Jouw lijf
1op1dieetViva
08-07-2021 om 20:56
Cambridge 1:1 dieet 2021
Dit topic is voor iedereen die het leuk vindt om mee te kletsen over het 1op1 dieet (voorheen Cambridge weight plan), in alle stappen! Ook als je een ander dieet met maaltijdvervangers volgt: wees welkom!
De tabel: als je graag wil meewegen geef dan de gegevens door voor de tabel. De inloggegevens van dit account zijn bekend bij de actieve meeschrijvers.
Forummer | Lengte | Start | Streef | Afgevallen | Nu |
Honing14 | 1.70 | 105,4 | 75,0 | -1,8 | 103,6 |
Lovely | 1.56 | 69,7 | 50,0 | -19,2 | 50,5 |
Caroline73 | 1.60 | 85,6 | 70,0 | -14,7 | 70,9 |
Feliz1990 | 1.76 | 107,2 | 80,0 | -2,3 | 103,9 |
OneTrickPony | 1.65 | 83,5 | 63,0 | -21,5 | 62 |
LadyDana | 1.73 | 113,0 | 80,0 | -11,1 | 102,9 |
Pixymama | 1.52 | 75,7 | 55,0 | -11,5 | 64,2 |
Vuurvlinder | 1.74 | 105,8 | 85 | -6,1 | 99,7 |
Nienes | 1.78 | 128.4 | 78 | -8,4 | 120 |
QueenLizzy | 1.79 | 85,4 | 70 | -16,6 | 68,8 |
Marielouisa | 1.76 | 122,2 | 85 | -20,5 | 101,7 |
Aimee91 | 1.76 | 103,5 | 80 | -9,7 | 93,8 |
Dolfje | 1.74 | 93,3 | 75 | -13,2 | 80,1 |
Limburg2022 |
Caroline73
01-08-2021 om 12:41
Hallo allemaal,
leuk dat er zo actief geschreven wordt, ik was er even wat minder…druk druk druk.
Pixymamma, wat een lekker gevoel is dat hè, ken het nog van mijn eerste week, geen honger en de wereld aan energie. Mooi begin, dat motiveert.
OTP, mooie balans gevonden in de vakantie, en stabiliteit behouden.
Lovely, thnx voor het aanpassen van de tabel.
Lady Dana, lekker begin…hoop dat het je lukt om het weer vast te houden.
Honing..hoe is het bij jou..?
Wat mijn geheimhouding betreft, ik snap jullie helemaal, dat zou het makkelijker maken, alleen is het voor mij nog zo’n dingetje dat ik hier zelfs de reden waarom niet , niet wil delen, toch een stukje angst voor herkenbaarheid. Voor nu roep ik vooral dat ik koolhydraatarm en geen suikers wil…daar kom ik mooi mee weg 😁
Deze week bij een nieuwe weegjuf, de andere was op vakantie, nog leuke tips gehad om wat creatief met de producten om te gaan, half zakje Shake, paar schepjes kwark en water…schudden maar. Vond het echt lekker. Gewicht 77 kilo😎, dus ik ben blij.Succes allemaal de komende week!
Lovely89
02-08-2021 om 09:32
@Pixymama, dat is zeker vervelend dat je toch nog honger gevoel hebt. Ik had dat in het begin ook wel hoor. Maar door veel water te drinken kon ik het goed handelen. Het duurt eventjes, maar straks heb je echt minder honger. Je maag moet hier ook aan wennen. Ik kan nu ook echt minder op als voorheen. Maar dat is ook wel oppassen, want je kan je maag ook zo weer '' oprekken'' . Wat betreft wegen, dat doe ik ook wel regelmatig ja. Vooral voor het weekend, vrijdag/zaterdag en op zondagochtend zodat ik weet wat de schade is geweest hahah
@Caroline, Als jij je er maar goed bij voelt, hoe en wat je verteld is natuurlijk helemaal jouw keuze. En het dieet is ook wel koolhydraat beperkt. Dus als je dan een keer geen product mee kan nemen, is het letten op je koolhydraten wel een must. Dus ik vind het een goed excuus dat je kan gebruiken En wat goed, weer een kilo eraf! Heb de tabel weer bijgewerkt voor je
Hier is het weekend niet helemaal lekker gegaan.. Verjaardag gehad en blijven eten.
