e zus een appeltaart maakt, maar dan met pruimen en brooddeeg en zonder appels.
Focaccia was misschien een betere optie geweest. Dan kun je ook nog variëren in topics/vulling, maar is het 'bak' gedeelte van het deeg wel beter beoordeelbaar.
Ysenda
04-11-2024 om 14:19
volgens mij beoordeelden ze bij de pizza opdracht vooral de bodem, het bak deel.
En in de tweede plaats pas de vulling.
Friezinnetje
04-11-2024 om 14:55
ze willen elke keer weer wat nieuws, en dat wordt steeds lastiger. Vind het niveau ook niet erg hoog, maar er zit ook een enorme tijdsdruk op, waardoor het soms alleen maar mislukken kan.
Bakblik
04-11-2024 om 15:10
Ik vind het niveau van de bakkers ook tegenvallen. Die oudere man die er vorige week uitging heeft ongeveer mijn niveau, smaak is goed maar de uitvoering vaak net niet strak genoeg.
Gisteren vond ik sommige taarten wel heel fel vooral met groene kleurstof, dat knalde echt van het scherm, vind ik persoonlijk niet zo aantrekkelijk om te proberen.
Herfstappeltaart
04-11-2024 om 15:22
Bakblik schreef op 04-11-2024 om 15:10:
Ik vind het niveau van de bakkers ook tegenvallen. Die oudere man die er vorige week uitging heeft ongeveer mijn niveau, smaak is goed maar de uitvoering vaak net niet strak genoeg.
Gisteren vond ik sommige taarten wel heel fel vooral met groene kleurstof, dat knalde echt van het scherm, vind ik persoonlijk niet zo aantrekkelijk om te proberen.
Ja dat groen vond ik ook te heftig om aantrekkelijk te zijn.
Meesje
04-11-2024 om 15:57
Haha ja. Maar ik hou sowieso niet van zo'n laag marsepein om een taart. Mijn peuter heeft een keer zo'n groene taart geproeft op een kinderverjaardag (het was een wat donker uitgevallen voetbalveld). Toen ze zelf jarig was (6 maanden later) heb ik gevraagd wat voor taart ik moest bakken voor haar: "geen groene! Ik wil een witte, of een bruine". 😂 Die groene taart heeft indruk gemaakt.
Friezinnetje
10-11-2024 om 20:39
nou, er zitten weer mooie mislukkingen bij vanavond met de bavaroistaart
Herfstappeltaart
12-11-2024 om 13:28
Friezinnetje schreef op 10-11-2024 om 20:39:
nou, er zitten weer mooie mislukkingen bij vanavond met de bavaroistaart
Ooooh ja ik vond het een zielig gezicht dat sommige taarten zo uit elkaar zakten. Maar ik blijf het toch een geweldige prestatie vinden wat er wordt neergezet door amateur-bakkers.
Jammer dat Shelby eruit is, ik vond haar een leuke, kleurrijke deelnemer.
HAHA!wait..what
12-11-2024 om 13:34
Herfstappeltaart schreef op 12-11-2024 om 13:28:
[..]
Ooooh ja ik vond het een zielig gezicht dat sommige taarten zo uit elkaar zakten. Maar ik blijf het toch een geweldige prestatie vinden wat er wordt neergezet door amateur-bakkers.
Jammer dat Shelby eruit is, ik vond haar een leuke, kleurrijke deelnemer.
Vind ik ook jammer! Ze was zo vrolijk en positief..