Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Bord- en kaartspellen voor iedereen

Ik heb net een eerste potje juicy fruit gespeeld met mijn dochter. De gebruiksaanwijzing vond ik verwarrend, maar als je stap voor stap meespeelt wijzigt alles vanzelf. Wij vonden het in ieder geval erg leuk.

Leuk Wheely, ik ken dat spel niet, nou ja, heb de doos wel eens gezien maar verder niet   En als regels niet duidelijk zijn is er altijd wel ergens een filmpje van. Ik heb morgen een spelmiddag, inclusief mondkapjes, maar goed dat moet dan maar even. Hoeven gelukkig alleen maar als je loopt, dus maar veel blijven zitten

Leuk Nlies! 
Waar is die spelmiddag? 

RavIvaR schreef op 12-12-2021 om 06:12:

Leuk Nlies!
Waar is die spelmiddag?

Roosendaal

Kijk, dat is handig voor jou. Veel plezier!

RavIvaR schreef op 12-12-2021 om 12:15:

Kijk, dat is handig voor jou. Veel plezier!

Ja de radius is iets verder, maar dit is makkelijker. en er waren genoeg mensen die niet naar max hoefden te kijken

Ik heb van de week voor het eerst takenoko gespeeld. Wat een leuk spel, helemaal mijn ding! 
Ook Knibbel Knabbel Knuisje, Stratego junior en Ticket to Ride mijn Eerste Reis gespeeld, maar dat heeft een andere doelgroep  

Takenoko is leuk ja, en de mama panda in de uitbreiding is ook leuk

BrightEchidna89

BrightEchidna89

13-12-2021 om 09:58

Misschien dat het hier al eerder is voorgekomen, maar deze week voor het eerst Clever gespeeld. 
Heel leuk.

Clever is leuk ja. Vind hem leuker dan de dobbel so clever en die daar op volgt.

De WGG aanbieding van vandaag is ook leuk Hacienda voor een tientje

PhilDunphy schreef op 12-12-2021 om 20:05:

Ik heb van de week voor het eerst takenoko gespeeld. Wat een leuk spel, helemaal mijn ding!
Ook Knibbel Knabbel Knuisje, Stratego junior en Ticket to Ride mijn Eerste Reis gespeeld, maar dat heeft een andere doelgroep

Jaaaa zo schattig, Takenoko! 

Minder leuk met twee spelers vind ik, omdat je dan een enorm verschil kunt krijgen in punten. Maakt het toch minder leuk voor mij als ik al zie dat de ander een niet in te halen voorsprong heeft. Maar ik kan dan ook niet goed tegen mijn verlies 

Kent iemand de Lampionnen van Lanzhou? En zo ja, is dat een aanrader?

Wij zijn thuis gek op spellen en probeer de kleuterspellen te vervangen naar mooie, voor jaren te spelen spellen.
Van de week hebben we Catan Junior gedaan. Mijn 6-jarige vond dat zo leuk!
Met mijn oudste speel ik vaak Patchwork of Qwixx.

Machi Koro staat ook op mijn lijstje, maar hoor daar wat wisselende verhalen over. 

Lampionnen van Lanzhou hebben wij! Wij spelen het graag (en eigenlijk altijd met z'n tweeën). Strategisch spelletje, herspeelbaarheid is groot. Ik zou zeggen: doen!

Machi Koro is een leuk spel, maar met de uitbreiding 'Haven' erbij vinden wij het echt goed. Zonder deze uitbreiding spelen we het nooit. Omdat wij maar met z'n tweetjes spelen kan het zijn dat het spel een heel andere dynamiek krijgt als je het met 3 of meer speelt. Op de site van BoardGameGeek vind je veel informatie over de moeilijkheidsgraad, perfecte aantal spelers etc. Moeite waard om daar spellen te bekijken voordat je ze aanschaft

Miss_Moneypenny schreef op 17-12-2021 om 08:48:

Kent iemand de Lampionnen van Lanzhou? En zo ja, is dat een aanrader?

Wij zijn thuis gek op spellen en probeer de kleuterspellen te vervangen naar mooie, voor jaren te spelen spellen.
Van de week hebben we Catan Junior gedaan. Mijn 6-jarige vond dat zo leuk!
Met mijn oudste speel ik vaak Patchwork of Qwixx.

Machi Koro staat ook op mijn lijstje, maar hoor daar wat wisselende verhalen over.

Lijkt catan jr op de normale? Heb je meer tips? Hoe oud is je oudste?

Ik vond Machi Koro helaas niet zo'n succes. Kan niet zo heel goed verwoorden waarom niet, want ik spellen met een vergelijkbare opzet, zoals 7 wonders en het kaartspel van kolonisten van Catan wel erg leuk... 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.