Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Bikinilijn VS. Schaamhaar

Nieuwe reclame van scheermesjes waarin schaamhaar genoemd wordt. Wat is er mis met het woord 'bikinilijn'. Nu zat ik net aan een croissant met kaas en - voor mijn gevoel - schaamhaar. Veel mensen eten voor de tv, hou er rekening mee, reclamemakers!

Oh ja, in het zelfde blok ook nog iets over urineverlies. Eet smakelijk!

Waarom ga je zo over je nek van het woord schaamhaar? 

je mag ook niks meer zeggen tegenwoordig! 

Vind je vagina ook een vies woord want dan kan ik denk ik een voorzichtige conclusie trekken.

Tja, jammer dat het een triggerwoord voor jou is. Maar misschien heel ouderwets... gewoon geen tv-kijken tijdens het eten?

wat een non-issue! 

Ik zag die commercial van de week. ‘Lekker direct’, dacht ik, ook omdat ze de optie noemen dat je het gewoon laat staan.
Bikinilijn is een eufemisme, want tegenwoordig kom je er niet mee weg als je alleen de randjes bijwerkt. Veel mensen vinden compleet kaal de norm.

Dus jij zegt liever 'meer donker' dan 'zwart'. Terwijl zwart duidelijker is.

Zo ook met 'bikinilijn' en 'schaamhaar'. Waarover spreek je dan als je het over het schaamhaar op de venusheuvel hebt? De bikinilijn op mijn venusheuvel?  Ik begrijp niet waarom men voor elk woord een verbloemende term moet verzinnen.

En trouwens ... eten terwijl je TV kijkt is ongezond. 

Schaamhaar en urineverlies: allemaal dingen die bij ons lichaam horen. Waarom zouden die dingen niet mogen benoemd worden? Ik vind dat allemaal behoorlijk hypocriet als andere woorden of er zelfs gewoon-over-zwijgen, de enige alternatieven zijn.

Auwereel schreef op 14-07-2022 om 14:33:

Bikinilijn kan ook problemen opleveren:
https://www.metronieuws.nl/onderweg/ov/2021/07/ophef-bikinilijn-den-haag-groenlinks-seksisme/

Ik mis geloof ik waarom deze naam seksisme zou zijn. Ik vind het grappig bedacht.

Zoon en ik valt het op dat de reclame over vaginale schimmel altijd precies tijdens het avond eten op tv is. Misschien een hint dat we niet voor de tv moeten eten
We roepen nu iedere keer 'eet smakelijk' als ie op tv uitgezonden wordt.

niet erg alleen als er een schaamhaar in de boter zit hahaha

Het enige wat ik stom vind aan ‘schaamhaar’ is de suggestie dat je je ervoor zou moeten schamen.
Doe niet zo moeilijk met dat verbloemende taalgebruik, bikinilijn is een veel raardere term wat mij betreft.

Schaamhaar is toch iets heel natuurlijks? Bikinilijn is een plek, geen haar. Waarom om de brei heendraaien? 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

14-07-2022 om 14:58

Ben je tien? 

blauwevrouw schreef op 14-07-2022 om 14:45:

Het enige wat ik stom vind aan ‘schaamhaar’ is de suggestie dat je je ervoor zou moeten schamen.
Doe niet zo moeilijk met dat verbloemende taalgebruik, bikinilijn is een veel raardere term wat mij betreft.

Schaamstreekhaar is dan weer zo lang.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.