Dus er werd pizza besteld, en ik heb taart gegeten. Andere dag was er nog taart over, dus toen ook nog een stuk op.. Durfde vanochtend niet op de weegschaal. Maar komende week weer gewoon aan m'n schema houden, dan valt het hopelijk mee! Gelukkig hoef ik niet zo veel kilo's meer kwijt, dus als ik daar wat langer over doe is dat ook nog geen probleem. Beetje lastig nu met al die verjaardagen, dus stabiel blijven is ook al heel fijn!
pixymama
02-08-2021 om 22:02
Ik heb het een beetje aangepast: 3 producten en een koolhydraatarme avondmaaltijd sinds gister. En gister heb ik er ook nog een bak worteltjes en een kom zelfgemaakte tomatensoep bij gegeten. Daar heb ik hélemaal vrede mee. Morgen weer naar mijn weegmeneer, dit gaat vast ‘n fijne weging worden.
Zojuist wezen sporten, X-co deze keer en de autoramen besloegen toen ik instapte haha, dus dat was ‘n goeie!
Ik geloof dat ik weer in the flow zit, jeuj!
pixymama
03-08-2021 om 13:39
Hoe gaat het Lovely? Weer op kunnen pakken? Je hoeft nog maar 2,5 kilo! Ben je nu al wel tevreden met hoe je eruit ziet? Ik struggle nogal met mijn streefgewicht, vind het best ingewikkeld om daar ‘n getal aan te hangen. Hoe heb jij dat bepaald?
@Caroline Hoe gaat het met jou? Heb je nog experimenteertips?
Hier gaat het z’n gangetje - 2,1 kilo eraf bij mijn weegmeneer, dus jeuj! Nu nog 7,5, 10,5 of 12,5 kilo tot streef, haha.
Caroline73
03-08-2021 om 19:33
Pixymamma, lekker! Ruim 2 kilo eraf, dat geeft weer moed.
ik loop er vooral tegenaan dat ik de shakes van 1:1 heeel zoet vind…meer water is dan een optie, maar in stap 2 een schep kwark erdoor dus ook, en kwark zo vind ik niet zo lekker, dus dat heeft voor mij 2 voordelen.
Ik varieer veel met de producten, ook de smaken die ik minder lekker vind…zo blijft het lekkere lekker, en hoop ik dat ik er niet te snel op uitgegeten raak. En de chocolade repen van 1:1 vind ik echt super..
Het splitsen van de repen doe ik ook met regelmaat…in 2 of 3 stukjes, als tussendoortje.
streefgewicht lis hier ook een dingetje…mijn laagste gewicht..met deze lengte is 70 kilo, toen was ik best tevreden met mezelf…dus dat is voor mij doel 1. Zou ik op mijn BMI afgaan zou ik voor een gezond gewicht naar 54 kilo moeten 😉, daar kan ik me niks bij voorstellen. Ik heb besloten om vanaf de 70 kilo het afvallen los te laten, door te gaan met de vervolgstappen van 1:1…en dan zie ik wel waar het schip strand, ik wil vooral focussen op een gezond en leefbaar eetpatroon wat zorgt voor een stabiele leefstijl…alles wat er dan nog afgaat is bonus.
Lovely89
04-08-2021 om 10:06
Wauw top Pixymama! Dat is echt een hoop zeg
Buiten om het feit dat ik slappe benen en armen heb, ben ik in kleding echt tevreden ja! Ik kan nu alles uit de kast aantrekken wat ik maar leuk vind, zonder te kijken of bijv mijn buik niet teveel op valt. Ik heb tussendoor mijn streefgewicht wel wat aangepast. Eerst had ik 60kg als streef, toen werd dat 55kg en nu ik toch zo lekker bezig ben, wil ik proberen om naar de 52kg te gaan. Maar als het zo blijft, 54/55kg vind ik dat ook prima.
@Caroline ik had hetzelfde als jou inderdaad. Onder de 60kg was ik al blij, en alles wat eronder nog komt en nog vol te houden is, is meegenomen!
Ik sta nu dus al een paar weken op hetzelfde gewicht (vanochtend gewogen bij consulent). En ik ben daar enorm blij mee! Ik weet nu dus dat ik in het weekend extra's kan pakken en doordeweeks gewoon aan m'n schema moet houden om gelijk te blijven. Dus ik kan gewoon mee doen in de weekenden Vind het heel fijn om te weten dat ik dit dus gewoon kan!
