Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Heel Holland bakt 2022

Ik ben dol op eclairs, vooral gevuld met banketbakkersroom en een mokkaglazuur of vanilleglazuur, maar je ziet ze zelden bij de bakker in Nederland.

Terechte keuzes qua winnaar en verliezer vind ik. Leuke opdrachten. Maar ik heb wel het idee dat er tussen de kandidaten ook een tweedeling is (niet in negatieve zin). Enzo ziet alleen Zeinab als concurrent en Marieke gaf ook al dat het alleen de vraag is wie de derde finalist wordt, omdat Zeinab en Enzo volgens haar sowieso in de finale staan.

Nu moet ik wel zeggen dat je er vaak één of twee bij hebt zitten die gewoon boven de rest uit lijken te steken. Maar ja, die hoeven ook alleen maar een slechte dag te hebben en dan liggen ze er uit!

Ik vond gisteren Zeinab meesterbakker wel een beetje twijfelachtig, want ze had haar spektakelstuk helemaal niet af en haar toetje was ook niet helemaal mooi gelukt. Maar er was ook niemand anders die er echt uit sprong, want bij Enzo was zijn spektakelstuk ook niet zo goed gelukt. Ik vond zijn toetje wel echt heel mooi. Ze zouden eigenlijk af en toe moeten zeggen: dit weekend geen meesterbakker. Dan houdt het meer betekenis.

Dat zou best een goed idee zijn. Als niemand de beste is, dan geen de beste. Bij de technische is er toch ook wel eens een gedeelde plek.

Pejeka1 schreef op 24-04-2022 om 19:12:

Ik ben dol op eclairs, vooral gevuld met banketbakkersroom en een mokkaglazuur of vanilleglazuur, maar je ziet ze zelden bij de bakker in Nederland.

Wij gaan er soms speciaal voor naar België 

Pejeka1 schreef op 24-04-2022 om 19:12:

Ja heerlijk! 

Friezinnetje

Friezinnetje

30-04-2022 om 18:54 Topicstarter

Vanavond weer een aflevering! 

Ja, ik ga het dit keer niet vergeten

Friezinnetje

Friezinnetje

30-04-2022 om 20:10 Topicstarter

Rondstruiner schreef op 30-04-2022 om 20:10:

Ja, ik ga het dit keer niet vergeten

daarom roep ik het altijd op tijd  

Friezinnetje schreef op 30-04-2022 om 20:10:

[..]

daarom roep ik het altijd op tijd

Leuk! Ik ben benieuwd wie de derde is die naar de finale gaat. 

Friezinnetje

Friezinnetje

30-04-2022 om 20:40 Topicstarter

hmm lekker paasbrood

Ja, ik heb vanmiddag zelf een vruchten-notenbrood gebakken, dus vind het extra leuk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.