Jouw lijf
Friezinnetje
19-08-2022 om 09:07
Maagverkleining, wie heeft er ervaring?
Ik ben eigenlijk mijn hele leven al te zwaar. Verschillende diëten gedaan, ook via diëtiste. 5 jaar geleden ben ik 40 kilo kwijt geraakt. Achteraf ging dit veel te snel, want dit was ik in iets meer dan een half jaar kwijt. En niet het beste dieet, met shakes en repen. Maar goed, op dat moment natuurlijk ontzettend blij.
Maar mijn eetpatroon veranderde daarna niet, en na een half jaar, verviel ik geleidelijk aan weer in mijn oude gewoontes. Door coronaperiode, niet goed in mijn vel zitten op het werk, ben ik die 40 kilo er weer bij. Ik sportte nog wel, 2 keer per week. En probeer zo veel mogelijk op de fiets naar het werk te gaan.
Door artirtis psoriatica ben ik ook niet altijd even mobiel en heb ik ook vaak klachten, de afgelopen 4-5 jaar bijna continu bij de fysio. Van de ene slijmbeursontsteking in de andere, een frozen shoulder, naar een knie die niet meer alles wil. En tuurlijk weet ik dat mijn gewicht hier niet positief aan bij draagt. Maar ik krijg de knop niet om, en ik weet niet wat ik moet.
Gisteren met mijn zusje hier over gehad en er zijn in mijn omgeving een aantal die een maagverkleining hebben gedaan. Nu ben ik me aan het oriënteren of dit ook iets voor mij zal zijn.
Bij deze dus de vraag of iemand hier ervaring heeft met een maagverkleining. En wat vond je lastig, en waar ben je heel blij mee? Wat moet je laten?
Friezinnetje
23-11-2024 om 11:01
Wallie79 schreef op 23-11-2024 om 09:45:
Wat een mooi resultaat al Friezinnetje!
Hier gaat het op zich nog steeds goed, alles heelt mooi en ik bouw het eten rustig op. Het is soms wel verrassend wat wel of niet goed valt, zo valt melk tot nu toe niet goed bij mij (hopelijk verandert dat nog).
Ook ben ik sinds een paar dagen echt ontzettend moe, terwijl ik me de dagen daarvoor echt heel fit voelde. Nu maar wat meer rust pakken dus.
Al met al ben ik wel heel blij met hoe mijn herstel tot nu toe verloopt, geen gekke dingen gelukkig!
Dat is mooi, Wallie, idd zo nu en dan goed je rust pakken. Is belangrijk.
Ik heb vanmorgen ook al weer een rondje gelopen 45 minuten. Hier was het nog droog, vanmiddag regen. Wat hhd klusjes doen, en mss nog even weg.
Friezinnetje
27-11-2024 om 18:34
pfoei het eten valt me vandaag helemaal verkeerd. Ik had nasi gemaakt, en al eerder gegeten, maar vanavond wil het niet zakken. blijf wat opboeren, en het doet me wat pijn. Maar rustig zitten en afwachten tot het weer over gaat.
Edit: Maaltijd eruit gegooid, nu is pijn over.
Wallie79
27-11-2024 om 21:17
Friezinnetje schreef op 27-11-2024 om 18:34:
pfoei het eten valt me vandaag helemaal verkeerd. Ik had nasi gemaakt, en al eerder gegeten, maar vanavond wil het niet zakken. blijf wat opboeren, en het doet me wat pijn. Maar rustig zitten en afwachten tot het weer over gaat.
Edit: Maaltijd eruit gegooid, nu is pijn over.
Niks aan! Hoe lang heeft het geduurd? Hopelijk viel het mee. Had je de nasi opgewarmd? Ik ben er namelijk achter dat eten wat je opwarmt te droog kan zijn.
Ik heb afgelopen maandag een mega vastloper gehad, van 2 kleine stukjes kip en wat spinazie. Ik weet nu dat de kip waarschijnlijk te droog was, wat een drama! Het heeft bij mij dik 2 uur geduurd, heel veel pijn, misselijk, niet weten waar je met jezelf naartoe moet, kokhalzen en slijm overgeven… zo verschrikkelijk naar! Ik wens zoiets niemand toe…
Ik pureer nu m’n avondeten maar weer en nu gaat het prima. Had vanavond kip madras (zat zelfs een klein pepertje in) en heb relatief veel gegeten. Ik ben zo blij dat dat wel goed gaat. Volgende week maar weer een normale avondmaaltijd proberen, maar nu eerst maar even zo.
