Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Bovenooglidcorrectie

Krokodilletje

Krokodilletje

29-10-2024 om 21:59 Topicstarter

rionyriony schreef op 29-10-2024 om 20:55:

Je kan ook stickers plakken voor het geval dat je niet kan beslissen tot een operatie. Ze kosten maar heel weinig en er staat een filmpje bij hoe je dat moet doen.
Bij Bol zoeken op ooglidstickers. Voor nog geen vier euro heb je er heel veel.

Die heb ik ook geprobeerd maar deed het ws niet goed want het zat niet lekker of goed 

Krokodilletje

Krokodilletje

29-10-2024 om 22:05 Topicstarter

yette schreef op 29-10-2024 om 20:07:

[..]

Ik had blijkbaar dermate afhangende oogleden dat de oogarts een ingreep nodig vond. Dus een voortdurend gespannen voorhoofd en bij ontspanning (probeer het eens door je handen een paar keer van je haargrens naar beneden te halen) beperkten mijn oogleden het zicht. Mijn wimpers leden er ook onder, die bleven bij niezen even in mijn ooglid zitten

In mijn geval komt het vaker voor in de familie. Nu andere familieleden zien hoe mooi het opgelost kan worden, zijn er een paar die het (tzt) ook willen laten doen.

De oogarts vertelde overigens ook dat een dergelijke operatie mogelijk ooit nog eens moet - omdat mijn huid natuurlijk hetzelfde blijft en de zwaartekracht ook.

Hier zit het ook in de familie maar ik heb geen zin om te wachten totdat het medisch is en dus een stuk erger is dan nu het geval is.

Familielid heeft het wel op medische gronden kunnen doen maar die had al flink overhangende oogleden.

Volgens de arts zou een 2e operatie niet nodig zijn omdat ik er zeg maar nu ongeveer  50 jaar over gedaan hebt om deze oogleden te krijgen en ws niet nog 50 jaar heb?

Krokodilletje schreef op 29-10-2024 om 22:05:

[..]

Hier zit het ook in de familie maar ik heb geen zin om te wachten totdat het medisch is en dus een stuk erger is dan nu het geval is.

Familielid heeft het wel op medische gronden kunnen doen maar die had al flink overhangende oogleden.

Volgens de arts zou een 2e operatie niet nodig zijn omdat ik er zeg maar nu ongeveer 50 jaar over gedaan hebt om deze oogleden te krijgen en ws niet nog 50 jaar heb?

Dat klopt niet, ik ken iemand die het na 5 jaar al opnieuw heeft laten doen. Bovendien gaat veroudering sneller boven de 50 dan onder de 20. 
Mij is toen gezegd dat het bij iedereen verschillend is en google...

Een ooglidcorrectie kan het ouderdomsproces niet tegenhouden. Hierdoor kan het mogelijk zijn dat iemand de ingreep na 15 jaar moet herhalen. Wanneer je last hebt van hangende oogleden en wallen zullen deze naarmate je ouder wordt verergeren. Een ooglidcorrectie biedt dan weer uitkomst.

Krokodilletje

Krokodilletje

29-10-2024 om 22:28 Topicstarter

Yumi schreef op 29-10-2024 om 22:14:

[..]

Dat klopt niet, ik ken iemand die het na 5 jaar al opnieuw heeft laten doen. Bovendien gaat veroudering sneller boven de 50 dan onder de 20.
Mij is toen gezegd dat het bij iedereen verschillend is en google...

Een ooglidcorrectie kan het ouderdomsproces niet tegenhouden. Hierdoor kan het mogelijk zijn dat iemand de ingreep na 15 jaar moet herhalen. Wanneer je last hebt van hangende oogleden en wallen zullen deze naarmate je ouder wordt verergeren. Een ooglidcorrectie biedt dan weer uitkomst.

Klinkt idd logisch.

Dan hoop ik dat de correctie flink wat jaren mee gaat...

De ingreep en het herstel vond ik allebei meevallen. De eerste paar uur voel je het goed, maar ik zou het geen pijn noemen. Veel gekoeld met erwtjes en na een dag of vijf zag je het nog wel maar was ik echt weer goed toonbaar.

