Media en cultuur
Yumi
29-02-2024 om 17:53
Eurovisie Songfestival Joost Klein Europapa
De officiële video is uit, en na het bekijken van de video ben ik om
Hij is leuk, blijft hangen en zou zomaar eens kunnen scoren. Opvallen doet hij in ieder geval, daar kan niemand omheen
Het nummer, eindigt met een ode aan zijn ouders. Het lied neemt dan in tempo af en de zanger richt zich direct tot zijn vader. Kleins ouders zijn beiden overleden toen hij nog jong was.
"Mijn papa en mijn mama zijn voor altijd mijn helden", zingt hij aan het einde van Europapa. "Regen op het raam en ik stond huilend bij het venster. Veel te vroeg duister, het is winter in de lente. 'Ik mis je elke dag', is wat ik stiekempjes fluister. Zie je nou wel pa, ik heb naar je geluisterd."
Wat vinden jullie ervan, gaat het nummer op repeat en/of maakt het een kans om het songfestival te winnen?
Het Eurovisie Songfestival vindt dit jaar plaats 7, 9 en 11 mei in het Zweedse Malmö.
Herfstappeltaart
12-05-2024 om 08:34
Ik denk dat de organisatie heel veel steunbetuigingen aan Joost geraffineerd uit de uitzending heeft gefilterd.
kerstbeer
12-05-2024 om 08:35
Daglichtlamp schreef op 12-05-2024 om 08:16:
Ik vraag me toch ook af hoe er gehandeld zou zijn als het niet gegaan zou zijn om onze artiest, maar om 1 van de artiesten van de vijf grote betalers. Zouden die ook gediskwalificeerd zijn?
Ik denk dat je daar het antwoord wel op weet en dat is hetzelfde antwoord wat ik ook denk dat het is.
kerstbeer
12-05-2024 om 08:37
Herfstappeltaart schreef op 12-05-2024 om 08:25:
[..]
Ik niet. Ze had aan tafel moeten komen, dit voorval uit moeten praten. Ik vind het laf duikgedrag.
Dit plus ze hield zich zelf niet aan de afspraken en stopte ook niet nadat herhaaldelijk was gevraagd te stoppen.
Dat soort zuiggedrag vertonen en dan gaan lopen jammeren als iemand reageert.
Herfstappeltaart
12-05-2024 om 08:38
kerstbeer schreef op 12-05-2024 om 08:37:
[..]
Dit plus ze hield zich zelf niet aan de afspraken en stopte ook niet nadat herhaaldelijk was gevraagd te stoppen.
Dat soort zuiggedrag vertonen en dan gaan lopen jammeren als iemand reageert.
Precies.
amarna
12-05-2024 om 08:38
Ik heb er niet veel van meegekregen, was naar een bruiloft. Onderweg hoorden we van de diskwalificatie. Het was zelfs op de bruiloft een hot item.
Als het inderdaad alleen een dreigend gebaar naar de cameravrouw was vind ik het een zware, onnodige straf. Had als organisatie beide partijen gevraagd te praten, dan had de dame haar verhaal kunnen doen en Joost zijn excuses kunnen aanbieden, dan was het misschien niet zover gekomen.
Nu blijft het speculeren omdat we het alleen van de kant van Klein horen.
Jammer dat hij niet mee mocht doen. Ik vond het een vrolijk, eigentijds en actueel liedje en een grappige act. Had me erop verheugd om bij thuiskomst de puntentelling terug te zien. Zonder NL-deelname vond ik dat een saaie bedoening.
kerst
12-05-2024 om 08:54
Ik heb het niet uitgekeken.
En ik heb deze keer ook niet gestemd.
Van wat ik nu gehoord heb vind ik diskwalificatie Joost niet terecht.
Nederland moet maar eens overwegen of ze überhaupt nog mee wil doen.
Tuinfluiter
12-05-2024 om 09:01
Ik heb gisteren wel gekeken maar ben afgehaakt toen als pauzenummer de EBU een ode aan zichzelf en haar voorzitter opvoerden. Vond het het toppunt van wansmaak zeker na de omstrede beslissing die ze eerder op de dag genomen hadden. Wat een moment om jezelf een veer in de reet te steken.
Joost is natuurlijk wel eigenzinnig en intelligent en had de afgelopen twee weken best wel wat kritiek geuit op de organisatie. Ik denk dat ze daar niet goed tegen konden en toen ze een stok vonden om hem te slaan hebben ze dat direct gedaan.
Ik denk niet dat een andere kandidaat er alleen om zo'n incident had uitgelegen en zeker de grote vijf niet.
majorette2005
12-05-2024 om 10:17
Jammer dat Zwitserland gewonnen heeft en niet Israël, zij zong geweldig, Duitsland en Frankrijk vond ik ook beter dan Zwitserland.
Poezie
12-05-2024 om 10:40
majorette2005 schreef op 12-05-2024 om 10:17:
Jammer dat Zwitserland gewonnen heeft en niet Israël, zij zong geweldig, Duitsland en Frankrijk vond ik ook beter dan Zwitserland.
Zwitserland heeft terecht gewonnen. Israël had uitgesloten moeten zijn van deelname.
madee
12-05-2024 om 10:44
Ik heb toch een soort van kater en vieze nasmaak bij dit festival. Ik kan me wel verzoenen met Zwitserland als winnaar.
Ellori
12-05-2024 om 10:44
Ik was na het horen van de song van Zwitsterland direct fan van diens werk en ik vind het ontzettend knap van die gebruikt aan zangkunsten, van rap tot opera.
Israël had zich moeten terugtrekken of gediskwalificeerd moeten worden o.a. vanwege de klachten van Bambie Thug.
CharlieB
12-05-2024 om 10:55
Israël zong heel goed, maar het nummer was voor mij niet meer dan middelmatig. Frankrijk vond ik wel goed. Zwitserland vind ik een terechte winnaar. Goed gezongen, goede act, goed nummer. Ik ging naar bed met het nummer in mijn hoofd en werd ermee wakker. Oekraïne vond ik ook heel goed trouwens. UK vond ik echt dramatisch, en de televoters gelukkig net zo (al vind ik 0 punten altijd wel een beetje zielig)
Moederkareltje
12-05-2024 om 11:03
Precies dit vond ik ook. Zwitserland vond ik zonder die poppenkast niks bijzonders. Israël was na Litouwen mijn favoriet. Man was voor Frankrijk.