Huis, tuin en keuken
Madamecannibale
22-01-2024 om 10:19
Wie vond dit ooit een goed idee
Even een luchtig topic. Soms verbaas ik me over bepaalde producten, en dan vraag ik me af wie het ooit een goed idee leek dat op een bepaalde manier op te lossen.
Gisteren kocht ik snoeptomaatjes in de supermarkt. In plaats van een houdbaarheidsdatum staat daar nu iets op als C-5. De letter verwijst dan naar de dag van de week (A is maandag) en het cijfer naar de week. Waarom niet gewoon de datum opschrijven vraag ik mij dan af.
Ander voorbeeld, bijna alle apparaten die er nu te koop zijn hebben touchknoppen. Ik wil helemaal geen touchknop op mijn droger of mijn vaatwasser. Ik raak ze steeds per ongeluk aan, en als ik er een keer bewust op wil drukken dan doen ze het niet omdat mijn vinger bijvoorbeeld nat is. Als het nu nog iets toevoegt zoals een touchscreen dan snap ik het nog, maar het is bijvoorbeeld gewoon de startknop die er ook nog eens als een fysieke knop uitziet.
Waarvan vraag jij je af wie het ooit een goed idee leek.
Rockstar
23-01-2024 om 17:16
madee schreef op 23-01-2024 om 11:32:
[..]
Jaaaa vreselijk met vooral de WC-eendachtige producten (ik gebruik die van Marcel omdat ie zo heerlijk ruikt maar vooral de eerste keer moet mijn man em openen)
En heb je ze eraf, KRIJG JE ZE ER NIET MEER OP.
Madamecannibale
23-01-2024 om 17:20
Gelebloem schreef op 23-01-2024 om 16:14:
Ik was van t' weekend op een openluchtentoonstelling met mijn man. Vroeger kon je dan op de bijpassende borden gewoon wat informatie lezen, en dat was prima. Nu staan er gigantische borden met QR-codes en moeten we het inscannen. Ben ik iets sociaals aan het doen, sta ik nog naa mijn telefoon te stareHet bord is groot genoeg voor diezelfde tekst in drie talen, why?
Ook heel irritant inderdaad. Fijn om een QR code te gebruiken als het nut heeft. Maar dat hoeft toch niet overal, vooral niet als er genoeg ruimte is voor informatie.
mut
23-01-2024 om 17:41
En zo worden steeds meer gedwongen om duurdere gsm's te kopen met meer geheugen etc. Gewone klantenkaarten verdwijnen door apps. Vind ik ook niet leuk.
Madamecannibale
23-01-2024 om 18:00
mut schreef op 23-01-2024 om 17:41:
En zo worden steeds meer gedwongen om duurdere gsm's te kopen met meer geheugen etc. Gewone klantenkaarten verdwijnen door apps. Vind ik ook niet leuk.
Oh die klantenkaarten is eigenlijk het enige uit dit topic wat ik een fijne verbetering vind. Mijn portemonnee is een stuk afgeslankt.
Briannaf
23-01-2024 om 22:31
Lieveheersbeest schreef op 23-01-2024 om 07:05:
[..]
We waren ooit met klein kind logeren bij vrienden. Man ging om 06.00 naar beneden, want kind was wakker. Hij kreeg het licht nog niet eens aan en kon geen koffie zetten, want alles verliep daar via de app heeft hij toch maar de gastheer wakker gemaakt, ipv in het donker tot een uur of 8 gewacht.
O ja, ik logeerde eens in huis van stiefzus, die op vakantie was. Het hele huis vol met domotica, een uitleg erbij van 4 kantjes. Ik snapte er niks van. Ik heb op de tast mijn bed moeten zoeken, ik kreeg geen lamp aan boven. Beneden wel, maar dan brandde alles op de benedenverdieping, kamer, keuken, gang etc. En ze had heel veel lampen en spotjes.
Dolfje
24-01-2024 om 06:38
Madamecannibale schreef op 23-01-2024 om 18:00:
[..]
Oh die klantenkaarten is eigenlijk het enige uit dit topic wat ik een fijne verbetering vind. Mijn portemonnee is een stuk afgeslankt.
Ja eens
Ysenda
24-01-2024 om 06:53
de klantenkaart ansich, geef gewoon die korting zonder allerlei prive gegevens van mijn te willen hebben en analyseren wat voor persoon ik zou zijn, je bent retailer geen psycholoog of psychiater.
