Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Hebben jullie poep-schaamte ?

nummer-2.jpg



In de Romeinse tijd was poepen 'haast een theekransje'.
De openbare toiletten bevonden zich in de buitenlucht én naast elkaar.
Hoe anders is dat nu .

Het blijkt dat mensen vooral moeite hebben met poepen in een wc-hokje met open boven-
en onderkant, op een date en in een openbare ruimte.
Denk daarbij bijvoorbeeld aan een restaurant of museum.

Hebben jullie 'poep-schaamte'  of doen jullie  'nummer 2'  moeiteloos overal ?

https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/artikel/5460142/poepschaamte-waarom-bang-om-te-poepen


Niet 100% schaamteloos (ik vind het toch vervelend als iemand ruikt dat ik gepoept heb) maar ik poep zeker overal als het moet. Het is natuurlijk hartstikke normaal om te poepen. Hoewel het blijkbaar toch een niet veel besproken onderwerp is, want mijn telefoon maakt er consequent piepen/gepiept van

ik ben mijn poepschaamte zo'n 5 jaar geleden verloren.
Ben chronisch ziek en wanneer ik over mijn grenzen ben gegaan krijg ik darmproblemen. 
Als ik krampen krijg dan moet ik. EN SNEL...

Ja heel erg. Ik ben al jaren samen met mijn man, hij heeft mij twee keer zien bevallen. Maar ik kan nog steeds niet poepen als ik weet dat hij aan de andere kant van de deur is. Dus vakantie in een hotel levert mij nog altijd buikpijn op..

Niet echt last van, maar thuis poepen is wel het fijnste. Mijn man gaat ook gerust aan de andere kant van de deur een gesprek met mij beginnen. Daar zit ik dan niet zo op te wachten. 

Sowieso poepschaamte! In combinatie met een prikkelbare darm,  wat op een gegeven moment resulteerde in nergens meer heen durven als ik niet binnen een  half uur thuis kon zijn.  Dat gaf stress en stress prikkelt de prikkelbare darm dus de vicieuze cirkel was rond.  Dat  heeft mij doen besluiten schijt te hebben aan mijn poepschaamte, ik heb zo'n raar flesje VIPoo gekocht en ik ben eropuit gegaan.  Tegenwoordig heb ik nog drie keer per jaar buikpijnaanvallen waar dat voorheen 3 keer per week was.  Poepschaamte, ja, nog altijd.  Maar in het kader van jammer dan is dat jammer dan. Als ik moet dan moet ik en ik kan mijn leven daar niet langer door laten beperken. 

Ook niet echt last van maar inderdaad open hokjes vind ik ook net fijn.

Tara82 schreef op 12-07-2024 om 10:53:

Niet echt last van, maar thuis poepen is wel het fijnste. Mijn man gaat ook gerust aan de andere kant van de deur een gesprek met mij beginnen. Daar zit ik dan niet zo op te wachten.

Ja dat doet de mijne ook, ik heb dan echt zoiets van " laat me ff met rust".

Ik heb haast nooit aandrang buiten de deur dus het komt haast niet voor dat ik moet. Ik vind het wel smerig als een gast het op mijn wc doet en vooral als ik deze persoon niet persoonlijk ken, zoals monteurs en dergelijke. Ik ga dan meteen met ontsmettingsmiddelen aan de gang zodra hij zijn hielen heeft gelicht.

Tip: neem ouderwetse lucifers mee en strijk er een af, eventueel meer. Dat schijnt de lucht tegen te gaan. Mijn man deed dat en daar rook je nooit iets.

Mocht ik toch nodig moeten dan beleg ik het plateau met wc papiertjes zodat er geen remsporen ontstaan. Ik zou geen wc borstel gebruiken als je deze niet schoon kan terugzetten.

Ja, ik heb ook last van poepschaamte. Ik poep het liefst thuis. Mijn plas kan ik niet lang ophouden maar als ik moet poepen wel. Meestal kan ik het wel ophouden tot ik thuis ben.

Geen last van. Als ik moet dan moet ik, dat kan ik dan echt niet ophouden tot thuis. 

Met 2 basisschoolkinderen is ongestoord naar toilet gaan een zeldzaamheid.

Ja ik schaam me wel een beetje maar ik doe het toch. Op Lowlands heb ik ooit na 3 poeploze dagen een vriend geappt vanaf de wc: gaan jullie alsjeblieft alvast naar dat concert, want ik kom er niet vanaf tot het gelukt is

ja toch wel een beetje. Het liefst poep ik thuis. Op vakantie (camping) heb ik er niet zoveel moeite mee, daar ga ik gewoon als het moet, maar op het werk ga ik alleen als ik echt niet anders kan. 

Geen last van maar ik doe het wel het liefst thuis.

Ja ik heb poepschaamte. Ik omzeil het waar mogelijk is zodat ik maximaal privacy heb maar als ik moet dan doe ik het wel.  Zelf in mijn relatie voel ik me niet op mijn gemak en kan ik het alleen met de deur op slot. 

Ik heb geen poep schaamte,  maar ik vind het wel vervelend bijvoorbeeld op het werk omdat daar geen luchtverfrisser staat. De volgende ruikt het dan.

 En mijn schoonmoeder maakt er een heel ding van dat je niet mag poepen op de wc beneden. Dat vind ik wel vervelend. Je kan het ook niet altijd goed inschatten van te voren. En om daar naar boven te gaan vind ik ook raar.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.