Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2


Al het blauw van de hemel van Mélissa Da Costa is echt een aanrader. Mooi boek!

Ja Lars Kepler gaat me ook te ver. Brr! Ik lees liever Samuel Bjørk.

Ik ben net begonnen in Gelukkig in Clover Cottage van Christie Barlow, zag dat er zelfs al een vierde deel in de serie in de bieb was. Deel 3 lees ik nu via de Online bieb.

Ik herlees met veel plezier De wereld van Sofie. Nu pas begrijp ik het goed. Als puber gingen bepaalde dingen volgens mij langs me heen. Het is een uitgave uit de jaren 90 met nog de oude spelling en af en toe een nu verboden woorden. Grappig om te zien.

Ik lees nu ‘Kleinste kwaad’ van Floris Kleijne. Een thriller die lekker weg leest. Las eerder ‘Klaverblad’ van hem, deel 1 in de serie. Daar won hij een thrillerprijs mee.

Ik lees nu 'De Camino' van Anja Niewierra. Het is eigenlijk helemaal niet mijn genre (ik houd niet echt van trillers), maar gezien het thema toch gekozen om te lezen. Leest fijn, al voel ik weinig verbinding met de hoofdpersoon. Ik vind de delen over de oorlog wel heel goed en indrukwekkend beschreven.

Voor de fantasy liefhebbers: Ik heb de 4 delen van de Stormlight Archive van Brandon Sanderson gekocht (The way of kings, Words of radiance, Oathbringer en Rhythm of war). Deel 5 (laatste deel) komt dit jaar uit. Ik ben erg blij met de nieuwste uitgave. Elk deel is nu in 2 delen gesplitst, wat veel fijner leest. Aangezien elk deel 1200 pagina's is, is het nu wat overzichtelijker. Het gaat wel even duren voor ik deze serie uitgelezen heb, zeker gezien je ook andere boeken tussendoor leest. Maar heb zin om hiermee te starten!

Lena55 schreef op 13-05-2024 om 20:45:


Voor de fantasy liefhebbers: Ik heb de 4 delen van de Stormlight Archive van Brandon Sanderson gekocht (The way of kings, Words of radiance, Oathbringer en Rhythm of war). Deel 5 (laatste deel) komt dit jaar uit. Ik ben erg blij met de nieuwste uitgave. Elk deel is nu in 2 delen gesplitst, wat veel fijner leest. Aangezien elk deel 1200 pagina's is, is het nu wat overzichtelijker. Het gaat wel even duren voor ik deze serie uitgelezen heb, zeker gezien je ook andere boeken tussendoor leest. Maar heb zin om hiermee te starten!

Interessant. Ik ga hem onthouden. Heerlijke zo’n uitgebreide serie. 

Gisteren de Hidden Legacy serie van Ilona Andrews op m’n ereader gezet. Als ik op de cover af zou gaan dan had ik het links laten liggen maar hoor positieve dingen over deze serie en nog een andere van haar (Innkeeper Chronicles?). 

Inmiddels in deel van 4 van Glazen Troon serie van Sarah Maas. Deze heet Koningin van de Schaduw. Ik krijg er maar geen genoeg van. 

kapow schreef op 13-05-2024 om 22:30:

[..]

Interessant. Ik ga hem onthouden. Heerlijke zo’n uitgebreide serie.

Gisteren de Hidden Legacy serie van Ilona Andrews op m’n ereader gezet. Als ik op de cover af zou gaan dan had ik het links laten liggen maar hoor positieve dingen over deze serie en nog een andere van haar (Innkeeper Chronicles?).

Inmiddels in deel van 4 van Glazen Troon serie van Sarah Maas. Deze heet Koningin van de Schaduw. Ik krijg er maar geen genoeg van.

Spannend he! Veel leesplezier!

Sanderson heeft meer series geschreven. Ik zou zelf starten met de trilogie 'Mistborn'. Deze boeken zijn iets toegankelijker en dan kun je kijken of zijn schrijfstijl je aanspreekt. 

Ik hoor graag wat je vindt van de Hidden Legacy. Wat je zegt...voorkant spreekt mij niet aan, maar kan zomaar een fantasy-pareltje zijn.

Ik heb, wegens geen interesse in wat ik nog ongelezen op de plank had liggen maar weer eens een schijfwereldboek van de plank gepakt Heerlijk weer. Het is "Snuif" geworden

Alice het wolvenmeisje van Kirsten Hannah hartverscheurd  

een goede dochter van Diney Costeloe begon heel spannend en interesant maar einde was nogal afgeraffeld

Ik lees De Geheimen Van De Bodhiboom van Nguyên Phan Quê Mai.
Erg goed boek. Leest lekker weg en zit et helemaal in. Het speelt zich af in Vietnam. En is erg interessant ook in historisch oogpunt. Aanrader dus.

Gisteren The Last Girl to Die van Helen Fields uitgelezen. Het kon me niet boeien, Helen schrijft normaal steengoeie thrillers maar deze vond ik echt een flop. 

MildredRatched schreef op 08-05-2024 om 14:55:

[..]

Random tip maar in die categorie met wat minder details is de beller op lijn 4

die is echt zo enorm goed



Die heb ik ook gelezen. Erg spannend!

Ik lees nu Het hele dorp wist het van Rinke Verkerk. Hoe goed het onderwerp ook is en hoe goed de schrijfster dit uitdiept, kom ik er toch niet echt doorheen. Maar ik ga het wel uitlezen. 

Miss_Moneypenny schreef op 17-05-2024 om 16:57:

[..]

Die heb ik ook gelezen. Erg spannend!

Ik heb hem net opgehaald in de bieb. Ben benieuwd.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.