Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Harry en Meghan vervolg deel 7

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
SophieHowl schreef op 09-01-2023 om 20:47:

Harry trof Meghan huilend op de vloer aan, naar aanleiding van appjes van Catherine over de bruidsmeisjesjurk van Charlotte (die ook had moeten huilen toen ze de te wijde jurk paste).

Harry vertelt hoe het is gegaan:

https://www.thesun.co.uk/fabulous/20990029/meghan-sobbed-kate-charlotte-dress/

Echt waar hebben we het eigenlijk over hè? Een of andere familie die in een ver verleden als staatshoofd en machtig zijn aangemerkt. En dan hebben zij een onzinnige ruzie over een jurkje. En wij als wereldbevolking praten daar dan over 🤣

SophieHowl schreef op 09-01-2023 om 20:47:

Harry trof Meghan huilend op de vloer aan, naar aanleiding van appjes van Catherine over de bruidsmeisjesjurk van Charlotte (die ook had moeten huilen toen ze de te wijde jurk paste).

Harry vertelt hoe het is gegaan:

https://www.thesun.co.uk/fabulous/20990029/meghan-sobbed-kate-charlotte-dress/

Over dat bruidsjurkjes-passen-gehuil was ook een heel andere verzie. Van een dame die in die bruidsmodezaak werkte.

Ik denk dat dit zijn afsluiting is van zijn verwerkingsproces en meteen duidelijk maakt dat hij het gedrag van zijn familie niet meer pikt. Je familie werkt samen met de tabloids, om jou en je vrouw te kleineren. Normaal verdienen alleen de tabloids aan zijn leven door leugens te verspreiden. Nu verdient hij zelf aan het vertellen van zijn kant. 
Als iedereen hem helemaal zat is dan is het voor de tabloids niet meer interessant om over hun te schrijven en hebben ze de privacy die ze willen. Niemand meer in de struiken met een camera's of pertinente leugens in kranten voor click baits. Eigenlijk is het een heel slim plan.

Mick87 schreef op 09-01-2023 om 21:15:

[..]

Echt waar hebben we het eigenlijk over hè? Een of andere familie die in een ver verleden als staatshoofd en machtig zijn aangemerkt. En dan hebben zij een onzinnige ruzie over een jurkje. En wij als wereldbevolking praten daar dan over 🤣

In het interview met Tom Bradby zegt Harry dat de president of vice-president van de VS zich uitspreken over schadelijke tweets over bepaalde personen (geen idee wanneer Biden zich bemoeit heeft met familievetes maar goed). Waarmee hij zichzelf en zijn vrouw kennelijk belangrijk genoeg acht voor een dergelijke behandeling. Heel bizar.

Je ziet de interviewer helemaal in de war raken, zo'n blik van WTF? 😂

Geronimo3 schreef op 09-01-2023 om 21:22:

Ik denk dat dit zijn afsluiting is van zijn verwerkingsproces en meteen duidelijk maakt dat hij het gedrag van zijn familie niet meer pikt. Je familie werkt samen met de tabloids, om jou en je vrouw te kleineren. Normaal verdienen alleen de tabloids aan zijn leven door leugens te verspreiden. Nu verdient hij zelf aan het vertellen van zijn kant.
Als iedereen hem helemaal zat is dan is het voor de tabloids niet meer interessant om over hun te schrijven en hebben ze de privacy die ze willen. Niemand meer in de struiken met een camera's of pertinente leugens in kranten voor click baits. Eigenlijk is het een heel slim plan.

Er moeten nog 3 boeken geschreven worden dus dat gaat voorlopig niet gebeuren. Ik denk dat het het domste is wat een dergelijk persoon had kunnen doen. 

SophieHowl

SophieHowl

09-01-2023 om 21:41 Topicstarter

Geronimo3 schreef op 09-01-2023 om 21:22:

Ik vrees dat de inhoud van zijn boek zelfs Archie en Lilibet zal worden nagedragen. De pers heeft een lange adem.

Bovendien moet Harry nog meer dan eerst rekening houden met aanhangers van Taliban die een aanslag willen plegen op hem of zijn familie. Dit soort bedreigingen zijn andere koek dan waar beveiligers van celebs doorgaans mee te maken hebben. Dus ik hoop dat ze veilig blijven.

