Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

De Slimste Mens 2024

Vanavond begint weer De Slimste Mens. Presentator Herman van der Zandt is nu de eerste kandidaat.

Nog twee seizoenen lang presenteert het Slimste Mens-duo Maarten van Rossem en Philip Freriks de Slimste Mens-tv-quiz.

Leuk dat het programma weer begint. Heb er zin in. Wie kijkt er nog meer?

Het nieuwe seizoen van De slimste mens is vanaf 22 juli 2024 te zien op NPO 1. Je ziet het programma elke werkdag om 20.30 uur.

Dit zijn de kandidaten van het 24e seizoen van De slimste mens:

https://kro-ncrv.nl/programmas/de-slimste-mens/kandidaten-de-slimste-mens-seizoen-24


Fleurtje_5

Fleurtje_5

22-07-2024 om 14:09 Topicstarter

Dit zijn de kandidaten:

Afke Boven (NOS Journaal)

Anne-Maartje Lemereis (Componist des Vaderlands)

Appie Mussa (TikTokker)

Fay Lovsky (zanger)

Frida Boeke (podcast Hoeke en Boeke, schreef een boek over ‘de zin en onzin van ons werkende leven’)

Gullie (feestzanger en microbioloog)

Habtamu de Hoop (jongste kamerlid, PvdA)

Hannah Prins (klimaatactivist Extinction Rebellion)

Hendrik Jan Bökkers (zanger van de Sallandse rockband Bökkers)

Herman van der Zandt (presentator)

Imanuelle Grives (acteur)

Jet Berkhout (NPO Klassiek)

Jimmy Dijk (fractievoorzitter SP)

Julia Koopman (online persoonlijkheid)

Khalid Alterch (rapper ICE/acteur Mocro Maffia)

Lotfi El Hamidi (opinieredactie NRC)

Lucretia van der Vloot (zanger, acteur)

Maartje van de Wetering (acteur)

Max Terpstra (verslaggever Max Bijt Hond bij Sophie & Jeroen)

Nicolaas Veul (VPRO-programmamaker)

Nikki Dekker (schrijver, Volkskrant literair talent 2023)

Noni Kooiman (bekend van tv-programma over Surinaamse keuken)

Pepijn Crone (RTL Nieuws)

Roelof Hemmen (ex-RTL Nieuws)

Sabri Saad El Hamus (acteur)

Sacha Bronwasser (schrijver van bestseller Luister)

Soraya Verhoeve (profvoetballer)

Dank je voor het topic! 
Er zitten enkele mensen bij waar ik wel benieuwd naar ben, dus ik zal af en toe eens even kijken.

Volgens mij nog gewoon met Philip en Maarten hoor! Die maken de 25 (?) Seizoenen nog vol en gaan dan pas met pensioen.  Ze stoppen samen een Maarten zei gisteren nog in zijn podcast dat hij opnames had. 

Fleurtje_5

Fleurtje_5

22-07-2024 om 14:36 Topicstarter

Je hebt gelijk. Ik heb het even opgezocht. Herman van der Zandt is nu de eerste kandidaat. Philip en Maarten doen het nog twee seizoenen presenteren. 

Dank je voor het bericht. Ik heb het meteen vermeld in het openingsbericht.

https://www.veronicasuperguide.nl/nieuws/eerste-namen-bekend-deze-bn-ers-doen-mee-aan-de-slimste-mens-2024

Ja ik kijk ook.

Ik kijk ook trouw en heb er weer zin in, ik keek er al een paar weken naar uit. Ook al ken ik het grootste deel van de kandidaten niet, dat mag de pret niet drukken. Het zijn meestal heel leuke en/of interessante kandidaten. Meestal zie ik ze na De Slimste Mens ergens een keer op tv voorbij komen en dan zeg ik: die ken ik van De Slimste Mens! (dat heb ik overigens ook met Wie is de Mol)

Macarena was een hit in 1996 en niet in 1993…foutje in de vraag, foei!
Ik weet dit zeker omdat ik die zomer trouwde en dat toen een hit was en iedereen dat dansje op ons feest deed

Wat een leuke gast, die Appie

madee schreef op 22-07-2024 om 21:18:

Wat een leuke gast, die Appie

Ik heb dubbel gelegen om zijn gedrag. Een beetje een gek joch maar hij lijkt me erg sympathiek.

madee schreef op 22-07-2024 om 20:46:

Macarena was een hit in 1996 en niet in 1993…foutje in de vraag, foei!
Ik weet dit zeker omdat ik die zomer trouwde en dat toen een hit was en iedereen dat dansje op ons feest deed

Het is wel uitgebracht in 1993. In 1996 was het inderdaad een superhit

majorette2005 schreef op 23-07-2024 om 07:31:

[..]

Het is wel uitgebracht in 1993. In 1996 was het inderdaad een superhit

En dat wist ik dus niet….🤭

Vreselijke hysterische vent, die Appie. Ik kon niet naar hem kijken met al die vreselijke gezichtsuitdrukkingen en zijn tong uit zijn mond. Gelukkig ligt hij er uit.

Fleurtje_5

Fleurtje_5

23-07-2024 om 14:25 Topicstarter

Wij hebben het gisteravond opgenomen en kijken later. Ben benieuwd.

Fleurtje_5

Fleurtje_5

23-07-2024 om 14:29 Topicstarter

Ik heb even gegoogled, want ik dacht dat de Macarena nog helemaal niet zo oud was.

De Macarena geschiedenis:
De Macarena is ontstaan als een choreografie in het nummer Macarenavan Los del Rio, die in 1993 uitkwam. De dans werd verzonnen door een Venezolaanse flamencodocente. Macarenawerd een grote nummer 1 hit nadat de Bayside Boys in 1996 er een remix van maakte. Er werd een Engelstalige tekst op verzonnen waarvan het refrein in de originele taal bleef, het Spaans. De muziek én de choreografie verspreidden zich daarna over de hele wereld.

Tippex schreef op 23-07-2024 om 11:20:

Vreselijke hysterische vent, die Appie. Ik kon niet naar hem kijken met al die vreselijke gezichtsuitdrukkingen en zijn tong uit zijn mond. Gelukkig ligt hij er uit.

Ja hysterisch was ie hahaha. Ik had niet anders verwacht van de blauwe vogel bij Joost Klein. Vond hem toch aardig.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.