Media en cultuur
Eendje_
14-07-2021 om 07:36
Bord- en kaartspellen voor iedereen
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van "wow, kennen jullie dat nieuwe spel al" tot "ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel spellen waren".
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt. Hier gaan we vrolijk verder, met spellen de hemel in prijzen, dan wel ons afvragen waarom iemand heeft bedacht dat het uitgegeven moest worden. Het mag allemaal, en we hoeven het zelfs niet eens te zijn.
Stel je vraag, geef je opmerkingen en laat je verrassen door de spelkennis van andere forummers 😃
Veel plezier!
P.S. puzzels mogen ook
Tomaterig
12-07-2022 om 18:30
Toevallig gisteren lamaland gekocht bij Bol, was nu maar 17€ in de outlet. Komt morgen binnen, ben benieuwd.
Verder hier erg weinig spelletjes, in heel juni welgeteld 4.. en in juli tot nu toe nog 0.. zomermaanden zijn hier altijd erg druk, veel met vrienden, buiten, wandelen, fietsen, in ieder geval weg. In de winter spelen we veel meer spelletjes.
nlies
12-07-2022 om 18:44
lamaland is leuk, niet moeilijk, wat puzzelen om je lama's op de goede plek te krijgen
nlies
13-07-2022 om 00:33
vanavond Dune gespeeld, leuk, niet zo complex als ik dacht dat het zou zijn, maar ook niet echt makkelijk, keuzes he
Miss_Moneypenny
22-07-2022 om 14:11
Van de week Pandemic gekocht voor een spotprijs bij de Blokker. Gespeeld met mijn 10-jarige. Die vond het erg leuk.
nlies
22-07-2022 om 15:39
leuk Miss-M. Ik heb voor morgen een spellenafspraak en voor volgende week vrijdag
nlies
24-08-2022 om 17:13
oef, dit topic eens omhoogtrekken voor het helemaal verdwijnt
deze week een escaperoom met wat leden van de spellenclub
CreaBea
25-08-2022 om 09:00
Wij zijn vorig weekend op 'spellenjacht' geweest (had nog een VVV tegoedkaart). We kochten (en speelden) Ticket to Ride San Francisco en voor onder de kerstboom alvast Torres en Helden uit het Noorden (uitbreiding op Rovers van de Noordzee).
Wij doen bij kerst eigenlijk alleen maar spellencadeaux (muv een nieuwe scheurkalender, die zit er ook altijd bij) Ik heb er nu al 7 liggen
Miss_Moneypenny
25-08-2022 om 09:42
Leuk Creabea! Wij doen ook altijd spellen in december als cadeau. Heb nog wel wat liggen van afgelopen jaar die we nog nooit gespeeld hebben.
In onze vakantie hebben we veel spelletjes gespeeld, maar vooral de kleine familie spelletjes zoals Regenwormen, Uno, Familie Poen, Clever en L.A.M.A.
Hebben jullie nog aanraders in deze categorie die mijn dochter van bijna 7 ook goed mee kan doen?
nlies
25-08-2022 om 10:51
Miss_Moneypenny schreef op 25-08-2022 om 09:42:
Leuk Creabea! Wij doen ook altijd spellen in december als cadeau. Heb nog wel wat liggen van afgelopen jaar die we nog nooit gespeeld hebben.
In onze vakantie hebben we veel spelletjes gespeeld, maar vooral de kleine familie spelletjes zoals Regenwormen, Uno, Familie Poen, Clever en L.A.M.A.
Hebben jullie nog aanraders in deze categorie die mijn dochter van bijna 7 ook goed mee kan doen?
speelt jouw dochter de genoemde spelletjes al mee?
misschien cahoots, point salad, artisjokken of vlotte geesten. spelletjes zijn vanaf 8, maar als ze vaker speelt zal dat niet zo'n probleem zijn denk ik
bij 999 zijn de kleine spelletjes nog steeds 3+1
Tomaterig
25-08-2022 om 15:40
Oeh nu al bezig voor kerst! Ik moet er nog niet aan denken hahaha.
Wel zin in alle kortingsacties die eraan zitten te komen richting sinterklaas/kerst en black friday. Ik wil graag Witchstone kopen van 999 games en verwacht dat hij wel ergens in een Bol.com aanbieding zal komen rond die tijd. Of anders in de adventkalender van 999 zelf..
Tomaterig
25-08-2022 om 15:41
Heb je van regenwormen ook de uitbreiding? Die maakt het spelletje een stuk leuker. Alle cijfers worden zo aantrekkelijk om te gooien, in plaats van alleen de hoge getallen. Ook extra leuk voor kinderen omdat er houten dierenfiguurtjes bijzitten.
nlies
25-08-2022 om 15:51
Tomaterig schreef op 25-08-2022 om 15:40:
Oeh nu al bezig voor kerst! Ik moet er nog niet aan denken hahaha.
Wel zin in alle kortingsacties die eraan zitten te komen richting sinterklaas/kerst en black friday. Ik wil graag Witchstone kopen van 999 games en verwacht dat hij wel ergens in een Bol.com aanbieding zal komen rond die tijd. Of anders in de adventkalender van 999 zelf..
nee ik ook niet, maar och we moeten er binnenkort aan geloven, de pepernoten rolden bij het kruidvat ook al de winkel uit.
maar ik heb even niets op mijn lijstje staan
Miss_Moneypenny
25-08-2022 om 20:27
nlies schreef op 25-08-2022 om 10:51:
[..]
speelt jouw dochter de genoemde spelletjes al mee?
misschien cahoots, point salad, artisjokken of vlotte geesten. spelletjes zijn vanaf 8, maar als ze vaker speelt zal dat niet zo'n probleem zijn denk ik
bij 999 zijn de kleine spelletjes nog steeds 3+1
Ja behalve Clever speelt ze alles mee. Ik zal jouw aanraders eens bekijken. Vlotte geesten hebben we al, niemand kan mijn oudste verslaan hier in huis
Tomaterig schreef op 25-08-2022 om 15:41:
[..]
Heb je van regenwormen ook de uitbreiding? Die maakt het spelletje een stuk leuker. Alle cijfers worden zo aantrekkelijk om te gooien, in plaats van alleen de hoge getallen. Ook extra leuk voor kinderen omdat er houten dierenfiguurtjes bijzitten.
De uitbreiding hebben we nog niet. Wel een aanrader dus? Ga ik ook even naar kijken. Bedankt voor de tips!
BrightEchidna89
25-08-2022 om 21:31
Drakenwoud is een blijvertje hier, het heel eenvoudige kat en muis is ook leuk.