Heb besloten om na de vakantie pas die laatste paar kilootjes ga proberen eraf te krijgen. Volgende week laatste week werken, en hoop toch dat ik niet al te makkelijk ga worden. Ik ben wel iemand die goed is in smoesjes als in '' ach het is nu vakantie'' .
Lovely89
04-08-2021 om 10:09
Voor mij zou het trouwens handig zijn, en voor OTP ook, als je je nieuwe gewicht voor in de tabel met dik gedrukte letters kan neerzetten. Ik weet soms niet of jullie het gewicht bij de consulent aanhouden of van thuis En welke ik dan dus moet overnemen. Wat dan ook handig is, is om te weten wat je afgevallen bent + je nieuwe gewicht. Hoeven we het niet uit te rekenen en weten we zeker dat we het juiste over nemen
pixymama
07-08-2021 om 21:44
Prima Lovely, zodra ik goed nieuws te melden heb, zal ik het dikgedrukt doen. Vrijdag is mijn weegdag thuis, maar gister was ‘t een halve kilo meer dan vorige week, ahum. Woensdag uit de bocht gevlogen, dus tja…
Daarna gelukkig weer opgepakt, vandaag gebbq-t en dat ging prima. Brood laten liggen, wel vlees en sla en beetje sausje gepakt. Ik voelde me niet zielig, lekker gegeten dus: jeuj!
Hoe gaat het met jullie?
Lovely89
09-08-2021 om 08:54
Ah fijn! Zo kun je toch gewoon lekker mee doen hé.
Hier gaat het prima. Ik blijf gelukkig op gewicht, ondanks de weekenden. Dus daar ben ik erg blij mee! Alleen wordt alles weer te groot qua kleding.. Als de nieuwe collectie er is moet ik echt weer om nieuwe broeken, maatje 36 Maar eerst de vakantie zien te overleven! Dit is mijn laatste week werken, ben er zo aan toe. Nu werk ik 32 uur pw en dan in de avonden en weekenden klussen in huis. Breekt toch behoorlijk op. Maar het is bijna klaar!
pixymama
10-08-2021 om 11:01
Gaat gelukkig sinds de inzinking woensdag weer helemaal goed hier! Ik weeg nu 64,2, dus in totaal ben ik 11,5 kilo afgegevallen.
Ik denk dat het feit dat ik nu iets relaxter met m’n avondeten omga, erg helpt. Ik merk alleen ook dat ik me eerst best ‘dun’ voelde, maar nu ik mezelf regelmatig in de spiegel van de sportschool zie hupsen, zie ik toch vooral een dikke Pixymama. Toch niet zo’n fijn gevoel
Caroline73
11-08-2021 om 00:08
Hallo hoe gaat het met jullie allemaal, zo rustig 😁. Iedereen op vakantie? Wat fijn Pixymamma dat je er weer goed in zit!
Lovely…dat klinkt ook pittig…Even doorbijten dus nog, heb je ook nog vakantie of mag je gewoon door met werken en klussen…en daarna natuurlijk lekker wonen. Fijn dat je zo mooi de balans kunt houden.
ik durf hier nog maar weinig los te laten..Maar ben ook nog niet zover dus is ook nog niet aan de orde. Met leuke uitjes oefen ik vooral met de juiste keuzes maken, zo min mogelijk koolhydraten, weinig suikers, en Max 1 wijntje…hele fles heb ik liever 😂😂😂😂. Bij de weegjuf geweest, weer een kilo eraf 76 nu, totaal 9,6 eraf.
Juultje8
11-08-2021 om 22:05
hoi allemaal,
ik lees al heel lang mee zonder de behoefte om mee te praten, maar ik ben nu voor de derde keer bezig met Cambridge en ik hoop dat dit mijn laatste keer zal zijn. Na twee zwangerschappen en bevallingen is er wat gewicht blijven hangen dat ik er lastig af krijg. Op dit moment weeg ik 80 kilo en ik wil naar de 70 kilo. Het liefst nog naar de 65 kilo. Maar stap 1 is een gezond gewicht en daar zit ik op als ik de eerste 5 kilo er af heb. Ik heb superveel zin om er nu voor 100 procent voor te gaan. Vandaag dag 3 achter de rug en het gaat goed, en nu doorzetten. Bij moeilijke momenten kom ik hier graag schrijven. Ten slotte wil ik nog graag zeggen dat ik superveel respect en bewondering voor jullie allemaal heb. Jullie zijn echt toppers, dromers en doorzetters!
