Jouw lijf
kerst
05-11-2024 om 20:17
Mirena ervaringen
Volgens mij zijn er meerdere vrouwen hier die net als ik nog niet zo lang een Mirena spiraal hebben .
Spiraal is bij mij gisteren gezet bij poli gynaecologie, en alleen de eendenbek vond ik beetje Gisteren wat buikpijn. En licht bloedverlies sinds de plaatsing.
Mijn eerste spiraal en ook mijn laatste waarschijnlijk ,aangezien ik 53 jaar ben. Reden voor Mirena spiraal was extreme bloedingen bij gebruik van estradiolpleister tegen overgangsklachten.
MMcGonagall
05-11-2024 om 22:40
Waarom heb je dan voor een mirena gekozen? Dat lijkt zo’n onlogische optie aangezien je op je 53e geen anticonceptie meer nodig hebt. Was novasure geen overweging?
Ik heb overigens alleen ervaring van 25 jaar geleden. Half jaartje mirena gehad en half jaar ellende. De laatste 15 jaar had ik een koperspiraal en sinds drie maanden niets meer (52, dus niet meer nodig). Sinds dat koperspiraal eruit is, ben ik ook niet meer steeds 6 weken ongesteld.
Ellori
06-11-2024 om 01:11
MMcGonagall schreef op 05-11-2024 om 22:40:
Waarom heb je dan voor een mirena gekozen? Dat lijkt zo’n onlogische optie aangezien je op je 53e geen anticonceptie meer nodig hebt. Was novasure geen overweging?
Ik heb overigens alleen ervaring van 25 jaar geleden. Half jaartje mirena gehad en half jaar ellende. De laatste 15 jaar had ik een koperspiraal en sinds drie maanden niets meer (52, dus niet meer nodig). Sinds dat koperspiraal eruit is, ben ik ook niet meer steeds 6 weken ongesteld.
Na novasure wordt ook een mirena spiraal aangeraden tegen verklevingen aldus mijn gyn. Ik heb bijna een jaar geleden de novasure behandeling gekregen en sindsdien een mirena spiraal. Eigenlijk geen bijwerkingen verder gelukkig.
OperaQueen
06-11-2024 om 06:59
Heb er ook 1 sinds een paar jaar, het plaatsen was erg pijnlijk al duurde het niet lang maar ik ben erg blij met dat ding, heb geen klachten, en geen menstruatie
anomarie
06-11-2024 om 07:06
Ik heb nu 15 jaar een mirena (tussendoor wel gewisseld). Met 52 jaar wordt hij eruit gehaald idd met als reden dat hij dan niet meer nodig is. Voorheen geen klachten en nauwelijks bloedverlies. Laatst had ik ineens 2 weken achterelkaar bloedverlies. Dat is dus niet de bedoeling. Ik hou het even in de gaten en als het nog een keer gebeurd zal ik toch naar de huisarts moeten.
Koettie
06-11-2024 om 07:07
Heb er twee gehad, eerste was dramatisch. Eerste maanden bijna dagelijks gevloeid. Daarna een paar maanden heel weinig en daarna elke maand gewoon weer flinke menstruaties en regelmatig pijnlijke cystes. Paar jaar later toch weer poging gedaan want de pil was het ook niet. En deze is fantastisch. Zit er nu net geen jaar in en heb nog maar een dag bloedverlies. Wel weer keer pijnlijke cyste gehad maar in verhouding met maandelijkse ellendige menstruaties prima te doen.
Bellebelle
06-11-2024 om 08:22
Ik heb een Mirena spiraal in combinatie met een hormoonpleister. De Mirena had ik al, dit is de derde, de hormoonpleister pas sinds kort. Voor mij werkt de combinatie juist ideaal. Ongesteld werd ik toch al niet meer, maar nu zijn de dalen van mijn stemmingswisselingen ook veel vlakker. Ik werd peilloos verdrietig, ik denk door de overgang, want verder kon ik geen enkele rede aanwijzen. Daarom heb ik die hormoonpleister erbij gekregen.
