Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
Tover-Feetje
01-02-2024 om 20:08
FarFarAway schreef op 01-02-2024 om 13:55:
Omdat ik The One van John Marrs zo goed vond heb ik een ander boek van hem gelezen, The Passengers. Was best een tegenvaller.
Goed genoeg om verder te lezen maar maar niet echt spannend. Ik had het gevoel dat ik al 10 films met hetzelfde soort onderwerp had gezien.
Ik heb gisteren de Nederlandse versie uitgelezen "de Ware" (dankzij jouw tip).
Ik vond het ook een goed boek, al had ik stiekem op een ander einde gehoopt.
Nu begonnen in Mijn zus van Michelle Adams.
Tot nu toe vind ik het een beetje warrig, zit er dus nog niet helemaal in.
Loulou39
01-02-2024 om 20:14
Loulou39 schreef op 31-01-2024 om 17:15:
Ik lees nu Stille angst van Robert Bryndza
Vond dit boek gisteravond even zo eng, dat ik ging checken of de voordeur goed op slot zat 😂.
Zometeen lekker verder lezen in bed: zin in! (maar wel met de deuren op slot 😂)
alhambra
02-02-2024 om 22:13
Ik heb de hulp uit. Ik bleef doorlezen om te weten hoe hij afliep. Het boek zelf is niet echt mijn ding.
kapow
03-02-2024 om 20:09
Valse getuige van Karin Slaughter uit. Spannend boek.
Verder deel 2, 3 en 4 van de Blood and Ash serie van Jennifer Armentrout. Héér-lijk!
Binnenkort deel 5 kopen.
Eerst beginnen aan the One van John Marrs.
Loulou39
03-02-2024 om 20:55
kapow schreef op 03-02-2024 om 20:09:
Valse getuige van Karin Slaughter uit. Spannend boek met verdrietig einde.
Vond ik ook heel spannend! Ik vind alles van Karin Slaughter geweldig.
Maar misschien is het een idee om alleen te zeggen wat je leest en of je het goed vindt of niet? Ik vind een “verdrietig einde” al een reden om een boek niet te kopen of niet meer uit te lezen.
Ik weet dat dit geen “niet spoiler topic” is, maar het kan vervelend zijn voor mensen die dit nog willen lezen. Maar goed, dat is mijn mening.
Fiorah
03-02-2024 om 21:17
Hmm ja, dat snap ik wel maar ik vind het juist wel fijn om te horen waarom iemand een boek aanraadt of juist niet.
bieb1963
03-02-2024 om 21:34
Nu bezig.met Claire Macintosh: Een onmogelijke keuze. Heel indringend. Fantastisch geschreven
Loulou39
03-02-2024 om 21:38
Fiorah schreef op 03-02-2024 om 21:17:
Hmm ja, dat snap ik wel maar ik vind het juist wel fijn om te horen waarom iemand een boek aanraadt of juist niet.
Oké, ik wil gewoon eigenlijk nooit spoileren (ben Viva forum gewend 😁).
Ik heb “wat de hulp weet” bijna uit, ben weer lekker aan het lezen sinds een paar weken, als het uit is zal ik laten weten wat ik er van vond en wat meer in detail treden (ik wist eerder niet dat dat oké was 👍🏻, dus sorry voor mijn eerdere reactie🌸).
kapow
03-02-2024 om 21:43
Loulou39 schreef op 03-02-2024 om 20:55:
[..]
Vond ik ook heel spannend! Ik vind alles van Karin Slaughter geweldig.
Maar misschien is het een idee om alleen te zeggen wat je leest en of je het goed vindt of niet?
Ik heb de moderators verzocht het aan te passen.
Loulou39
03-02-2024 om 21:47
kapow schreef op 03-02-2024 om 21:43:
[..]
Ik heb de moderators verzocht het aan te passen.
O, wat goed! Dank je wel 😁
Dan ga ik dit topic toch nog wel volgen, want ik vind de tips die hier staan heel fijn. Heb al meerdere boeken gekocht naar aanleiding van dit topic.
En als jij nog tips hebt…., volgens mij hebben wij dezelfde smaak qua spannend 😁
Overigens vind ik Carla Kovach en Robert Bryndza heel lekker lezen en spannend, misschien een tip? Ze zijn wel Europees, dus ik merk het verschil met de boeken van Karin Slaughter, maar het is wel makkelijk leesbaar.
Ik vond gisteren een boek van Bryndza even zo spannend, dat ik ging checken of mijn voordeur wel van binnen op slot zat 😂.
Beterlaat2021!
04-02-2024 om 10:30
Heel soms kijk ik, voordat ik in een nieuw (straatbieb) boek begin even naar recensies. Daar heb ik dan soms wel eens spijt van....
Mick87
04-02-2024 om 10:44
ik ga beginnen in de klassieker: de kleur paars.
volgens mij draait hij één dezer dagen ook in de bios.
Boekenuil
04-02-2024 om 16:21
Ik lees nu ‘Weg met eddy bellegueule’ van Eduard Louis. Een behoorlijk rauw boek. Maar niet zo mooi als het boek dat ik eerder van hem las; ‘Veranderen: methode’
Fiorah
04-02-2024 om 16:55
Loulou39 schreef op 03-02-2024 om 21:38:
[..]
Oké, ik wil gewoon eigenlijk nooit spoileren (ben Viva forum gewend 😁).
Ik heb “wat de hulp weet” bijna uit, ben weer lekker aan het lezen sinds een paar weken, als het uit is zal ik laten weten wat ik er van vond en wat meer in detail treden (ik wist eerder niet dat dat oké was 👍🏻, dus sorry voor mijn eerdere reactie🌸).
Geen sorry zeggen! Jij mag toch vinden wat je vindt ❤️.
En het is ook best een dunne lijn vind ik. Als ik eenmaal besloten heb een boek te gaan lezen wil ik ook nooit meer opzoeken wat erover gezegd wordt, omdat ik dan vaak of een spoiler tegenkomt of inderdaad iemand die iets zegt over het boek waardoor ik denk: nu wil ik het niet meer lezen.
Loulou39
05-02-2024 om 18:38
Fiorah schreef op 04-02-2024 om 16:55:
[..]
Geen sorry zeggen! Jij mag toch vinden wat je vindt ❤️.
En het is ook best een dunne lijn vind ik. Als ik eenmaal besloten heb een boek te gaan lezen wil ik ook nooit meer opzoeken wat erover gezegd wordt, omdat ik dan vaak of een spoiler tegenkomt of inderdaad iemand die iets zegt over het boek waardoor ik denk: nu wil ik het niet meer lezen.
❤️