Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wie hier is linkshandig en waar loop je in het dagelijks leven tegenaan?


Rechtshandig64 schreef op 08-07-2024 om 13:47:

[..]

Oké dat kan ook met de schaar uit de

Keuken la. Ik vind het wel leuk dat je hier alles kunt delen. Maar ik blijf mijn best doen om te leven met mijn linkshandigheid.😉

Grammaticaal is keukenla de enig juiste spelling!  

Je wilde kunstmatig linkshandig worden dus hou op met je best doen om te leven met je linkshandigheid je kan zo terug naar het oude normaal: Rechtshandig zijn! 

Als je echt linkshandig was dan had je je al langer verbaasd over hoe rechtshandig de wereld is ingericht.

Heb mij zojuist zitten verbazen hoe zelfs een strijkbout gemaakt lijkt voor alleen rechtshandigen. Bij een stoomgenerator strijkijzer komt de slang naar de bout aan de linkerkantuit de generator. Heel handig als je rechts strijkt en de generator dus rechts neerzet. Als je hem links neerzet moet de slang om het halve apparaat heen en haal je dus niet het eind van de plank waar je de smalle dingetjes overheen hebt geschoven. 

Generator rechts neerzetten is onhandig want dan heb je steevast de slang over je werk heen. De slang middenvoor uit het apparaat laten komen was voor zowel links als rechts goed bruikbaar. 

Het is dat nickhinten verboden is maar ik zal jou verder niet voeren. 

GrowingQuelea86

GrowingQuelea86

08-07-2024 om 14:33

oké duidelijk 😀

Bakblik schreef op 08-07-2024 om 14:25:

[..]

Grammaticaal is keukenla de enig juiste spelling!

Je wilde kunstmatig linkshandig worden dus hou op met je best doen om te leven met je linkshandigheid je kan zo terug naar het oude normaal: Rechtshandig zijn!

Als je echt linkshandig was dan had je je al langer verbaasd over hoe rechtshandig de wereld is ingericht.

Heb mij zojuist zitten verbazen hoe zelfs een strijkbout gemaakt lijkt voor alleen rechtshandigen. Bij een stomgenerator strijkijzer komt de slang naar de bout aan de linkerkantuit de generator. Heel handig als je rechts strijkt en de generator dus rechts neerzet. Als je hem links neerzet moet de slang om het halve apparaat heen en haal je dus niet het eind van de plank waar je de smalle dingetjes overheen hebt geschoven.

Generator rechts neerzetten is onhandig want dan heb je steevast de slang over je werk heen. De slang middenvoor uit het apparaat laten komen was voor zowel links als rechts goed bruikbaar.

Het is dat nickhinten verboden is maar ik zal jou verder niet voeren.

Ik vind dit een hele mooie tikfout (denk ik tenminste 😆 ik vind strijken (links of rechts) namelijk het stomste wat er is

GrowingQuelea86

GrowingQuelea86

08-07-2024 om 14:43

😂

Joszy schreef op 08-07-2024 om 14:36:

[..]

Ik vind dit een hele mooie tikfout (denk ik tenminste 😆 ik vind strijken (links of rechts) namelijk het stomste wat er is

Haha! Ik vind strijken leuk werk.  En ik houd de strijkbout in mn linkerhand.

GrowingQuelea86

GrowingQuelea86

08-07-2024 om 16:10

ik hou ook van strijken en ik doe dat links gaat best goed. Ik doe ook ooit sommige dingen met rechts meestal alles met links. 😜

Ik strijk ook links, maar niet met zo’n stoomgenerator, dat zal wel een verschil maken. Dit snoer zit gewoon boven middenop de bout. 
Maar het klopt wel, de wereld is ingericht op rechtshandigen. Onhandigste ooit, gevaarlijkste zelfs, zijn boormachines, heggenscharen e.d. waar een knop op zit om het automatisch aan te laten. Die knop zit aan de linkerkant en druk ik altijd, met mijn per ongeluk in. Ik heb weleens een boormachine op de grond laten spinnen omdat ik zo’n knop per ongeluk ingedrukt had en hem niet zomaar direct uitkreeg. 

GrowingQuelea86

GrowingQuelea86

08-07-2024 om 16:33

eigenlijk moeten ze apparatuur ook 
Aanpassen dat het voor een linkshandige ook gebruikt kan worden door die knop of snoer anders te gaan plaatsen. Ik ben het wel met jullie eens. 👍 

Bakblik schreef op 08-07-2024 om 10:33:

[..]

Bij een linkshandige schaar zitten de bladen anders gemonteerd waardoor je beter kunt zien waar je knipt. Als ik met een rechtshandige schaar knip met een groot handvat voor meerdere vingers en een gat voor de duim zie je de lijn niet waar je op knipt. Vooral voor het uitknippen van figuren van belang, voor het openknippen van een zak friet hoeft het resultaat niet extreem netjes te zijn.

Ik heb als kleuter met rechts leren knippen. Ik kan wel knippen, maar niet netjes. Links kan ik niet knippen. Op de lijn snijden met een snij-apparaat kan ik ook niet. Best lastig om zo'n basisvaardigheid niet goed te beheersen. 

GrowingQuelea86

GrowingQuelea86

08-07-2024 om 18:22

Fenyw schreef op 08-07-2024 om 18:16:

[..]

Ik heb als kleuter met rechts leren knippen. Ik kan wel knippen, maar niet netjes. Links kan ik niet knippen. Op de lijn snijden met een snij-apparaat kan ik ook niet. Best lastig om zo'n basisvaardigheid niet goed te beheersen.

Dat is zeker lastig en niet kunnen knippen als je links bent, schrijf jij wel links? 

GrowingQuelea86

GrowingQuelea86

08-07-2024 om 19:29

ik ben blij dat ik ook links ben na al deze oefeningen. Maar ik blijf doorgaan. Dat is mijn keuze. Bedankt voor de vele reacties😉

Rechtshandig64 schreef op 08-07-2024 om 19:29:

ik ben blij dat ik ook links ben na al deze oefeningen. Maar ik blijf doorgaan. Dat is mijn keuze. Bedankt voor de vele reacties😉

Ik zou toch bij het forumbeheer een verzoek tot naamsverandering indienen. Die klopt namelijk helemaal niet meer bij je nieuwe identiteit!

GrowingQuelea86

GrowingQuelea86

08-07-2024 om 22:08

Wieder schreef op 08-07-2024 om 21:55:

[..]

Ik zou toch bij het forumbeheer een verzoek tot naamsverandering indienen. Die klopt namelijk helemaal niet meer bij je nieuwe identiteit!

Oké ik ben er gelukkig mee

GrowingQuelea86

GrowingQuelea86

08-07-2024 om 22:17

😊

GrowingQuelea86

GrowingQuelea86

09-07-2024 om 00:10

Wieder schreef op 08-07-2024 om 21:55:

[..]

Ik zou toch bij het forumbeheer een verzoek tot naamsverandering indienen. Die klopt namelijk helemaal niet meer bij je nieuwe identiteit!

Nee hoor is niet nodig. Ik ben er gelukkig mee dat ik straks links ben.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.