De vraag is of Harry en Meghan hun liefdadigheidswerkzaanheden nog wel kunnen blijven verrichten. Ze maakten hierbij ook gebruik van hun titels, maar daar is de glans nu wel af. Mensen in hun netwerk haken misschien ook af na alle sensationele onthullingen.

Overigens gun ik ze van harte rust van de pers die hun huis op ongehoorde wijze belaagde, zoals te zien was in de docu.

Ik vraag me af welke boeken Harry en Meghan nog denken te gaan schrijven, want contractueel staan er nog enkele boeken op stapel.

Meghan’s autobiografie? Dan riskeert ze wel dat haar ex-man (die tot nu toe geen aandacht heeft gezocht) en vriendinnen van vroeger ook de publiciteit gaan zoeken. Meghan zal ook de docu van de Markle’s afwachten; dan kan ze daar gelijk op reageren.

SophieHowl

SophieHowl

09-01-2023 om 22:04 Topicstarter

Harry vertelt in zijn boek een anekdote waaruit volgens hem blijkt dat Meghan de koninklijke familie absoluut niet had gegoogled:

Tijdens de eerste ontmoeting met koningin Elizabeth stelde Meghan aan Harry een vraag over de persoonlijke assistent van de koningin. Harry vraagt haar over wie ze het heeft. 
Meghan: “De man die haar handtas vasthoudt. De man die haar aan de arm naar de deur begeleidde. Was dat niet haar assistent? Wie is het dan?”
Harry antwoordde dat dat zijn oom was, haar tweede zoon, Andrew.
https://www.dailymail.co.uk/femail/article-11615259/Prince-Harry-reveals-Meghan-Markle-thought-Prince-Andrew-Queens-PA.html

Een bespreking van het interview van Harry met Bradby, over “lekken” etc. Ook een inkijkje hoe een verhaal zijn weg naar de pers had gevonden maar niet via Camilla. 

https://youtu.be/6FTSf3LyI5k

Hamer schreef op 09-01-2023 om 22:52:

Een bespreking van het interview van Harry met Bradby, over “lekken” etc:

Toevallig net gezien!

Vind beiden gasten zeer gebalanceerd (het juiste woord ontschiet mij even) commentaar geven.

Brandreth is overigens regelmatig vreselijk grappig vind ik. Link mag ik pas plakken als ik 10 posts heb...

SophieHowl schreef op 09-01-2023 om 21:41:

[..]

Ik vrees dat de inhoud van zijn boek zelfs Archie en Lilibet zal worden nagedragen. De pers heeft een lange adem.

Bovendien moet Harry nog meer dan eerst rekening houden met aanhangers van Taliban die een aanslag willen plegen op hem of zijn familie. Dit soort bedreigingen zijn andere koek dan waar beveiligers van celebs doorgaans mee te maken hebben. Dus ik hoop dat ze veilig blijven.

De vraag is of Harry en Meghan hun liefdadigheidswerkzaanheden nog wel kunnen blijven verrichten. Ze maakten hierbij ook gebruik van hun titels, maar daar is de glans nu wel af. Mensen in hun netwerk haken misschien ook af na alle sensationele onthullingen.

Overigens gun ik ze van harte rust van de pers die hun huis op ongehoorde wijze belaagde, zoals te zien was in de docu.

Ik vraag me af welke boeken Harry en Meghan nog denken te gaan schrijven, want contractueel staan er nog enkele boeken op stapel.

Meghan’s autobiografie? Dan riskeert ze wel dat haar ex-man (die tot nu toe geen aandacht heeft gezocht) en vriendinnen van vroeger ook de publiciteit gaan zoeken. Meghan zal ook de docu van de Markle’s afwachten; dan kan ze daar gelijk op reageren.

Ik denk dat zij hun kinderen goed kunnen uitleggen waarom ze dit hebben gedaan. Het is ook bizar hoeveel macht tabloids hebben in dat land hoe veel zij het leven bepalen van de RF. 