groetjes Juultje8
Lovely89
12-08-2021 om 09:25
Goed bezig dames! Ik ga de tabel bijwerken
@Pixymama dat spiegelbeeld van jezelf ken ik wel. Ik heb bijv een slanke vriendin. Maar zij was wel een beetje een voorbeeld hoe ik ook graag (ongeveer) eruit wilde zien. Inmiddels weeg ik hetzelfde als haar, alleen zie ik mezelf nog steeds als veel dikker. Ik kreeg laatst op m'n donder van m'n moeder, want schijnbaar zie ik het gewoon zelf niet! Maar dat zal tijd nodig hebben denk ik. Maar jij bent goed bezig met sporten er ook nog bij, echt super! Hou vol hé!
@Caroline, Het klussen zit er bijna op! In de vakantie nog kleine klusjes en dan kan ik er in Morgen laatste dag werken, en dan een weekje naar de camping, erg veel zin in! Maar top dat je met uitjes dan in iedergeval de juiste keuze maakt. Daarmee ben je al een heel eind, want als je straks klaar bent is dat ook wat je moet blijven doen. Maar dat komt dan vast goed!
@Juultje, welkom! Wil je misschien ook in de tabel? Dan zou ik graag je gegevens willen. Goed dat je alsnog begonnen bent Welke stap doe je?
Ik zal na morgen niet veel meer online zijn vermoed ik. Ik ben hier tijdens pauze op mijn werk altijd even. Vind forummen via pc veel makkelijker dan met telefoon.
Kom op dames, jullie kunnen het allemaal!
OneTrickPony
13-08-2021 om 09:34
Hoi allemaal!
Wat leuk om te lezen dat er weer nieuwe forummers zijn aangesloten. Aan iedereen veel succes gewenst! De zomer is geen gemakkelijk seizoen om te lijnen met al die zwoele verleidingen en vakanties. Dubbel zo knap dus wat jullie doen! :worship
Lekker bezig met je huis Lovely! Heel veel succes met de verhuizing en een fijne vakantie!
Na mijn mini vakantie heb ik mijn dagelijkse schema goed kunnen oppakken maar het heeft wel de sluizen opengezet voor wat extraatjes hier en daar (ijsje halen, wijntje erbij, toch patat in een restaurant en wel ja waarom geen toetje..) Ik tel nog steeds kcal en weeg alles af maar kom doordeweeks meer in de buurt van de 1800-1900 kcal per dag. Helaas is dit wat te veel gebleken om mijn uitspattingen in het weekend te kunnen compenseren. Ik heb ook echt meer hoofdhonger (door de suikers?) en voel me regelmatig weer die bodemloze put. Waar ik voor de vakantie zo rond de 63 kilo bleef hangen is dat inmiddels rond de 64 geworden en als ik eerlijk naar mijn eetgedrag kijk moet ik toch op de rem gaan trappen voordat mijn kop helemaal in het zand zit begraven
Gelukkig had ik hier al op geanticipeerd en pot Body&Fit poeder in huis. Ik zie er al dagen tegenop en het saboteurtje in mij had er helemaal geen zin in weer een shake te nemen maar ik heb mezelf een schop onder de kont gegeven en vanochtend gestart met een shake (bah, wat zijn die goor in vergelijking met die van 1op1 ). Ook heb ik nog wat 1 op 1 repen liggen maar ik vandaag maar mee ga lunchen. Dit weekend heb ik plannen en ga ik proberen heel erg op te letten om het niet nog verder uit de klauwen te laten lopen. Hopelijk helpt deze dag in de hel me om in te zien dat ik dat niet WEER een half jaar wil doen.
OneTrickPony
17-08-2021 om 11:17
Het weekend is hier compleet uit de hand gelopen met als gevolg 65,2 op de weegschaal vanochtend Vast grotendeels vocht maar dit gaat nu echt de verkeerde kant op.
Die shakes van B&F waren zo smerig dat ik gisteren andere heb gekocht maar die zijn zo mogelijk nog viezer. Uiteindelijk ontbeten met een Carb Killa bar.
Mijn consulente is er sinds deze maand mee gestopt dus helaas kan ik geen 1op1 producten afhalen bij haar, en andere consulenten zitten kilometers verderop. In mijn lunchpauze ga ik maar iets van Atkins halen bij de drogist.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.