Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Eurovisie Songfestival Joost Klein Europapa

Muurbloem1985 schreef op 11-05-2024 om 22:31:

Nee joh is die echt in zijn pielemuis?

Die vond ik echt vulgair. Songfestival-onwaardig.

Zilver_gray schreef op 12-05-2024 om 00:48:

Toch denk ik dat Joost zou hebben gewonnen 😏

ik wil het graag geloven. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 12-05-2024 om 00:47:

[..]

Wie was dat land met een zanger in een blauw strak pak zonder mouwen? Dat liedje vond ik mooi. Letland misschien?

Letland vond ik ook goed.

Ik vond dit het leukste liedje dus ik ben blij! Maar was ook tevreden geweest met Kroatië

Fleurtje_5 schreef op 12-05-2024 om 00:49:

[..]

Spanje vond ik net zo onsmakelijk 

Fleurtje_5 schreef op 12-05-2024 om 00:49:

[..]

Ik vond het juist hilarisch! Continu toch net iets voor z’n kruis 🤣 

Engeland vond ik een stuk vulgairder met die over elkaar rollende mannen die zowat hun tong in andermans mond staken en seksistisch lagen te krioelen op het podium.

op basis van wat ik nu weet vind ik het veel te zwaar gestraft dat Nederland niet mee mocht doen. Toch hoop ik voor die cameravrouw dat het lukt om anoniem te blijven. Wat een ellende gaat zij anders krijgen.

watertoren schreef op 11-05-2024 om 20:38:

[..]

Haha Friezinnetje. Beste meid wij zijn het bijna nooit met elkaar eens. Ik negeer jou daarom ook maar jij reageert heel vaak om mij en altijd in negatieve zin. Schrijf mij maar af als je dat zo graag wil. Dat is helemaal jouw keuze maar stop dat eens met mijk constant te beledigen zoals achterlijk gedoe van mij zoals je zei. Wij kunnen niet met elkaar overweg en ik stel voor dat wij elkaar voortaan gaan negeren. Ik wil het hier ook wel gezellig houden en dat mensen hier graag deelnemen op het forum.

Ik heb tot nu toe normaal met jou proberen te communiceren maar zoals je nu tekeer bent gegaan gaat mij ook te ver.

Joost is in mijn ogen een hele creatieve geest. Dat het jou niet aanstaat hoe hij zich uit, kleedt enz. doet daar helemaal niks aan af en rechtvaardigt niet dat jij hem een mafkees noemt.

Ik vind het heel onrechtvaardig dat hij niet mocht deelnemen gisteren. Hij is gestraft vóór er een goed onderzoek is ingesteld. Dat klopt niet. 

Dat zijn optreden niet jouw smaak is is jouw probleem. Ik vond jouw reactie, net als Friezinnetje heel ongepast en vervelend.

watertoren schreef op 11-05-2024 om 21:07:

[..]

Wat Joost heeft gedaan dat moeten we nog afwachten. Ik zeg van waarom achter

Joost staan als echt nog niemand weet wat er echt gebeurd is.

Waarom hem straffen alsnog niemand weet wat er gebeurd is.

Ik vraag me toch ook af hoe er gehandeld zou zijn als het niet gegaan zou zijn om onze artiest, maar om 1 van de artiesten van de vijf grote betalers. Zouden die ook gediskwalificeerd zijn?

Yumi

Yumi

12-05-2024 om 08:23 Topicstarter

Volgens rtlnieuws is Joost tijdens de halve finale 2de geworden.

Na het festival werd bekend dat Klein die dag, tijdens de halve finale waarin hij aantrad, als tweede was geëindigd. Hij verzamelde 182 punten, iets minder dan Israël, en kreeg van vier landen de maximale score van 12 punten toegekend. Zeven landen, plus de verzamelde kijkers uit landen buiten Europa, beloonden zijn optreden met 10 punten.
Nemo namens Zwitserland overtuigende winnaar songfestival-zonder-Joost | RTL Nieuws | RTL.nl

Daglichtlamp schreef op 12-05-2024 om 08:16:

Ik vraag me toch ook af hoe er gehandeld zou zijn als het niet gegaan zou zijn om onze artiest, maar om 1 van de artiesten van de vijf grote betalers. Zouden die ook gediskwalificeerd zijn?

Reken maar van niet!

Daglichtlamp schreef op 12-05-2024 om 08:16:

tuurlijk niet. En Israël was er nog steeds omdat de hoofdsponsor uit Israël komt

duizel schreef op 12-05-2024 om 06:13:

op basis van wat ik nu weet vind ik het veel te zwaar gestraft dat Nederland niet mee mocht doen. Toch hoop ik voor die cameravrouw dat het lukt om anoniem te blijven. Wat een ellende gaat zij anders krijgen.

Ik niet. Ze had aan tafel moeten komen, dit voorval uit moeten praten. Ik vind het laf duikgedrag.

Grindelwald schreef op 11-05-2024 om 21:43:

Zei de zanger van Litouwen nou dank je wel op het eind?

Ja  

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.