Wat de pers heel erg onderbelicht is dat de zwarte bevolking van de UK, dol is op Meghan. De bevolking , buiten London, is behoorlijk racistisch en is verschrikkelijk nationalistisch. (zie Brexit) Veel mensen denken dat Britten leuke mensen zijn met gevoel voor humor maar ga eens in het hoogseizoen naar Magaluf en dan weet je genoeg.

Het is wel interessant hoeveel mensen geld verdienen aan hun "gezeik". Die halfzus is gestoord en die vader gebruikt zijn dochter als verdienmodel. De pa van Britney P. verbleekt er bijna bij. Het mooie is dat je meteen ziet dat ze gelijk hebben, ze zijn gewoon compleet "ontmenselijkt" door familie en de pers maar ook door het publiek. Beetje Kafkaësk

SophieHowl

SophieHowl

09-01-2023 om 23:08 Topicstarter

HVW23 schreef op 09-01-2023 om 22:59:

[..]

Toevallig net gezien!

Vind beiden gasten zeer gebalanceerd (het juiste woord ontschiet mij even) commentaar geven.

Brandreth is overigens regelmatig vreselijk grappig vind ik. Link mag ik pas plakken als ik 10 posts heb...

Die haal je in no-time in dit topic

SophieHowl schreef op 09-01-2023 om 23:08:

[..]

Die haal je in no-time in dit topic

Da's waar! 😄

Newsflash: de royal family is tòch niet racistisch volgens Harry, kennelijk moest daar een jaartje over nagedacht worden. Het kwam volgens Harry door de media die insinueerde dat ze dat bedoelde in het Oprah interview.

Sorry hoor maar 'what?'

Was het niet Harry die zei: "There comes a point when silence is betrayal" ?

Nog 5.

SophieHowl

SophieHowl

09-01-2023 om 23:19 Topicstarter

HVW23 schreef op 09-01-2023 om 23:12:

[..]

Da's waar! 😄

Newsflash: de royal family is tòch niet racistisch volgens Harry, kennelijk moest daar een jaartje over nagedacht worden. Het kwam volgens Harry door de media die insinueerde dat ze dat bedoelde in het Oprah interview.

Sorry hoor maar 'what?'

Er is kritiek op Harry die nu onlangs stelde dat de koninklijke familie niet racistisch is, maar wel onbewuste vooroordelen heeft. 

Prince Harry and Meghan Markle should give back the award for their "heroic" stance against racism in the Royal Family, a commentator has said. During a weekend interview blitz, the Prince said he and his wife never branded the Royal Family "racist" nearly two years after the couple sparked controversy when they outlined upsetting remarks about their son's possible skin colour. Robert Jobson said the couple should hand back a prestigious human rights award they received in late 2022 congratulating them for their work standing against "structural racism".
Taking to Twitter, Mr Jobson said: "Robert F Kennedy’s daughter said Prince Harry and Meghan were handed an award for their ‘heroic’ stance against the ‘structural racism’ of the Royal Family.

"Harry says neither he nor Meg said the RF was racist. Perhaps they should give the award back then?"

The Robert F Kennedy Human Rights organisation awarded the Duke and Duchess of Sussex a 'Ripple of Hope' award in November 2022.

Organisation chief Kerry Kennedy, Robert F Kennedy's daughter, commended the couple for challenging the Royal Family's "power structure" in her reasoning, specifically with regard to alleged racism.

https://www.express.co.uk/news/royal/1718794/Meghan-Harry-royal-family-racist-human-rights-award

knip want ik mag geen linkjes plaatsen... Het forum werkt nog net zo logisch als destijds.

"Harry says neither he nor Meg said the RF was racist. Perhaps they should give the award back then?"

The Robert F Kennedy Human Rights organisation awarded the Duke and Duchess of Sussex a 'Ripple of Hope' award in November 2022.

Organisation chief Kerry Kennedy, Robert F Kennedy's daughter, commended the couple for challenging the Royal Family's "power structure" in her reasoning, specifically with regard to alleged racism.

Ik snap ook niet dat ze zo'n prijs krijgen, denk dat er andere, minder klinkende namen zijn die die prijs vele malen meer verdienen. Die echt keihard vechten voor mensenrechten.

Deze prijs hebben ze gekregen voor insinuaties, wat hebben ze werkelijk tegen het institutionele racisme binnen de royal family gedaan dan? Interviews geven? 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.