Jouw lijf

wild-flower
29-07-2022 om 09:14
'Body Positivity'-campagne in Spanje . Hier ook een goed idee ?
Spaanse regering lanceert campagne: élk vrouwenlichaam is een strandlichaam .
Een zomer zonder stereotyperingen. Een mooie boodschap, en toch zijn de meningen verdeeld.
Zo'n campagne ook een goed idee voor Nederland ?
Of creër je zo een probleem dat niet bestaat ?
Hoe zie jij zo'n campagne?
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/5323841/spanje-strandlichaam-vrouwen-campagne

redbulletje
31-07-2022 om 11:52
watertoren schreef op 31-07-2022 om 11:51:
[..]
Mijn borsten zijn groter geworden sinds de overgang. Ik ben er wel blij mee want ze zijn steviger geworden.
Mijn bestraalde borst is steviger geworden! Dat is echt een positieve bijwerking!

Sassenach
31-07-2022 om 12:04
Er blijkt nu dat van een aantal van de vrouwen op de poster, een foto van hun Instagramprofiel is gehaald en bewerkt is. En dat zonder toestemming te vragen. Zo hebben ze een beenprothese weggeshopt.
Bizar dat daar geen toestemming voor gevraagd is! En als er wel toestemming gevraagd was, begrijp ik gezien het body positivity aspect de keuze niet om de prothese weg te halen.

Friezinnetje
31-07-2022 om 12:08
Sassenach schreef op 31-07-2022 om 12:04:
Er blijkt nu dat van een aantal van de vrouwen op de poster, een foto van hun Instagramprofiel is gehaald en bewerkt is. En dat zonder toestemming te vragen. Zo hebben ze een beenprothese weggeshopt.
Bizar dat daar geen toestemming voor gevraagd is! En als er wel toestemming gevraagd was, begrijp ik gezien het body positivity aspect de keuze niet om de prothese weg te halen.
oh, dat is wel heel slecht zeg.

Rondstruiner
31-07-2022 om 12:11
Wow, daar valt je bek toch van open, zoveel domheid.

redbulletje
31-07-2022 om 12:20
Dat is asociaal! Als ze willen adverteren horen ze hun modellen gewoon netjes te betalen. Ik zou not amused zijn als ze mij ongevraagd op een poster zouden zetten, laat staan onbetaald!

WickedCurlew89
31-07-2022 om 13:10
Holy fuck, zonder toestemming foto's gebruiken (en bewerken) voor een campagne. Dat is wel een echte no-go.
Wat een amateuristisch geklungel, echt heel bijzonder.

redbulletje
31-07-2022 om 13:12
Ze kunnen hopelijk een rechtzaak aanspannen en een flinke schadevergoeding eisen.

Dorestad
31-07-2022 om 13:30
Friezinnetje schreef op 30-07-2022 om 09:28:
[..]
nou, ik heb dus (flink) overgewicht en zelfs met kleding aan, krijg je van alle kanten opmerkingen. Ik verwacht niet, dat het op een strand anders zal zijn. Heb geen ervaring, want kom er al jaren niet meer.
Ik ben obees geweest, voor het beeld: kledingmaat 48/50. Ik ben door mijn schoonmoeder regelmatig voor olifant uitgemaakt maar voor de rest heb ik nooit van anderen vervelende opmerkingen gehad. Toen ik echter een jaar of 13 geleden ging afvallen en ik momenteel 40kg lichter ben, kledingmaat 38, kreeg ik voortdurend commentaar. Dat duurt werkelijk tot op de dag van vandaag.