Lollypopje
06-11-2024 om 09:42
ik ben een van die vrouw bij wie het zetten van een spiraal een verschrikkelijke hell is, toch doe ik het omdat ik daarna niet meer ongesteld wordt. Menstruatie was altijd ook heel erg heftig en met veel pijn, dus heb ik er één dag totale hel in de 8 jaar wel voor over
Madamecannibale
06-11-2024 om 09:53
Bij mij was het ook drama. Het zetten was ontzettend pijnlijk, daarna maanden erge pijn en bloedingen. Toen een paar maanden rust en daarna begon de buikpijn weer. Geen fijne ervaring maar ik was wel een stuk jonger dan jij en had ook geen kinderen. Dat schijnt ook verschil te maken.
Loeki72
06-11-2024 om 11:46
Ik heb 15 jaar een Mirena gehad. ideaal. Ik had geen bloedverlies meer. Nu is hij verwijderd (op mijn 52ste) en ben nu ivm overgangsklachten met hormonen begonnen.
yette
06-11-2024 om 11:53
Ik ben nu aan mijn derde Mirena en het bevalt prima. Mijn vorige zou eigenlijk de laatste zijn, maar ik mocht er toch nog een op mijn 54ste en daar ben ik blij mee. Het zetten ging de ene keer wel beter dan de andere keer. Maar het belangrijkste: sinds Mirena heb ik geen hormonale stemmingswisselingen meer en ook geen menstruaties (ik had van beiden extreem veel last). Ik denk dat mijn overgangsklachten nu ook meevallen dankzij Mirena. Sinds een paar jaar heb ik alleen af en toe last van nachtzweten, that's it. Maar misschien moet het ergste nog komen?
SuzyQFive
06-11-2024 om 12:08
Lollypopje schreef op 06-11-2024 om 09:42:
ik ben een van die vrouw bij wie het zetten van een spiraal een verschrikkelijke hell is, toch doe ik het omdat ik daarna niet meer ongesteld wordt. Menstruatie was altijd ook heel erg heftig en met veel pijn, dus heb ik er één dag totale hel in de 8 jaar wel voor over
8 jaar?
Lollypopje
06-11-2024 om 12:17
SuzyQFive schreef op 06-11-2024 om 12:08:
[..]
8 jaar?
Ja, Het is gebleken dat het zelfs 8 jaar werkzaam is als anticonceptie. Nu gebruik ik het tegenwoordig vooral niet ongesteld te worden, Dus laat ik het zitten zolang dat het geval is en kan het zijn dat hij er misschien iets eerder uit moet
Koettie
06-11-2024 om 12:37
Lollypopje schreef op 06-11-2024 om 09:42:
Ik heb de tweede onder een roesje laten zetten. Anders was ik er niet meer aan begonnen.
Lollypopje
06-11-2024 om 13:07
Koettie schreef op 06-11-2024 om 12:37:
[..]
Ik heb de tweede onder een roesje laten zetten. Anders was ik er niet meer aan begonnen.
Daar zit ik ook aan te denken, maar ik weet dat bij LC veel van dat soort middelen slecht kunnen vallen en een verslechtering kunnen veroorzaken. Dus daar zal ik me tegen die tijd in verdiepen, want het is niet dat eie helse pijn een goede combinatie is met mijn ziekte
Koettie
06-11-2024 om 13:09
Lollypopje schreef op 06-11-2024 om 13:07:
[..]
Daar zit ik ook aan te denken, maar ik weet dat bij LC veel van dat soort middelen slecht kunnen vallen en een verslechtering kunnen veroorzaken. Dus daar zal ik me tegen die tijd in verdiepen, want het is niet dat eie helse pijn een goede combinatie is met mijn ziekte
Ahh ja, dan zou ik er ook niet zomaar aan beginnen. Logisch! Blij dat mn gyn er wel meteen mee inging want anders was de tweede er nooit gekomen. Vond het echt traumatisch de eerste keer