Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Heb jij nog een papieren tvgids?

Ik heb al jaren geen papieren tv gids meer maar zag toevallig vanmorgen in de Ah mensen zo'n gids kopen en was nieuwsgierig naar hoe het hier daarmee zat.

Peiling

Heb jij nog een papieren tvgids?
127 stemmen
12%
86%
2%

We hebben een poos de Mikro-gids gehad, die was vrij basic. Toen we tot de ontdekking kwamen dat we 'm nooit meer inkeken, hebben we 'm opgezegd, zeker 15 jaar terug.
Ik kijk eigenlijk alleen tv als man 'm aanzet en dat is altijd terugkijken, nooit live. De tv zou ik als tv niet missen, vind het een handig groot scherm voor een yogales gecast vanuit YouTube. Of om een film te kijken, maar dat doe ik ook zelden.

Ik koop alleen in de kerstvakantie een papieren tv gids, zodat ik een beetje de films kan plannen. Verder kijk ik vrij weinig tv en gebruik ik zo nodig een tv-gids op internet.

Avrobode als kind. En dan elke week de plaatjes uitknippen en opplakken van "Alleen op de wereld".😍

pdf_a31795f0-0088-012e-aca3-0050569439b1.jpg

Wij zijn jaren lid van de VARA geweest en hadden ook de Vara-gids. Maar uit besparingsoverwegingen opgezegd. Nu nergens lid van. Ook niet meer van de FNV sinds de pensionering. Het is allemaal nobel en goed, maar het kost ook allemaal geld helaas.

Het enige papier waar ik nog op geabonneerd ben, is de Charlie Hebdo. Uit idealisme, om het vrije woord te ondersteunen. Ze moeten hun eigen beveiliging betalen...

Als ik één artikel per week uitlees ben ik al blij, de artikelen zijn volgens mij op DALF C1 niveau geschreven. Met mijn DELF B2 diploma vind ik het soms nog lastig lezen.

Nee, alleen mijn opa had er nog eentje. Mijn andere grootouders kijken gewoon via de iPad wanneer iets op tv is. Of zo. Geloof ik. Ze hebben geen gids in elk geval en ik heb geen idee hoe je weet wanneer iets op tv is buiten internet om want ik heb geen tv abbo.

Vroeger vond ik Achterwerk in de vpro-gids leuk, maar dat is er ook al heel lang niet meer geloof ik.
Veel van wat in tv-gidsen staat is gebabbel óver tv, en aangezien ik 99% van de programma's niet kijk ken ik al die mensen ook niet en hoef ik dat gebabbel ook niet te lezen.

Wij kijken eigenlijk nog best veel 'gewone' t.v. programma's: De rijdende rechter/Binnenstebuiten/Journaals/Een Vandaag/Buitenhof/Nieuwsuur/Twee voor twaalf/The connection/Arjen Lubach/Britse detectives(heel veel Britse detectives)/We zijn er bijna /De Slimste mens/Heel Holland bakt/Dit was het nieuws/Kamerdebatten op 24-politiek......enz.
Ik zou toch niet graag alleen moeten streamen. Wij hebben Disney en Netflix voornamelijk voor de kleinkinderen, hoewel ik ook erg heb genoten van series als The Crown.

Elke avond gaat de grote tv aan. Meestal staat hij op RTL-Z. Ik kijk dan wat daarna komt en daarna kijk ik de online Filmgids door van die dag. Is er niets bij naar mijn smaak (meestal niet) dan schakel ik de EPG in en dat doe ik vrij vaak. Dan pak ik van een Duitse zender iets, van kanaal 201 of 2 iets, en van NatGeo iets, en zo kom ik zuchtend en steunend de avond door. Het geheel is meestal aardig, ik geef het een 6,5 of een 7, maar ik had altijd iets beters gewild. Verwend hè.

Van Netflix werd ik zoekstressig dus die is weg. Zoekstress is een belangrijke term bij mij. Vooral zoekmachines wekken dat op, Of het nu om winkelen gaat, om plaatjes, borduurideeën, Pinterest, om kleding of andere dingen, ik word daar echt beroerd van.

Wat een leuke vraag!

Ik vind zo'n digitale tv gids echt helemaal niks, en dan bedoel ik die standaard op je tv zit.
Ik heb een abonnement en blader elke week/dag in de gids en omcirkel wat ik wil zien, ideaal!
Voor mijn gevoel heb je in een papieren gids ook een veel beter overzicht, digitaal zag ik nog weleens iets over het hoofd

Ja, al heel lang de vara gids. Lees er ook best wel het eea in.

Nooit een gehad, ook niet toen ik nog tv keek

Herfstappeltaart schreef op 26-10-2024 om 15:25:

Wij kijken eigenlijk nog best veel 'gewone' t.v. programma's: De rijdende rechter/Binnenstebuiten/Journaals/Een Vandaag/Buitenhof/Nieuwsuur/Twee voor twaalf/The connection/Arjen Lubach/Britse detectives(heel veel Britse detectives)/We zijn er bijna /De Slimste mens/Heel Holland bakt/Dit was het nieuws/Kamerdebatten op 24-politiek......enz.
Ik zou toch niet graag alleen moeten streamen. Wij hebben Disney en Netflix voornamelijk voor de kleinkinderen, hoewel ik ook erg heb genoten van series als The Crown.

Bijna alles wat je noemt kun je toch streamen via de NPO app?

Dutchgirly schreef op 26-10-2024 om 17:59:

[..]

Geen idee. Waarom zou ik dat willen? Ik kijk op mijn digitale t.v. alles opgenomen wanneer het ons uitkomt.

Dutchgirly schreef op 26-10-2024 om 17:59:

[..]

Voelt toch ongezelliger aan. Het of je voor elke bonbon waar je trek in hebt, eerst naar de voorraadkast moet lopen, daar iets uitzoeken waar je trek in zou kunnen hebben en dan pas opeten.

Bonbons smaken beter als iemand ze je op een mooi schaaltje met liefde en aandacht presenteert.

Bovendien krijg ik het gevoel dat ik naar oud nieuws zit te kijken als ik iets kies wat opgeslagen is. Als een film maar korte tijd wordt getoond krijg ik het gevoel die te moeten "pakken", zo van "nu of nooit".

En dat anderen naar hetzelfde kijken dus een soort "band".

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.