Madamecannibale
24-01-2024 om 07:26
Ysenda schreef op 24-01-2024 om 06:53:
de klantenkaart ansich, geef gewoon die korting zonder allerlei prive gegevens van mijn te willen hebben en analyseren wat voor persoon ik zou zijn, je bent retailer geen psycholoog of psychiater.
Nog beter inderdaad. Geef gewoon die korting en doe niet zo moeilijk. Net alsof ik zonder gepersonaliseerde aanbiedingen en reclames niet weet naar welke winkel ik moet gaan, of wat ik daar dan zou moeten kopen.
madee
24-01-2024 om 07:31
Ysenda schreef op 24-01-2024 om 06:53:
de klantenkaart ansich, geef gewoon die korting zonder allerlei prive gegevens van mijn te willen hebben en analyseren wat voor persoon ik zou zijn, je bent retailer geen psycholoog of psychiater.
Er zit wel degelijk een team psychologen achter die klantenkaarten, de hele supermarkt is psychologie: een geurtje voor meer snacktrek, eerst het verse gezonde spul zodat je denkt dat je al zo gezond bezig bent dat je daarna je kar vol met koekjes kan gooien, enz. We hebben het niet door, maar de hele retail/verkoop zit vol met psychologische strategieën. Helaas, ik kan het niet leuker zeggen…
Prachtwacht
24-01-2024 om 08:22
CZ heeft weer een nieuw inlogsysteem bedacht en daar moet weer een account voor komen. Wat was er mis met inloggen via Digid?
Prachtwacht
24-01-2024 om 08:23
De NPO app voor tv is ook “vernieuwd” was al matig maar nu bar slecht.
Ysenda
24-01-2024 om 08:28
madee schreef op 24-01-2024 om 07:31:
[..]
Er zit wel degelijk een team psychologen achter die klantenkaarten, de hele supermarkt is psychologie: een geurtje voor meer snacktrek, eerst het verse gezonde spul zodat je denkt dat je al zo gezond bezig bent dat je daarna je kar vol met koekjes kan gooien, enz. We hebben het niet door, maar de hele retail/verkoop zit vol met psychologische strategieën. Helaas, ik kan het niet leuker zeggen…
Dat weet ik maar dat gaat over groepsgedrag, die klantenkaart komt op individueel niveau, en dat vind ik toch echt te ver gaan.
lientje69
24-01-2024 om 09:08
Ik had altijd zo'n ouderwetse koffiezetter die je zelf uitzetten. Deze ging stuk. Nieuwe gekocht, elke keer ging na een tijdje het apparaat zelf uit. Ik dacht dat ik spoken had!
Blijkt dat hij zichzelf uitschakelt na een half uur! Nieuwe Europese wetgeving ofzo. Waarom bepalen zij hoe snel ik koffie moet drinken??? Nu loop ik dan maar weer naar de keuken om hem aan te zetten , anders heb ik koude koffie.
Ysenda
24-01-2024 om 09:55
lientje69 schreef op 24-01-2024 om 09:08:
Ik had altijd zo'n ouderwetse koffiezetter die je zelf uitzetten. Deze ging stuk. Nieuwe gekocht, elke keer ging na een tijdje het apparaat zelf uit. Ik dacht dat ik spoken had!
Blijkt dat hij zichzelf uitschakelt na een half uur! Nieuwe Europese wetgeving ofzo. Waarom bepalen zij hoe snel ik koffie moet drinken??? Nu loop ik dan maar weer naar de keuken om hem aan te zetten , anders heb ik koude koffie.
Thermosfles is de oplossing, bespaart ook nog energie en is veiliger dan zo'n plaatje aan te laten staan.
alhambra
24-01-2024 om 11:11
lientje69 schreef op 24-01-2024 om 09:08:
Ik had altijd zo'n ouderwetse koffiezetter die je zelf uitzetten. Deze ging stuk. Nieuwe gekocht, elke keer ging na een tijdje het apparaat zelf uit. Ik dacht dat ik spoken had!
Blijkt dat hij zichzelf uitschakelt na een half uur! Nieuwe Europese wetgeving ofzo. Waarom bepalen zij hoe snel ik koffie moet drinken??? Nu loop ik dan maar weer naar de keuken om hem aan te zetten , anders heb ik koude koffie.
Klopt. Mijn man gaat nu bij zijn supersonische espressomachine dat mechanisme ook vervangen door dat die in de US gebruikt wordt. Dat vind ik dan weer verspilling trouwens maar hij wil het zo.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.