Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Dikke lippen, stom gezicht


Sleaford schreef op 31-07-2021 om 12:52:

[..]

Dat jij er niet mee zit wil niet zeggen dat het gedrag okay is. Seksisme, zoals normatief zijn over het uiterlijk van vrouwen door mannen, is nooit okay.

Overstijg je eigen norm, en probeer aan te sluiten bij de beleving van anderen Watertoren.

Nou nee hoor. Ik weiger om een zure gleuf te worden. Ik vind de schrijfstijl van Willem humoristisch. Ik lees hem al jaren altijd graag.

Vavoom schreef op 31-07-2021 om 12:38:

[..]

Unsolicited advice is een vorm van seksisme. Een man die ongevraagd z’n mening geeft over het uiterlijk van vrouwen vind ik een kwalijke zaak ja, daarom dat ik reageer. Als het een vrouw was geweest ook, want ik vind de manier waarop die meningen gebracht worden nergens op slaan. Je kan iets niet mooi vinden en prima over praten maar waarom op zo’n basisschool manier qua taalgebruik.
Voorbeeld: jij hebt donkerbruin haar, ik vind dat bv niet mooi. Wat heb jij er aan als ik dat zeg en dan ook nog op een manier als “donkerbruin haar is echt onwijs lelijk, ziet er niet uit”

Waar komt toch die drang vandaan om het uiterlijk van anderen zo te bespreken en te veroordelen?

Mwoah, overdrijf je nou niet een beetje? Ik ben een vrouw en ik schrik ook als iemand zich buiten proportioneel laat volspuiten of juist afzuigen, de boel te strak laat trekken of de billen en borsten vol zakken siliconen laat proppen.

De kunst van verbetering schiet bij sommige mensen door en is het geen verbetering van de menselijke contouren maar bijna als je een nieuw soort aan het creëren bent. Nu zijn het opgeblazen lippen maar de Kardashian kont, of je van top tot teen laten tatoeëren door een vage artiest in de kelder, schotels door je oren of hoorntjes op je voorhoofd, natuurlijk mag iedereen doen wat ie wil. 

De consequentie van aan jezelf sleutelen is wel dat mensen naar je gaan kijken als naar een kunstwerk, de meningen zullen uiteenlopen maar meningen zullen er zijn. Dat is ook het beoogde effect van degene die een beetje tot heel veel, aan zichzelf laat sleutelen. En als je met een mond als een ontstopper blij wordt dan moet je dat vooral doen, maar anderen mogen toch echt wel opmerken dat het een anatomische mislukking is.

CuddlyGorilla98

CuddlyGorilla98

31-07-2021 om 12:57

DanGun schreef op 31-07-2021 om 09:48:

Wat is de lol van het afkatten van andermans uiterlijk? (En kom alsjeblieft niet aan met ‘dat is mijn mening’ en ‘VrIjHeID vAN mEnInGsUiTiNg’ en ‘ze vraagt er zelf om’). Gewoon eerlijk antwoord. Wat is hier de lol van? Voel je je er zelf beter door? Was je op het schoolplein al de bully? Ik ben echt benieuwd.

Voor mij; dit is niet afkatten van iemands uiterlijk. Het gaat om het afkatten van iemands keuze (!) om het uiterlijk onnodig ingrijpend te laten veranderen.

"BN-ers" die in de media verschijnen hebben een voorbeeldfunctie en door met zulke carnavaleske lippen te verschijnen, die in niets meer lijken op de normale variatie van dunne/dikke lippen, voeden zij onbewust de onzekerheid van elke jonge vrouw die normale natuurlijke lippen heeft, die kennelijk de camera niet waardig zijn.

En ik zou het zeer kwalijk vinden als de invloeden van dit soort dames ervoor zorgen dat mijn dochter zich straks ook tot goudvis wil laten transformeren omdat ze zich anders niet goed genoeg voelt.

willem1959 schreef op 31-07-2021 om 12:50:

Tegen iedereen die hier schuimbekkend zijn gelijk probeert te halen zou ik willen zeggen, haal een keer goed adem en lees de openingspost nog eens. Want jullie manier van discussiëren verhard en daarmee wordt het niet gezelliger.