Hopelijk ben je nu weer helemaal ok!
Friezinnetje
27-11-2024 om 21:32
nee, niet opgewarmd. Heeft ong een uur geduurd. Idd slijm erbij, maar ook het eten eruit. Had ook maar 4-5 hapjes gehad.
Later nog wat kwark gehad met blauwe bessen en wat cruesli. Dat ging goed.
Maar vervelende ervaring.
Dolfje
27-11-2024 om 21:55
Dat klinkt erg rot. Hopelijk krijgen jullie dat niet heel vaak. Jullie zullen daar wel zoekende in zijn en leren wat wel en niet kan.
Wallie79
27-11-2024 om 21:58
Friezinnetje schreef op 27-11-2024 om 21:32:
nee, niet opgewarmd. Heeft ong een uur geduurd. Idd slijm erbij, maar ook het eten eruit. Had ook maar 4-5 hapjes gehad.
Later nog wat kwark gehad met blauwe bessen en wat cruesli. Dat ging goed.
Maar vervelende ervaring.
Heftig hè?! Zo’n nare reactie terwijl je nauwelijks iets hebt gegeten.
Wel goed dat je later nog wat hebt gegeten, ik kreeg er niks meer in.
Hopelijk blijft het voor ons beide bij deze ene ervaring!
Friezinnetje
27-11-2024 om 22:03
Dolfje schreef op 27-11-2024 om 21:55:
Dat klinkt erg rot. Hopelijk krijgen jullie dat niet heel vaak. Jullie zullen daar wel zoekende in zijn en leren wat wel en niet kan.
Ik heb eerder nasi gegeten, nergens last van . En nu na een paar hapjes, meteen mis. Maar het hangt soms ook af, van wat je eerder gegeten hebt.
Besef me ook net dat ik vandaag veel gebukt heb om dingen vd vloer te pakken. Kan het ook zijn.
Friezinnetje
27-11-2024 om 22:04
Wallie79 schreef op 27-11-2024 om 21:58:
[..]
Heftig hè?! Zo’n nare reactie terwijl je nauwelijks iets hebt gegeten.
Wel goed dat je later nog wat hebt gegeten, ik kreeg er niks meer in.
Hopelijk blijft het voor ons beide bij deze ene ervaring!
Nou idd. Dit wil je niet te vaak hebben. Of liever helemaal niet
Friezinnetje
04-12-2024 om 22:23
Grietje2 schreef op 04-12-2024 om 21:08:
Friezinnetje en Wallie hoe gaat het?
he Grietje, ja hier gaat het goed, vandaag 5 weken geleden geopereerd. Was vanmorgen 8,5 kilo kwijt. Gisteren voor het eerst uit eten geweest, vond ik wel lastig om te kijken wat ik ging eten. Heb alleen een voorgerecht gehad, en die kreeg ik al niet op.
Vrijdag start ik weer bij mijn PT en volgende week ook nog op het werk bij de sport.
Friezinnetje
05-12-2024 om 18:50
vanavond weer een misser met het eten. En dan moeten spugen. Ik verwacht dan het eten, maar eigenlijk is het allemaal slijm. Nog steeds wat aan het boeren. Bah, niks aan
Friezinnetje
05-12-2024 om 18:51
oh, maar verder gaat het goed, 8,5 kilo kwijt, totaal 22 kilo. Krijg al veel complimenten.
krulliebollie
05-12-2024 om 22:53
je gaat super snel met afvallen Friezinnetje. Dat niet lekker na het eten heb ik ook 1 keer gehad. Ik had toen teveel gegeten.
Friezinnetje
05-12-2024 om 22:57
krulliebollie schreef op 05-12-2024 om 22:53:
je gaat super snel met afvallen Friezinnetje. Dat niet lekker na het eten heb ik ook 1 keer gehad. Ik had toen teveel gegeten.
ik denk dat ik te snel heb gegeten.