Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
SuzyQFive
24-05-2023 om 13:13
MildredRatched schreef op 23-05-2023 om 15:51:
Dit weekend ben ik begonnen in Het achtste leven van Nino Haratischwili. Ik wilde graag weer eens een dik boek lezen en daar voldoet deze zeker aan met 1275 pagina's. Het is nu nog even inkomen
Ik ben er ook benieuwd naar. Had hem als fysiek boek op mijn verjaardagslijstje gezet. Toen zag ik hem vlak daarvoor in de winkel en dacht: oei!
Niet omdat ie zo dik is qua bladzijdes maar qua gewicht om vast te houden 😅 (en kwam alleen maar paperbacks tegen).
SuzyQFive
24-05-2023 om 13:23
Ik las vanmorgen Hitte van Victor Jestin.
Het is niet een heel dik boek. Het gaat over een zeventienjarige jongen die op vakantie is in Les Landes en daar iemand ziet die sterft maar doet er niets aan. In de zinderende zomerhitte gaat alles maar door, feesten, seks enz. Verdwaasd beleeft hij de laatste dagen van zijn vakantie terwijl een meisje hem het hoofd nog eens extra op hol brengt.
Het boek leest makkelijk weg, soms een beetje bizar maar niet onwerkelijk.
nlies
24-05-2023 om 13:23
SuzyQFive schreef op 24-05-2023 om 13:13:
[..]
Ik ben er ook benieuwd naar. Had hem als fysiek boek op mijn verjaardagslijstje gezet. Toen zag ik hem vlak daarvoor in de winkel en dacht: oei!
Niet omdat ie zo dik is qua bladzijdes maar qua gewicht om vast te houden 😅 (en kwam alleen maar paperbacks tegen).
ik zie nu dat hij op de onlinebieb ook staat, dus ga de reservering maar intrekken
Lena55
24-05-2023 om 19:54
SuzyQFive schreef op 24-05-2023 om 13:13:
[..]
Ik leg altijd een kussen op mijn schoot en dan boek erop. Scheelt met vasthouden 😅
Met Thrillers heb ik niet zoveel. Maar heeft iemand een tip? Een thriller wat niet gaat over moorden oplossen enzo en niet al te simpel geschreven. Iets wat meer origineel. Kan dit wel eens een kans even. 'Ik ben Pelgrim' vond ik bijvoorbeeld wel erg goed.
SuzyQFive
24-05-2023 om 20:18
Lena55 schreef op 24-05-2023 om 19:54:
[..]
Ik leg altijd een kussen op mijn schoot en dan boek erop. Scheelt met vasthouden 😅
Met Thrillers heb ik niet zoveel. Maar heeft iemand een tip? Een thriller wat niet gaat over moorden oplossen enzo en niet al te simpel geschreven. Iets wat meer origineel. Kan dit wel eens een kans even. 'Ik ben Pelgrim' vond ik bijvoorbeeld wel erg goed.
Stephen King heeft veel thrillers die niet gaan over moorden oplossen.
Minority Report van Philip Dick
De doorbraak van Simone van der Vlugt
kapow
24-05-2023 om 21:33
Het achtste leven heb ik ook nog op m’n ereader. Denk dat deze zomer wel er aan toe kom.
Gisteren Book of Life uitgelezen van Deborah Harkness (fantasy) van de All Souls serie. Ik ga gelijk verder met deel 4, Time’s Convert.
MildredRatched
25-05-2023 om 09:03
Lena55 schreef op 24-05-2023 om 19:54:
[..]
Zo doe ik het ook!
Ik vond De Camino van Anya Niewerra wel een originele thriller zonder nadruk op echt moorden. wel een leuke spanningsopbouw
MildredRatched
25-05-2023 om 09:04
Beterlaat2021! schreef op 24-05-2023 om 16:03:
De nieuwe Detective en Thrillergids is vanaf morgen te koop.
Dit ken ik niet! Staan hier ook boeken in, of vooral tips voor spannende boeken?
Beterlaat2021!
25-05-2023 om 11:59
Er staan een paar interviews met schrijvers in en 384 beoordelingen van meestal recent verschenen thrillers, zowel NL als vertaald in het NL.
Leuk om je eigen smaak dan te vergelijken met de recensies. Soms ben ik het roerend met de recensies eens, soms absoluut niet.
nlies
25-05-2023 om 13:41
Ik ben begonnen aan De witte koningin, van Juan Gomez-Jurado.
Is al deel 3 dus ik moest eerst weer even kijken wat er in de vorige boeken gebeurde
nlies
27-05-2023 om 11:42
Ik las zoveel goede recensies over het Kamermeisje. Zag het bij de bieb staan. dus meegenomen. na een paar hoofdstukken ga ik het terugbrengen
PerfumedAlpaca84
27-05-2023 om 12:17
nlies schreef op 27-05-2023 om 11:42:
Ik las zoveel goede recensies over het Kamermeisje. Zag het bij de bieb staan. dus meegenomen. na een paar hoofdstukken ga ik het terugbrengen
Ik vond dat een verschrikkelijk stom boek, door de (foutieve) stereotypering van autisme zonder dat het zo genoemd wordt.
Regendrup.
27-05-2023 om 13:16
Inmiddels bezig in Schaduw, van de Zeven Zussen. gaat weer lekker zo!
nlies
27-05-2023 om 14:21
Wandelvrouwtje schreef op 27-05-2023 om 12:17:
[..]
Ik vond dat een verschrikkelijk stom boek, door de (foutieve) stereotypering van autisme zonder dat het zo genoemd wordt.
juist, ik had hetzelfde idee, en er gebeurde helemaal niets in dat deel wat ik gelezen heb. Ik ga nu in de zon, de witte koning uitlezen