Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Is er nou iets dat wel echt werkt tegen muggebultenjeuk?

Er zijn zo veel muggen! En ik heb nog niks gevonden dat helpt tegen de jeuk. Verwarmen helpt soms, een beetje. Heeft het zin om verder te zoeken, hebben jullie ooit iets ontdekt dat echt helpt of is het allemaal net niet?


Onctose, helaas alleen in Frankrijk te koop. 

Evaluna schreef op 20-06-2024 om 08:44:

Onctose, helaas alleen in Frankrijk te koop.

Zit hydrocortison in en dat heb ik wel eens van de huisarts gekregen voor steken van steekvliegen en dat hielp inderdaad goed.


Thuis heb ik horren en een hemel bed met klamboe.

Ik heb altijd azaron bij mij dus als ik gestoken wordt smeer ik direct mijn ervaring is als je te lang wacht helpt het minder goed. Dus vooral direct smeren.

Essentiële lavendel-olie helpt hier heel goed. Werkt ook preventief.

Voor dochter gebruikt ik Nestosyl crème, dat vind ze prettig werken. Of de azaron stick inderdaad. Voor mezelf heb ik een zapp-it, werkt goed tegen de jeuk.

l_zap-it-insectenbeet-reiniger2_.jpg

Ik heb een apparaatje, Bite Away. Die zet je op de bult, drukt op een knopje en wordt heet. 
Soms nog een tweede keer nodig en sporadisch een derde maar het werkt als een malle. Als ie stuk gaat sjees ik acuut naar de winkel voor een nieuwe.

Ik zweer ook bij Bite Away: https://www.bite-away.com/nl/
Een of twee keer op de bult branden en ik heb nergens meer last van.

stokstaart schreef op 20-06-2024 om 10:34:

Ik heb een apparaatje, Bite Away. Die zet je op de bult, drukt op een knopje en wordt heet.
Soms nog een tweede keer nodig en sporadisch een derde maar het werkt als een malle. Als ie stuk gaat sjees ik acuut naar de winkel voor een nieuwe.

BlairW schreef op 20-06-2024 om 09:12:

Voor dochter gebruikt ik Nestosyl crème, dat vind ze prettig werken. Of de azaron stick inderdaad. Voor mezelf heb ik een zapp-it, werkt goed tegen de jeuk.

l_zap-it-insectenbeet-reiniger2_.jpg

Hoe werkt dat ding 

Ook ik heb last van een extreme reactie op steken van bepaalde muggen. Warme rode plakkaten, sowieso vervelend, maar vooral als je hand of voet er helemaal van opzwelt. Aanvankelijk had ik er alleen in het buitenland last van, de laatste jaren (global warming?) ook wel eens hier. 
Mijn huisarts raadde aan om al vóór de vakantie te beginnen met een dagelijkse dosis allergie-tabletjes. Dat werkt. Pas beginnen met slikken als je eenmaal gestoken bent, trouwens ook. 

Ik heb ontdekt dat muggen mijn vriendlief liever lusten dan mij, dus ik lig/zit graag naast hem. Nou heb jij daar niks aan (vriendlief ook niet) maar het schijnt dat muggen op de warmte en geur afkomen. Douchen met munt/citrusgeur (geen zoetige parfum) en jezelf koel houden. En naast een warmbloed zitten, dus  oh en ik heb een olifantenhuid volgens mijn vriendin. Die zat te bestuderen hoe een mug mij probeerde te prikken, maar gewoon niet door mijn huid heen leek te komen. Waarop ik de kriebelende mug opmerkte en doodmepte. Ik ben gepantserd 

Evaluna schreef op 20-06-2024 om 08:44:

Onctose, helaas alleen in Frankrijk te koop.

Ja precies. Dat is het enige dat bij mij een beetje werkt. Allergiepillen slik ik al dagelijks. Zo'n warmtedingetje doet helemaal niets behalve pijn aan de huid en azaron werkt even goed als vaseline. Niet dus.

Momenteel zijn er hele kleine mugjes die gewoon door de hor heen komen. Kleding helpt niet, ik word dwars door broek, sokken enz heen gestoken. 

Ik hou het er maar op dat ik erg lekker ben 😉

is het niet mogelijk om horren in je ramen te plaatsen?

Fenyw schreef op 20-06-2024 om 13:40:

[..]

Ja precies. Dat is het enige dat bij mij een beetje werkt. Allergiepillen slik ik al dagelijks. Zo'n warmtedingetje doet helemaal niets behalve pijn aan de huid en azaron werkt even goed als vaseline. Niet dus.

Momenteel zijn er hele kleine mugjes die gewoon door de hor heen komen. Kleding helpt niet, ik word dwars door broek, sokken enz heen gestoken.

Ik hou het er maar op dat ik erg lekker ben 😉

ik zou toch niet met cortisonencreme mijn muggenbulten te lijf willen gaan. Je mag het ook niet meer dan 3 dagen gebruiken en voor de werkzamestof die de verdoving doet heb je genoeg aan de lidocaine creme of oordruppels. 

GroenTuintje schreef op 20-06-2024 om 10:45:

[..]

Hoe werkt dat ding

Er zitten 2 kristallen in die door de wrijving een kleine schok opwekken. Dat zorgt ervoor dat de histamine aanmaak wordt geremd. Die schok voel je eigenlijk niet

BlairW schreef op 20-06-2024 om 20:05:

[..]

Er zitten 2 kristallen in die door de wrijving een kleine schok opwekken. Dat zorgt ervoor dat de histamine aanmaak wordt geremd. Die schok voel je eigenlijk niet

BlairW schreef op 20-06-2024 om 20:05:

[..]

Er zitten 2 kristallen in die door de wrijving een kleine schok opwekken. Dat zorgt ervoor dat de histamine aanmaak wordt geremd. Die schok voel je eigenlijk niet

Grappig

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.