Media en cultuur
Yumi
29-02-2024 om 17:53
Eurovisie Songfestival Joost Klein Europapa
De officiële video is uit, en na het bekijken van de video ben ik om
Hij is leuk, blijft hangen en zou zomaar eens kunnen scoren. Opvallen doet hij in ieder geval, daar kan niemand omheen
Het nummer, eindigt met een ode aan zijn ouders. Het lied neemt dan in tempo af en de zanger richt zich direct tot zijn vader. Kleins ouders zijn beiden overleden toen hij nog jong was.
"Mijn papa en mijn mama zijn voor altijd mijn helden", zingt hij aan het einde van Europapa. "Regen op het raam en ik stond huilend bij het venster. Veel te vroeg duister, het is winter in de lente. 'Ik mis je elke dag', is wat ik stiekempjes fluister. Zie je nou wel pa, ik heb naar je geluisterd."
Wat vinden jullie ervan, gaat het nummer op repeat en/of maakt het een kans om het songfestival te winnen?
Het Eurovisie Songfestival vindt dit jaar plaats 7, 9 en 11 mei in het Zweedse Malmö.
Zilver_gray
10-05-2024 om 21:22
kerstbeer schreef op 10-05-2024 om 21:19:
[..]
hahaha thnks, denk alleen niet dat het me zo snel gaat lukken.. morgen zal er wel een hoop meer duidelijkheid zijn.
watertoren
10-05-2024 om 21:39
Ik moet er eerlijk gezegd wel om lachen. Sommige mensen in Nederland helemaal hoteldebotel van wij gaan weer winnen. Ondertussen zakte Joost weer een plaats op naar beneden tot de 7de plaats als ik het goed heb. Als hij zich echt misdragen heeft dan hoop ik dat Nederland dit jaar niet mee doet. Ik zou dat prachtig vinden in de hoop dat ze in de daarop volgende jaren niet meer een idioot naar het songfestival sturen. Die Joost die spoort niet! Ilse de Lange wilde ook mee doen. Zij had ook een inzending ingestuurd. Dat mocht eigenlijk niemand weten maar iemand heeft dat gelekt wat Ilse erg vind. Met Ilse met haar stem en lieve verschijning daar kun je voor de dag mee komen.
Friezinnetje
10-05-2024 om 21:50
ach ja daar hebben we de eersten al, die hier weer om kunnen lachen. Sneu hoor
Yumi
10-05-2024 om 21:51
kerstbeer schreef op 10-05-2024 om 20:37:
[..]
Ik las ergens dat ze een eerder optreden van hem beoordelen, dus dat hij er nog niet geheel uitligt.
Vind het wel raar dat er zoveel optredens zijn. Je hebt ook al de halve finale en nu dit ook nog de dag ervoor
Ze gaan het optreden in de halve finale beoordelen.
Malibu2
10-05-2024 om 21:52
Yumi schreef op 10-05-2024 om 21:51:
[..]
Ze gaan het optreden in de halve finale beoordelen.
Ik vond hem in de halve finale qua zang niet erg sterk.
watertoren
10-05-2024 om 21:53
Friezinnetje schreef op 10-05-2024 om 21:50:
ach ja daar hebben we de eersten al, die hier weer om kunnen lachen. Sneu hoor
Nou ik ben niet de eerste hoor. Ik weet niet of je social media hebt of zo?
Yumi
10-05-2024 om 22:02
watertoren schreef op 10-05-2024 om 21:39:
Ik moet er eerlijk gezegd wel om lachen. Sommige mensen in Nederland helemaal hoteldebotel van wij gaan weer winnen. Ondertussen zakte Joost weer een plaats op naar beneden tot de 7de plaats als ik het goed heb. Als hij zich echt misdragen heeft dan hoop ik dat Nederland dit jaar niet mee doet. Ik zou dat prachtig vinden in de hoop dat ze in de daarop volgende jaren niet meer een idioot naar het songfestival sturen. Die Joost die spoort niet! Ilse de Lange wilde ook mee doen. Zij had ook een inzending ingestuurd. Dat mocht eigenlijk niemand weten maar iemand heeft dat gelekt wat Ilse erg vind. Met Ilse met haar stem en lieve verschijning daar kun je voor de dag mee komen.