Ik schrok er wel van hoe gehavend ik eruit zag net na de ingreep. Ik nam een taxi naar huis en de chauffeur, een jochie van een jaar of 22, heeft krom gelegen van de lach. Hij wilde weten wat er met me aan de hand was dus toen heb ik hem de ellende van oud worden uitgelegd. We hebben samen smakelijk gelachen om de misère. En de lieverd zei ook nog dat hij me een mooie vrouw vond maar dat was een leugentje om bestwil, die had ik door.

Loulou39 schreef op 29-10-2024 om 21:19:

[..]

Had je extra hechtingen?

Geen idee hoeveel er normaal in gaan   

Krokodilletje

Krokodilletje

30-10-2024 om 10:54 Topicstarter

toch maar meteen doorgepakt: over 2 weken ben ik aan de beurt....
Wel erg spannend 

Krokodilletje schreef op 30-10-2024 om 10:54:

toch maar meteen doorgepakt: over 2 weken ben ik aan de beurt....
Wel erg spannend

Je gaat er geen spijt van krijgen. Zorg alleen dat je een zak met diepvries erwtjes hebt. Kun je 2 boterhammenzakjes mee vullen en die ieder uur op je ogen leggen. Ik heb dit een paar dagen gedaan omdat het wel lekker aanvoelde. Hou rekening met bont en blauw ( al had ik collega's waar je amper wat aan zag en ik zag er uit alsof Badr Hari mij onder handen had genomen).. Komt allemaal goed.. het stelt tegenwoordig niet zo veel meer voor.

Krokodilletje

Krokodilletje

30-10-2024 om 12:34 Topicstarter

krulliebollie schreef op 30-10-2024 om 11:06:

[..]

Je gaat er geen spijt van krijgen. Zorg alleen dat je een zak met diepvries erwtjes hebt. Kun je 2 boterhammenzakjes mee vullen en die ieder uur op je ogen leggen. Ik heb dit een paar dagen gedaan omdat het wel lekker aanvoelde. Hou rekening met bont en blauw ( al had ik collega's waar je amper wat aan zag en ik zag er uit alsof Badr Hari mij onder handen had genomen).. Komt allemaal goed.. het stelt tegenwoordig niet zo veel meer voor.

Dank je voor de opbeurende woorden.

Zat er tegenaan te hikken dus vandaar maar zsm dan is het gewoon gebeurd

Krokodilletje schreef op 30-10-2024 om 12:34:

[..]

Dank je voor de opbeurende woorden.

Zat er tegenaan te hikken dus vandaar maar zsm dan is het gewoon gebeurd

Succes!!!
En laat je weten hoe het gegaan is?

Krokodilletje

Krokodilletje

30-10-2024 om 13:02 Topicstarter

Loulou39 schreef op 30-10-2024 om 13:01:

[..]

Succes!!!
En laat je weten hoe het gegaan is?

Jazeker dat zal ik doen

yette schreef op 29-10-2024 om 23:25:

[..]

Geen idee hoeveel er normaal in gaan

Hahaha, ik ook niet!

De arts zei alleen maar: extra hechtingen. Maar je berichtje geeft me weer hoop 😁

JtM

JtM

30-10-2024 om 13:22

Ik heb 3 jaar geleden een ooglidcorrectie laten uitvoeren en zou het zo weer doen. Na 30 minuten stond ik alweer buiten 😊 de eerste dag inderdaad heel veel gekoeld. Ik had boterhamzakjes met doperwten gevuld en die op mn ogen gelegd. De dag van de behandeling heb ik verder eigenlijk alleen maar op de bank gelegen. Ik had wat wazig zicht die dat dus tv kijken ging niet echt.

Na een week mochten de hechtingen eruit, maar mocht ik nog niet tillen (of make up op). 

Uit voorzorg ben ik een week voor de behandeling begonnen met arnica pilletjes slikken tegen blauwe plekken. Ik was alsnog bont & blauw, máár denk dat het zonder die pilletjes nog erger was geweest. 
Het enige wat ik heel naar vond waren de verdovingsspuiten, maar dat is geljkkig zo voorbij en daarna voel je niks meer.

Alvast veel succes!

Krokodilletje

Krokodilletje

30-10-2024 om 13:27 Topicstarter

Ik heb alvast arniflor zalf gekocht ( chirurg gaf dit aan) voor op mijn wangen wanneer  deze blauw gaan worden.

Als je een partner hebt kun je nog lol hebben als je een dag of wat na de ingreep samen over straat gaat. De mijne kreeg heel wat wantrouwige blikken

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.