Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Bikinilijn VS. Schaamhaar

Nieuwe reclame van scheermesjes waarin schaamhaar genoemd wordt. Wat is er mis met het woord 'bikinilijn'. Nu zat ik net aan een croissant met kaas en - voor mijn gevoel - schaamhaar. Veel mensen eten voor de tv, hou er rekening mee, reclamemakers!

Oh ja, in het zelfde blok ook nog iets over urineverlies. Eet smakelijk!

Vind t belachelijk dat er aparte scheermesjes voor je schaamhaar op de markt komen.

Die bikinilijn naar Scheveningen vind ik ook grappig bedacht en wat voor zure gleuf ben je als je hier seksisme in ziet.

To, ik raad je aan om tijdens het eten naar Dr. Pimpelpopper te kijken op TLC dan krijg je helemaal geen hap meer door je keel en ben je blij met reclames over scheren van je schaamhaar.

Schaamhaar en bikinilijn zijn volgens mij 2 verschillende dingen. Bij bikinilijn denk ik aan het schaamhaar dat zichtbaar is als je een bikini aan hebt.  Vroeger scheerde mensen alleen dat randje weg, zodat er als je in je bikini loopt geen schaamhaar zichtbaar is, en was het gebruikelijk de rest gewoon weelderig te laten groeien.Tegenwoordig wordt door de meeste mensen veel meer schaamhaar weggeschoren. Het wel of niet zichtbaar zijn als je een bikini aan hebt heeft daar niks mee te maken.
Mijns inziens dus logisch dat er in de reclame gesproken wordt over schaamhaar.

Maar ik begrijp niet zo goed, waarom je tijdens het eten liever het woord bikinilijn hoort. Dan heb je toch sowieso daar het beeld van schaamhaar bijwerken bij? Of zie jij dan alleen een bikini voor je? 

Beerlover

Beerlover

14-07-2022 om 16:05 Topicstarter

en die voetschimmel reclames, blegh. Ik vind het gewoon ranzig. 

Bij de titel van dit topic gokte ik op een discussie over weelderige bos, bikinilijn, helemaal kaal en alles ertussenin. Gaat het over het woord…

Sassenach schreef op 14-07-2022 om 15:54:

Maar ik begrijp niet zo goed, waarom je tijdens het eten liever het woord bikinilijn hoort. Dan heb je toch sowieso daar het beeld van schaamhaar bijwerken bij? Of zie jij dan alleen een bikini voor je?

Exact, daarom noemde ik het ook een non-issue.

Zo lang er geen beelden worden getoond bij de woorden is het puur je eigen verbeelding natuurlijk. Zet dan je TV of radio uit tijdens het eten, probleem opgelost!

Beerlover schreef op 14-07-2022 om 16:05:

Daar had je topic ook over kunnen gaan of over reclames in het algemeen, maar je koos bikinilijn vs schaamhaar niet voor niks natuurlijk. 

Beerlover schreef op 14-07-2022 om 16:05:

Alles onder de gordel amputeren dan maar. Lekker fris   

Volgens mij kun je beter het geluid tijdens de reclames even uitzetten. Hoef je al die ‘vieze’ woorden niet te horen.

Schaamhaar, urineverlies… ik heb het allebei. Het urineverlies ben ik graag weer van af. Het schaamhaar zit daar prima, ik doe niet aan bikini’s. Wel aan eten voor de tv. Ik zat laatst dr. Pimple popper te kijken terwijl ik zat te eten, daar ging mijn eetlust dan wel weer een beetje van verloren

Nou zeg . Ga je schamen !

Misschien is het probleem wel het eten voor de tv, in plaats van wat er op tv gezegd word.

Btw: schaamhaar, niets mis mee. Niet met het woord, niet met schaamhaar zelf. You be you.

Ik zie het probleem echt niet. 

Ook trouwens niet van die tramlijn naar Scheveningen, vond de Bikinilijn leuk bedacht

Malibu2 schreef op 14-07-2022 om 17:23:

Ik zie het probleem echt niet.

Ook trouwens niet van die tramlijn naar Scheveningen, vond de Bikinilijn leuk bedacht

Het is niet zo moeilijk meer om op een teentje te gaan staan. Je zal maar een verkeerd voornaamwoord gebruiken bijvoorbeeld. Of feiten belangrijker vinden dan hoe iemand het ervaart. Brrr...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.