Hhahahajjajajajahahhaha. 

Jij begint met een enorm veroordelende post met als titel ‘dikke lippen, stom gezicht’ waarin je rept over vrouwen die eruitzien als een karper en schijnbaar een psychische stoornis hebben, en nu verwijt je anderen dat de discussie verhardt en niet gezellig wordt?


Mijn hemel, domheid is een peilloze diepte. 

Sleaford schreef op 31-07-2021 om 12:52:

[..]

Dat jij er niet mee zit wil niet zeggen dat het gedrag okay is. Seksisme, zoals normatief zijn over het uiterlijk van vrouwen door mannen, is nooit okay.

Overstijg je eigen norm, en probeer aan te sluiten bij de beleving van anderen Watertoren.

Wat ben jij streng en het klinkt meer alsof je nog een appeltje met Willem te schillen hebt dan dat je echt niet begrijpt dat sommige excessen ook een uitgesprokenere reactie krijgen.

Ikbeginbijmezelf schreef op 31-07-2021 om 12:57:

[..]

Voor mij; dit is niet afkatten van iemands uiterlijk. Het gaat om het afkatten van iemands keuze (!) om het uiterlijk onnodig ingrijpend te laten veranderen.

"BN-ers" die in de media verschijnen hebben een voorbeeldfunctie en door met zulke carnavaleske lippen te verschijnen, die in niets meer lijken op de normale variatie van dunne/dikke lippen, voeden zij onbewust de onzekerheid van elke jonge vrouw die normale natuurlijke lippen heeft, die kennelijk de camera niet waardig zijn.

En ik zou het zeer kwalijk vinden als de invloeden van dit soort dames ervoor zorgen dat mijn dochter zich straks ook tot goudvis wil laten transformeren omdat ze zich anders niet goed genoeg voelt.

En het is precies dat afkatten wat nergens op slaat. Als jij wil dat jouw dochter opgroeit als een blije vrouw vol zelfvertrouwen moet je daar als moeder wat aan doen, afkatten van andermans uiterlijk is dan niet de manier. 
Er zijn zelfs studies waaruit blijkt dat meisjes die opgroeien met een moeder die kritisch is over andermans uiterlijk opgroeien met een slecht zelfbeeld omdat ze bang zijn ooit zelf het punt van kritiek te worden. Het is maar dat je t weet. 

Ik vind opgespoten lippen niet lelijk, alleen sommige mensen slaan door. Het wordt dan grotesk. Eigenlijk geldt dat voor veel plastische chirurgie. Borstvergrotingen,
bilimplantaten. Het is niet altijd meer is beter. Ik vind dat de hoeveelheid ingespoten spul vaak niet past bij het lichaam of gezicht. Zij vinden blijkbaar van wel. Een smaakverschilletje.

Vavoom schreef op 31-07-2021 om 13:01:

[..]

En het is precies dat afkatten wat nergens op slaat. Als jij wil dat jouw dochter opgroeit als een blije vrouw vol zelfvertrouwen moet je daar als moeder wat aan doen, afkatten van andermans uiterlijk is dan niet de manier.
Er zijn zelfs studies waaruit blijkt dat meisjes die opgroeien met een moeder die kritisch is over andermans uiterlijk opgroeien met een slecht zelfbeeld omdat ze bang zijn ooit zelf het punt van kritiek te worden. Het is maar dat je t weet.

Daar heb je dan vast een paar linkjes van

Een verwrongen zelfbeeld, denk ik. Zo'n meisje kijkt in de spiegel en dan ziet ze niet het geheel van haar lichaamskenmerken, maar allemaal losse details, en die probeert ze als ware het een "boodschappenlijstje" bij de kliniek "op te lossen" zodat ze perfect wordt en zich niet meer onrustig voelt wegens imperfecties.

Geronimo3 schreef op 31-07-2021 om 12:59:

[..]

Wat ben jij streng en het klinkt meer alsof je nog een appeltje met Willem te schillen hebt dan dat je echt niet begrijpt dat sommige excessen ook een uitgesprokenere reactie krijgen.

