Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

kerst schreef op 20-02-2024 om 16:00:

[..]

Julia van Baaren (dochter Anita Witzier)

Nee, maar ik ga het nu wel kopen/lezen. Heb het even opgezocht en het lijkt me een heel mooi boek, goede reviews ook.

Dank voor de (indirecte) tip!

Heeft iemand hier ‘Het jaar van de sprinkhaan’ van Terry Hayes gelezen? Ik lees wisselende reviews. Ik keek uit naar het boek omdat ik het vorige boek ‘Ik ben pelgrim’ goed vond. Maar nu twijfel ik of ik eraan ga beginnen 😬

Ik vond Het jaar van de sprinkhaan ook goed, maar niet zo goed als Ik ben pelgrim. Er zit een dystopisch uitstapje in waar je van moet houden denk ik. Wel de moeite waard om te lezen en het leest ook makkelijk weg dus je hebt het zo uit. 

RosaMontana schreef op 20-02-2024 om 22:16:

Ik vond Het jaar van de sprinkhaan ook goed, maar niet zo goed als Ik ben pelgrim. Er zit een dystopisch uitstapje in waar je van moet houden denk ik. Wel de moeite waard om te lezen en het leest ook makkelijk weg dus je hebt het zo uit.

Ah thanx, dan ga ik er toch maar aan beginnen. Ben benieuwd 🙂

Ik heb De Stille Kamer uit. 
En nu wil ik weer in iets nieuws beginnen. Hebben jullie ook altijd na het uitlezen van een goed boek dat je eigenlijk nog niet kan schakelen en aan een nieuw boek  kan beginnen ? Mijn hoofd zit nog in het vorige verhaal en bij de personages.

Mick87 schreef op 20-02-2024 om 23:24:

Ik heb De Stille Kamer uit.
En nu wil ik weer in iets nieuws beginnen. Hebben jullie ook altijd na het uitlezen van een goed boek dat je eigenlijk nog niet kan schakelen en aan een nieuw boek kan beginnen ? Mijn hoofd zit nog in het vorige verhaal en bij de personages.

Ja dat heb ik vrij sterk. Dat is ook de reden dat ik series erg kan waarderen. 

Ik heb altijd al zin in het volgende boek als ik nog in een boek aan het lezen ben.

begonnen in Misschien moet je iets lager mikken van Milio van de Kamp. Dat naar aanleiding wat ik er hier over las
 Interessant en verhelderend boek. Zou iedereen eigenlijk moeten lezen.  

Beterlaat2021! schreef op 21-02-2024 om 08:51:

Ik heb altijd al zin in het volgende boek als ik nog in een boek aan het lezen ben.

Herkenbaar!

Ik lees nu Dit gebeurt alleen in films  van Sanneke Langendoen. Gaat over de Udense kofferbakmoord. Vader die moeder vermoord. Leest als een trein, maar wel veel namen in het begin, moeilijk om te onthouden wie wie is.

Mick87 schreef op 21-02-2024 om 09:01:

begonnen in Misschien moet je iets lager mikken van Milio van de Kamp. Dat naar aanleiding wat ik er hier over las
Interessant en verhelderend boek. Zou iedereen eigenlijk moeten lezen.

Ik heb deze ook gelezen. Als docent mbo kijk ik er misschien anders tegenaan. Ik vond de boodschap heel goed en ook erg herkenbaar. Ik werk als docent in de wijk die in het boek centraal staat, dus ik zie op mijn werk heel veel van deze slimme jongeren uit zeer kansarme milieus. Belangrijk om dit onderwerp ter sprake te brengen, want voor veel mensen is dit een ver van mijn bed show.

Aan de andere kant irriteerde de slachtofferhouding van de schrijver mij. Hij neemt eigenlijk geen verantwoordelijkheid voor eigen keuzes en gebruikte zijn kansarme achtergrond als kapstok om alles wat tegenzit aan op te hangen. Ook een paar voorbeelden van zijn schooltijd waarvan ik weet dat het niet het hele verhaal kan zijn. Zo werkt het onderwijssysteem echt niet. Ik vind dat het onderwijs ten onrechte in een kwaad daglicht wordt gezet. Natuurlijk zijn er rotte appels, maar de meeste docenten doen keihard hun best om deze jongeren juist zo kansrijk mogelijk te begeleiden.

Mick87 schreef op 20-02-2024 om 23:24:

Ik heb De Stille Kamer uit.
En nu wil ik weer in iets nieuws beginnen. Hebben jullie ook altijd na het uitlezen van een goed boek dat je eigenlijk nog niet kan schakelen en aan een nieuw boek kan beginnen ? Mijn hoofd zit nog in het vorige verhaal en bij de personages.

Heel erg  het duurt dan zo lang voor n ander boek mij weer kan  boeien.

Beterlaat2021! schreef op 21-02-2024 om 08:51:

Ik ook 😋 Tegen het einde van een boek begin ik al rond te kijken naar de volgende, vind ik gewoon heel leuk die zoektocht. Zoeken naar een boek is voor mij als kiezen in de snoepjeswinkel voor een kind. 

Ben nu bezig in het derde boek van de Helen Grace reeks van M.J. Arlidge, en het is spannend. 

ik lees nu Bloedlijn, deel 5 in de Kim Stone-serie van Angela Marsons. Bij dit deel is het toch wel handig dat ik deel 4 al gelezen heb

Ik heb hetzelfde als Mick. Een nieuw boek beginnen vind ik altijd moeilijk, ik weet dan ook nooit precies waar ik zin in heb.

Heb ik ook. Ik lees soms weken niks na een heel goed boek. Momenteel lees ik 'The color purple'. Ik had de film in de bioscoop gezien en wilde het originele verhaal weer eens lezen. Ooit gelezen voor mijn lijst Engels. Prachtig boek!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.