Pistache
31-07-2022 om 14:10
Dorestad schreef op 31-07-2022 om 13:30:
[..]
Ik ben obees geweest, voor het beeld: kledingmaat 48/50. Ik ben door mijn schoonmoeder regelmatig voor olifant uitgemaakt maar voor de rest heb ik nooit van anderen vervelende opmerkingen gehad. Toen ik echter een jaar of 13 geleden ging afvallen en ik momenteel 40kg lichter ben, kledingmaat 38, kreeg ik voortdurend commentaar. Dat duurt werkelijk tot op de dag van vandaag.
Wat voor commentaar krijg je dan? En van wie? Ik heb maat 36 en ik krijg vooral veel commentaar van vrouwen die voller zijn en zelf veel met hun lijn bezig zijn. Voor hen is het een obsessie denk ik en daarom projecteren ze dat op mij.
Ik vind het erg vervelend.

wild-flower
31-07-2022 om 14:24
Ophef over de gebruikte poster :
De ontwerper van de body positivity-poster, waarop vijf verschillende vrouwen te zien zijn, blijkt daarvoor foto's te hebben gebruikt zonder toestemming van degenen die erop staan. Ook zijn de afbeeldingen bewerkt: zo is de beenprothese van een van de vrouwen vervangen door een 'echt' been.
https://nos.nl/artikel/2438947-kritiek-op-body-positivity-campagne-prothese-weggewerkt
edit : was al gezegd . Sorry

Dorestad
31-07-2022 om 14:28
Pistache schreef op 31-07-2022 om 14:10:
[..]
Wat voor commentaar krijg je dan? En van wie? Ik heb maat 36 en ik krijg vooral veel commentaar van vrouwen die voller zijn en zelf veel met hun lijn bezig zijn. Voor hen is het een obsessie denk ik en daarom projecteren ze dat op mij.
Ik vind het erg vervelend.
- het kan niet gezond zijn hoe dun je bent
- Je eet te weinig
- Je eet te veel
- Denk je dat je er mooier van bent geworden
- Je hebt een oude kop
- Heb je geen kanker?
Dit zijn enkele opmerkingen, vaak inderdaad van mensen die tot nu toe niet in staat zijn gebleken om blijvend gewichtsverlies te realiseren terwijl ze dat wel willen.
Overigens is uiterlijk/figuur voor mij absoluut geen doel geweest. Integendeel, ik zie echtwel dat wat meer gevuldere mensen minder zichtbare rimpels hebben.
Ik zag in het ziekenhuis en in de wijk toch veel mensen die door hun leef- en eetstijl aanzienlijke gezondheidsproblemen kregen. Keerpunt was die keer in Zuid Limburg dat ik bijna niet meer de heuvels opkwam. Hijgend en puffend kwam ik boven , in etappes. En ik kwam bijna niet meer op adem.

redbulletje
31-07-2022 om 14:31
Ik weet wel zeker dat 60 kilo mij niet meer zou staan ivm hangvel, maar 70-75 is wel mijn streven. Mijn bloedwaarden waren onder de 90 al goed trouwens.

Dorestad
31-07-2022 om 14:38
redbulletje schreef op 31-07-2022 om 14:31:
Ik weet wel zeker dat 60 kilo mij niet meer zou staan ivm hangvel, maar 70-75 is wel mijn streven. Mijn bloedwaarden waren onder de 90 al goed trouwens.
Ligt er helemaal aan waar het afgaat inderdaad. Die 40 kilo extra zat verdeeld over mijn hele lijf en het is dus ook over het hele lichaam verdeeld er afgegaan, ik heb geen huidoverschot. Ik hoef ook niet perse 59 kilo te zijn, niet zwaarder dan 70 kg zeg ik altijd. Bij meer dan 70 schuren mijn bovenbenen stuk.

stokstaart
31-07-2022 om 17:01
Dorestad schreef op 31-07-2022 om 14:28:
[..]
- het kan niet gezond zijn hoe dun je bent
- Je eet te weinig
- Je eet te veel
- Denk je dat je er mooier van bent geworden
- Je hebt een oude kop
- Heb je geen kanker?
De kankeropmerking vind ik meer dan bizar en gelukkig ook niet gehad. De rest overigens wel.
En kolere, dan heb je het ook echt niet begrepen, foto's gebruiken zonder toestemming met de smoes dat je in tijdnood zat en het daarom niet hebt gevraagd.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.