Geen appeltje. Ben gewoon zeer gepassioneerd als het seksisme, ongelijkheid, racisme en discriminatie betreft. 

Quasidomo schreef op 31-07-2021 om 13:04:

Ik vind opgespoten lippen niet lelijk, alleen sommige mensen slaan door. Het wordt dan grotesk. Eigenlijk geldt dat voor veel plastische chirurgie. Borstvergrotingen,
bilimplantaten. Het is niet altijd meer is beter. Ik vind dat de hoeveelheid ingespoten spul vaak niet past bij het lichaam of gezicht. Zij vinden blijkbaar van wel. Een smaakverschilletje.

Precies dit.

Ik vind het ook niet mooi

Maar de manier waarop sommige het schrijven slaat dan weer nergens op. 

Oprechte vraag aan de posters die het niet met Willem eens zijn. Vinden jullie deze filler hype onder jongeren dan helemaal niet zorgelijk?

Phlora schreef op 31-07-2021 om 11:55:

[..]

Het is zeer zelden dat vrouwen iets doen voor mannen. Dat is toch algemeen bekend? Ze doen het meestal voor andere vrouwen. Wij zijn zelf onze ergste critici.

Ik denk trouwens dat het gewoon een slippery slope is. De meeste vrouwen knappen echt wel op van ietsje vollere lippen: veel vrouwen hebben een grote neus en dan balanceren grotere lippen daar beter een gezicht bij uit. Het probleem is dat ze snel groter en meer willen en daarnaast dat lippen opvullen echt een kunst is die niet veel artsen bezitten, wat leidt tot overfilling of migratie naar boven de bovenlip, wat de duckface creeert. Bovendien heb je zo'n 3ml nodig om zulke dikke lippen te creeeren die je veel ziet op instagram, dat zijn 3 zittingen!

Ik heb zelf lipfillers en de mijne zijn echt fantastisch. Heel mooi, natuurlijk, niemand die het ziet en het past veel beter bij mijn sterke kaaklijn. Ik heb 1ml erin zitten. Ik reis er jaarlijks voor af naar het buitenland, want ik vind in Nederland niet een goede arts zitten die ik mijn gezicht toevertrouw. Goede fillers zetten is echt een kunst waar iemand ontzettend van op kan knappen.

Link verwijderd ivm spam/reclame




Was deze link als voorbeeld bedoeld van dat het natuurlijk moet lijken? Want dat doet het m.I. helemaal niet. Het zijn exact dezelfde lippen die alle actrices van 18-25 in Netflix nu hebben. Het is juist overduidelijk nep vind ik. Ik zie het ook altijd in die series en vind het, net als Botox, afdoen aan de geloofwaardigheid en kwaliteit van acteren. Je kunt nu eenmaal niet oprecht acteren en ondertussen steeds mooi te blijven.


Ik vond Botox altijd al lelijk, iedereen krijgt het zo’n opgetrokken hamsterneusje van. Maar lipfillers vind ik zo mogelijk nog lelijker. Daar zie het altijd zo goed aan dat het nep is. Het is ook zo mode onderhevig, over 10 jaar zijn dunnere lippen weer in.  Dus waar doe je het dan voor. 

Al die mensen die in de jaren 90 het vet van hun billen hebben laten wegzuigen en nu zijn vollere derrieres helemaal de bomb. Zit je daar met je duurbetaalde platte bips. 🤦🏼‍♀️

Kortom: gewoon lekker jezelf blijven. Dat is op de lange termijn altijd mooier. 

Moxxie schreef op 31-07-2021 om 13:08:

Oprechte vraag aan de posters die het niet met Willem eens zijn. Vinden jullie deze filler hype onder jongeren dan helemaal niet zorgelijk?

Absoluut.

En verder zie mijn andere reacties 

NinjeTurtle schreef op 31-07-2021 om 13:05:

[..]

Daar heb je dan vast een paar linkjes van

Ik denk dat jij ook vast een goedwerkende Google hebt, maar vooruit. 
https://www.babybytes.nl/nieuws/wetenschapper-negatief-zelfbeeld-meisjes-komt-door-moeder

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.