Media en cultuur

Fleurtje_5
22-07-2024 om 14:08
De Slimste Mens 2024
Vanavond begint weer De Slimste Mens. Presentator Herman van der Zandt is nu de eerste kandidaat.
Nog twee seizoenen lang presenteert het Slimste Mens-duo Maarten van Rossem en Philip Freriks de Slimste Mens-tv-quiz.
Leuk dat het programma weer begint. Heb er zin in. Wie kijkt er nog meer?
Het nieuwe seizoen van De slimste mens is vanaf 22 juli 2024 te zien op NPO 1. Je ziet het programma elke werkdag om 20.30 uur.
Dit zijn de kandidaten van het 24e seizoen van De slimste mens:
https://kro-ncrv.nl/programmas/de-slimste-mens/kandidaten-de-slimste-mens-seizoen-24

Bakblik
26-01-2025 om 17:15
Fleurtje_5 schreef op 26-01-2025 om 16:33:
[..]
Dit staat er in het bericht:
.........Loeb laat aan persbureau ANP weten geen toelichting op de aangifte te willen geven.
Loeb kondigde afgelopen week in het AD al aan dat ze aangifte zou gaan doen. "Het is heel cool om te zeggen: het raakt me niet. Maar het raakt me wél. Het is een leuk programma en je wil leuke televisie maken. Het is jammer dat je dan veel shit over je heen krijgt", vertelt Loeb. Ze kreeg veel haatreacties over haar uiterlijk......etc.etc.etc.......
Ik vind Lisa fris en fruitig uitzien met haar vrolijke blik/uitstraling.
Daar heb ik kennelijk overheen gelezen. Sorry.

Herfstappeltaart
30-01-2025 om 12:44
madee schreef op 28-01-2025 om 21:20:
Philip en Claudia C 😂😂😂
Hahaha ja daar moest ik ook enorm om lachen

Thora
31-01-2025 om 12:59
Bakblik schreef op 26-01-2025 om 14:36:
https://nos.nl/l/2553332
Wat een triest land zijn we geworden.
HET IS MAAR EEN SPELLETJE!
Waarom een heel land veroordelen om wat een paar idioten doen?
Verder vind ik de bedreigingen aan het adres van Lisa net zo triest als jij dat vindt. Hoe diep kun je zinken om iemand om zijn of haar uiterlijk te bedreigen? Het gebeurde Esmee van Kampen ook toen ze nog aan de maat was. Voornamelijk mannen trouwens die zich hiertoe verlagen.

Bakblik
31-01-2025 om 19:48
Thora schreef op 31-01-2025 om 12:59:
[..]
Waarom een heel land veroordelen om wat een paar idioten doen?
Verder vind ik de bedreigingen aan het adres van Lisa net zo triest als jij dat vindt. Hoe diep kun je zinken om iemand om zijn of haar uiterlijk te bedreigen? Het gebeurde Esmee van Kampen ook toen ze nog aan de maat was. Voornamelijk mannen trouwens die zich hiertoe verlagen.
Het gebeurt in Nederland en het was niet een lone wolf. Er waren meerdere bedreigingen geuit. Ik schaam mij dat het medelanders zijn die zich zo gedragen.

Herfstappeltaart
01-02-2025 om 09:28
Ik heb weer genoten. Nu weet ik nog steeds niet wie de opvolger van Maarten wordt.

Pooh-Bear
01-02-2025 om 09:52
Herfstappeltaart schreef op 01-02-2025 om 09:28:
Ik heb weer genoten. Nu weet ik nog steeds niet wie de opvolger van Maarten wordt.
Ja ik ben ook heel benieuwd.

Beterlaat2021!
01-02-2025 om 09:59
Zojuist de finale bekeken. Was mooi. Ik gunde het aan alle drie! Ik dacht dat we nu de nieuwe jury zouden horen. Nee dus.
Philip heeft onlangs een lintje gekregen. Maarten niet > hij heeft ooit aangegeven dat hij dat pertinent zou weigeren

MMcGonagall
01-02-2025 om 09:59
Herfstappeltaart schreef op 01-02-2025 om 09:28:
Ik denk een van de bekende tv-wetenschappers, al hebben die natuurlijk wel andere bezigheden.

Thora
01-02-2025 om 16:15
Bakblik schreef op 31-01-2025 om 19:48:
[..]
Het gebeurt in Nederland en het was niet een lone wolf. Er waren meerdere bedreigingen geuit. Ik schaam mij dat het medelanders zijn die zich zo gedragen.
Schaam je dan maar gelijk voor de hele mensheid. Wat die allemaal zegt en aanricht...

Fleurtje_5
05-02-2025 om 09:37
Leuke afleveringen. Terechte winnaar. Lisa was zo fanatiek om te winnen maar heel sportief met een derde plaats.
Maar wie gaat Maarten nou opvolgen? Jort Kelder zou misschien een goede keuze zijn.

Mevrouw75
05-02-2025 om 10:07
Fleurtje_5 schreef op 12-01-2025 om 13:24:
[..]
Anniek herhaalde terecht steeds 'maar zover ben ik nog niet', maar als je de studie voor 'geschiedenisdocent' gaat volgen ga ik ervan uit dat geschiedenis wel een beetje je interesse heeft en dat je daarom daarom simpele vragen wel weet te beantwoorden zonder die studie afgerond te hebben.
Klopt, DonnieRonnie wist verbazend veel. En ik vond hem nu ook helemaal niet irritant. Soms zelfs grappig.
Het is echt ongelofelijk naar om als (startende) docent constant als een alwetend orakel gezien te worden en bij élk gat in je kennis ( en die hebben docenten ook, je talendocent is bv géén wandelend woordenboek) of black-outje omdat je in een spannende dagfinale zit, je komt er even niet op, daar keihard op afgerekend te worden. Zelfs Maarten van Rossem weet niet alles van geschiedenis, en daar zitten dingen tussen die jij misschien heel toevallig wel weet.

Fleurtje_5
05-02-2025 om 11:36
Mevrouw75 schreef op 05-02-2025 om 10:07:
[..]
Het is echt ongelofelijk naar om als (startende) docent constant als een alwetend orakel gezien te worden en bij élk gat in je kennis ( en die hebben docenten ook, je talendocent is bv géén wandelend woordenboek) of black-outje omdat je in een spannende dagfinale zit, je komt er even niet op, daar keihard op afgerekend te worden. Zelfs Maarten van Rossem weet niet alles van geschiedenis, en daar zitten dingen tussen die jij misschien heel toevallig wel weet.
Ongeloveloos en keihard.