Ik vind het jammer dat je het prachtig zou vinden dat NL dit jaar niet meedoet... Niemand weet wat er precies is voorgevallen, en jij hebt het over de hoop dat ze volgend jaar niet meer een idioot sturen. Daarnaast schrijf je ook nog dat Joost niet spoort 🤨
Naast snel oordelen over iets waar je het fijne niet van weet, doe je uitspraken over iemand die je zéér waarschijnlijk alleen ooit op tv hebt gezien.
Ginevra
10-05-2024 om 22:02
watertoren schreef op 10-05-2024 om 21:39:
dat zijn een hoop woorden voor:”ik zou het niet kunnen verdragen als iemand die mijn smaak niet is succes heeft”.
Friezinnetje
10-05-2024 om 22:05
watertoren schreef op 10-05-2024 om 21:53:
[..]
Nou ik ben niet de eerste hoor. Ik weet niet of je social media hebt of zo?
ja heb ik, en daar vind ik het ook niet leuk. Belachelijke reacties van iedereen, die niet eens weten wat er nu precies gebeurt is. Hun oordeel al klaar hebben, over iemand die ze niet eens kennen. Alleen omdat het hun smaak niet is, krijgt ie van alles naar zijn hoofd. Sowieso hoe iedereen het heeft over freakshow. Kijk dan niet maar houd je mond ook gewoon.
Yumi
10-05-2024 om 22:07
Malibu2 schreef op 10-05-2024 om 21:52:
[..]
Ik vond hem in de halve finale qua zang niet erg sterk.
Vraag me ook af of de jury bij de halve finale aanwezig is geweest? Iemand beoordelen vanaf een scherm of de energie voelen van het optreden en het publiek is immers totaal iets anders.
Daarnaast ben ik bang dat dit hoe dan ook stemmen kost, er zijn mensen die hem al veroordelen zonder dat ze weten wat er is voorgevallen....
Zilver_gray
10-05-2024 om 22:09
Friezinnetje schreef op 10-05-2024 om 22:05:
[..]
ja heb ik, en daar vind ik het ook niet leuk. Belachelijke reacties van iedereen, die niet eens weten wat er nu precies gebeurt is. Hun oordeel al klaar hebben, over iemand die ze niet eens kennen. Alleen omdat het hun smaak niet is, krijgt ie van alles naar zijn hoofd. Sowieso hoe iedereen het heeft over freakshow. Kijk dan niet maar houd je mond ook gewoon.
Heb je het nu over wat er verder op de socials gepost wordt of over de posts hier in het topic?
Friezinnetje
10-05-2024 om 22:09
Yumi schreef op 10-05-2024 om 22:07:
[..]
Vraag me ook af of de jury bij de halve finale aanwezig is geweest? Iemand beoordelen vanaf een scherm of de energie voelen van het optreden en het publiek is immers totaal iets anders.
Daarnaast ben ik bang dat dit hoe dan ook stemmen kost, er zijn mensen die hem al veroordelen zonder dat ze weten wat er is voorgevallen....
er zijn er denk ook genoeg, die het hem juist nu wel gunnen. Er ging een enorm boegeroep door de zaal toen bekend werd dat hij niet mocht optreden. En hij is gewoon erg populair.
ik was met 2 vriendinnen aan het borrelen en toen zeiden we al: Joost zou nog iets groots doen...... maar dit is wat overdreven
Friezinnetje
10-05-2024 om 22:10
Zilver_gray schreef op 10-05-2024 om 22:09:
[..]
Heb je het nu over wat er verder op de socials gepost wordt of over de posts hier in het topic?
over beide. De uitspraak van watertoren bv. Belachelijk. Maar ook op socials.